۶۴۴۸۰۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

علیپور از تولد تا بلوغ

علی علیپور با دو گلی که برابر صنعت نفت آبادان به ثمر رساند تعداد گلهایش را در پایان هفته پانزدهم به عدد ۱۰ رساند و بهترین گلزن رقابت ها تا پایان نیم فصل اول شد.

ورزش سه: علی علیپور با دو گلی که برابر صنعت نفت آبادان به ثمر رساند تعداد گلهایش را در پایان هفته پانزدهم به عدد ۱۰ رساند و بهترین گلزن رقابت ها تا پایان نیم فصل اول شد. علیپور در سه سال حضورش در پرسپولیس در مسیر پیشرفت و از مهاجمی جوان که در دقایق کوتاه به بازی می آمد تبدیل به مهاجم اول مدافع و مدعی عنوان قهرمانی شده است. او حالا مهره ای کلیدی و قابل اتکا در ترکیب تیم پرسپولیس به حساب می آید. درخشش علیپور در این فصل به حدی بوده است که کمتر کسی جای خالی طارمی و گل نزدن های گادوین منشا را به یاد می آورد.

داستان علیپور؛ آغاز لیگ برتر

علی علیپور متولد سال ۱۳۷۴ و ۲۲ ساله است. او فوتبال حرفه ای را از سنگ آهن بافق آغاز کرد و در سال ۹۱-۹۲برای این تیم در ۲۵ مسابقه سه گل به ثمر رساند. علیپور فصل بعد را به راه آهن پیوست و در لیگ برتر بازی کرد. او در لیگ سیزدهم با لباس راه آهن در ۱۷ مسابقه به میدان رفت و سه گل هم به ثمر رساند. او ابتدا در هفته دوم مسابقات و در بازی برابر سایپا در حالیکه از دقیقه ۸۲ به بازی آمده بود توانست اولین گلش در لیگ برتر را به ثمر برساند. او تا هفته نوزدهم همین فصل خیلی کم بازی کرد و بازی های زیادی را در ترکیب حضور نداشت اما از این هفته باردیگر توانست بازی کند. او در بازی برابر سپاهان، استقلال خوزستان و پرسپولیس توانست سه گل بزند و یک پاس گل هم در بازی راه آهن با تراکتورسازی بدهد.

لیگ چهاردهم؛ تولد در هفته سی ام

در لیگ چهاردهم او با راه آهن فصل را آغاز کرد؛ در حالیکه نوزده سال سن داشت. او در این دوره بعد از حضور نیم ساعته اش در اولین بازی فصل راه آهن برابر استقلال در هشت بازی بعدی روی نیمکت نشست. در هفته دهم و در بازی برابر نفت تهران یک ربع بازی کرد و بعد از نیمکت نشینی برابر استقلال خوزستان در هفته یازدهم در شش هفته متوالی به عنوان بازیکن ثابت و ذخیره فرصت بازی پیدا کرد. او اما آمار جالبی نداشت و تنها در هفته سیزدهم و مقابل سایپا که نود دقیقه در ترکیب بود، یک گل برای تیمش به ثمر رساند. به همین خاطر بود که وقتی حمید درخشان او را در نیم فصل جذب کرد خیلی ها کارنامه علیپور را برای حضور در پرسپولیس ضعیف می دانستند. تنها نکته مثبت حضور او جوانی اش بود چرا که در ۱۹ سالگی به پرسپولیس آمد. علیپور از نیم فصل دوم با پرسپولیس لیگ را ادامه داد. او دقایقی کم در هر بازی معمولا به میدان می آمد اما به غیر از بازی با سایپا در هفته بیست و هفتم در تمام بازی های نیم فصل حضور داشت. او در بازی برابر نفت مسجد سلیمان یک گل زد و یک پاس گل داد اما لحظه تولد او در پرسپولیس در هفته سی ام اتفاق افتاد جایی که او در دقیقه ۶۹ با یک ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد و پرسپولیس دربی هفته آخر را برد. علیپور هم تبدیل به بازیکنی محبوب شد. او البته در این فصل و با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کرد و در هفت بازی که دقایق کمی در میدان حضور داشت گلی به ثمر نرساند.

لیگ پانزدهم؛ در نقش سازنده

علیپور لیگ پانزدهم را با لباس پرسپولیس آغاز کرد در حالی که این تیم مهره های خوبی در خط تهاجمی اش داشت با این حال او در اولین بازی فصل برابر پدیده نود دقیقه بازی کرد یک گل زد و یک پاس گل هم داد تا تیمش در آزادی با حریف ۲ بر دو مساوی کند. او در دو بازی هفته های سوم و چهارم برابر سپاهان و ذوب آهن دو پاس گل داد؛ هرچند پاس گل های او در باخت های ابتدای فصل پرسپولیس به چشم نیامدند. دومین گل علیپور در این فصل در هفته دهم و در بازی برابر ملوان انزلی رقم خورد و پرسپولیس بازی را دو بر صفر برد. او اما بازهم چند هفته ای گل نزد تا اینکه در دور برگشت و در دو بازی برابر سپاهان و ذوب آهن گل زد. او سپس در هفته ۲۴ به سیاه جامگان گل زد و این پایان گلزنی او در لیگ پانزدهم بود. او اما در این فصل در کنار ۵ گلی که زد ۶ پاس گل داد و یکی از مهره های موثر پرسپولیس در کسب نایب قهرمانی بود.

لیگ شانزدهم؛ ناامیدی و بلوغ

پرسپولیس فصل را بدون طارمی و با مهاجمانی مثل علیپور و ساسان انصاری آغاز کرد اما انصاری از این تیم جدا شد و طارمی هم برگشت و دوباره زوج علیپور و طارمی زوج اصلی خط حمله پرسپولیس شد. او اما این فصل را ناامید کننده آغاز کرد و در شانزده هفته لیگ و یک نیم فصل نتوانست هیچ گلی برای پرسپولیس بزند. او در این شانزده بازی تنها سه پاس گل برابر گسترش فولاد، سپاهان و پدیده داد. علیپور در هفته هفدهم و در بازی با فولاد اولین گل فصلش را زد تا کمی از زیر فشار انتقادات رها شود. او تا پایان فصل سه گل دیگر و در سه هفته متوالی برابر پیکان ،ماشین سازی و پدیده گلزنی کرد. اما اوج کار علیپور در بازی پرسپولیس برابر ذوب آهن بود که او سه پاس گل داد و روی هر سه گل تیمش در این بازی نقش بازی کرد. او لیگ شانزدهم را با ۴ گل و ۸ پاس گل به پایان رساند.

لیگ هفدهم؛ آقای گل

شماره ۷۰ پرسپولیس که امسال در کنار طارمی ، یک مهاجم سرشناس دیگر به نام گادوین منشا را رقیب خودش می دید توانست با ۱۰ گل در نیم فصل اول آقای گل شود. علیپور در فصل جدید و از هفته پنجم گلزنی را برای پرسپولیس در لیگ برتر شروع کرد. او یک گل به گسترش، یک گل به سپاهان، ۲ گل به استقلال خوزستان، یک گل به استقلال، یک گل به سایپا، یک گل به سپیدرود، یک گل به ذوب آهن و دو گل به صنعت نفت زد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو کدوم بیمارستان به دنیا اومد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج