۶۴۴۸۲۹
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

مجلس با حذف یارانه پردرآمدها موافقت می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به احتمال زیاد مجلس با کاهش ۱۹ هزار میلیارد تومانی منابع یارانه‌ها در بودجه ۹۷ و حذف دهک‌های پردرآمد موافت می‌کند، گفت: اگر یارانه نقدی قشر متوسط به بالا صرف ایجاد اشتغال شود، آنها هم خرسندتر خواهند بود.

خبرگزاری ایسنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به احتمال زیاد مجلس با کاهش ۱۹ هزار میلیارد تومانی منابع یارانه‌ها در بودجه ۹۷ و حذف دهک‌های پردرآمد موافت می‌کند، گفت: اگر یارانه نقدی قشر متوسط به بالا صرف ایجاد اشتغال شود، آنها هم خرسندتر خواهند بود.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا اظهار کرد: از روز اول مسیر هدفمندی یارانه‌ها را اشتباه رفتیم و این شیوه پرداخت نقدی به همه مردم حتما نیازمند اصلاح و بازنگری است.

وی تاکید کرد، در کنار یارانه‌ای که به دهک‌های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه اختصاص می‌یابد، بخشی از یارانه باید صرف تولید و اشتغال در کشور شود که نیاز واقعی امروز مملکت است.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی که واقعا نیاز مالی ندارند نباید یارانه نقدی دریافت کنند، افزود: اگر این یارانه به جای پرداخت نقدی صرف اشتغال فرزندان کشورمان شود، قطعا مردم نیز خرسندتر خواهند بود.

حسینی‌کیا با اشاره به پیشنهاد کاهش ۱۹ هزار میلیارد تومانی منابع یارانه‌ها از سوی دولت در لایحه بودجه سال ۹۷، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگرچه تاکنون دولت اراده جدی برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد نداشته، اما این‌بار حذف دهک‌های بالا واقعا انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت بر اساس برنامه ششم توسعه ملزم به ایجاد اشتغال شده و هر سال باید درصدی از نرخ بیکاری را کم کند، ادامه داد: به علاوه ایجاد اشتغال نیز یکی از وعده‌های اصلی انتخاباتی دولت بود که اکنون برای تحقق آن نیازمند سرمایه و اعتبار است.

به گفته این نماینده مجلس، دولت برای تحقق مطالبه همگانی ایجاد شغل باید به سمت تزریق اعتبار به بخش تولید حرکت کند که بخشی از آن از محل همین هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

حسینی‌کیا در مورد مصرف صحیح منابع حاصل از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد هم هشدار داد و گفت: نباید این منابع به مسیر نادرست برود و در جایی غیر از رونق تولید و اشتغال هزینه شود.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس در خصوص بهترین روش پرداخت یارانه نقدی نیز عنوان کرد: بهترین روش شناسایی دهک‌های آخر و پرداخت یارانه نقدی به آنها است.

به گفته عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، باید در این راه از ظرفیت دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و سایر دستگاه‌ها مانند بانک‌ها برای شناسایی دهک‌های نیازمند استفاده کرد.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه ما هنوز روش مناسبی برای شناسایی دهک‌های پردرآمد نداریم، گفت: افرادی هستند که با تلفن همراه و در خیابان معامله می‌کنند و درآمد زیادی دارند و قابل شناسایی هم نیستند.

وی در خصوص اینکه دولت اعلام کرده به افرادی که اظهارنیاز کنند هم یارانه تعلق می‌گیرد، افزود: باید مراقب بود که فقط نیازمندان واقعی برای گرفتن یارانه نقدی درخواست بدهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: با احتساب همه این موارد به احتمال زیاد مجلس با کاهش منابع پرداخت یارانه نقدی موافقت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کم در آمدها 2ساله قطع شده چه عدلتی حالا بفکر قطع پر درآمد ها افتادن.

    • سیامک

      شما هم با جمله حذف رایانه ها ما رو کشتین . از بس پول رایانه ها زیاد هستش انگار قطع کنن . مردم از گشنگی میمیرن . جمع پول یکساله رایانه ها کفاف قبض گاز رو نمیده . ? !

    • بدون نام

      بهتر است به سخنان وزیر اقتصاد و نوبخت در ابتدای دولت روحانی نگاه کنید اگر بر خلاف بود که بود با انان برخورد شود

    • بدون نام

      از اول هم نیت همین بود

    • رضا

      مطمین باشید حذف یارانه ها صرف اشتغال نخواهد شد بلکه جیب پزشکان به بهانه طرح سلامت پر خواهد شد !1 تورو خدا بگذارید به همین منوال ادامه یابد شما که عرضه افزایش یارانه را ندارید لاقل حذف نکنید!!

    • sa

      طبق قانون قراربوده مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی ومواد خوراکی که در ردیف های یارانه ای قرارداشته وگران میشود مبلغی به مردم چه نیازمند چه غیر ومبلغی هم به تولید تعلق بگیرد ولی قیمت ها چندین برابرشده اما یارانه همان مبلغ اولیه است وچند ملیون نفر نیز حذف شده اند به گفته بعضی از مسولین به تولید هم تعلق نگرفته .افراد بیکارهم چند برابر شده خود بنده 3تا جوان بیکاردارم وخدای ناکرده موقع بیماری هرآنچه پس انداز کرده باشم میبایست قرض هم بکنم بگذارم سرش تا خرج درمان گران شده در دولت بی تدبیر وناامید را بدهم .چرا اینقدر مانور میدهید روی این یارانه ها مگر کجای زندگی مردم را پرکرده .؟اگر فقط یکم فقط یکم فقط یکم از بخور بخور ها کم کنند همه چی درست میشه میگید نه امتحان کنید ضررکه ندارداگر دیدید درست نشد دوباره شروع کنید به بخوربخور مردم هم بی خیال شید چون مردم خدا دارند که از حقشان لااقل توی اون دنیا دفاع میکند..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط دلشان بحال خودشان میسوزد نه ملت

    • بدون نام

      انشالله ی زلزله ی 10 ریشتری بیاد و مجلسو بطور کامل ویران کنه

    • بدون نام

      میشه بگین پولدا را کیا هستن همین مجلسیای عزیز که از طرف مردم انتخاب میشن روزی که میان اسم مینویسن جز دسته از بدبختای حساب میشن که با هزار قول قرار به مردم و خود را از مردم و کوچه خیابون هنین شهر و دیار خوندن بعد از گذشت یک هفته که پلشون به مجلس باز میشه میشن جز میلیلاردرها اخه چطور ممکنه از هیچ به این سرمایه رسیدن همه ما تو شهرا مون داریم از اینا که نون شبم ندارن ولی الان تو ونک و ولنجک و دار اباد و لواسون زند گی می کنن کسای که از کوچه خاکی های محبه پایین شهر ها بزرگ شدن ایا اینا پولدار حساب میشن یا نه ربطی نداشت ولی خیلی حرف داره که چراااا باید مملکت ما که از دین ناب محمدی حزف میزنیم تبلیغ می کنیم اینجوری باشه پس دین ما و گذشتگان یعنی اینکه به جای رسیدی حق اونا رو بخور ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج