جاباما
۶۴۵۸۹۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

عادل الجبیر: هیچ فشاری بر عباس نیاورده‌ایم

در پی موضع‌گیری ترامپ درباره قدس وزیر خارجه عربستان مدعی شد که رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان به راه‌حل دو کشوری برای فلسطین و اسرائیل پایبند است. او همچنین گفت، کشورش ۱۰۰ میلیون دلار در حمایت از ائتلاف ساحل جی ۵ اختصاص داد تا تعهدش به مبارزه با تروریسم را نشان دهد.

خبرگزاری ایسنا: در پی موضع‌گیری ترامپ درباره قدس وزیر خارجه عربستان مدعی شد که رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان به راه‌حل دو کشوری برای فلسطین و اسرائیل پایبند است. او همچنین گفت، کشورش ۱۰۰ میلیون دلار در حمایت از ائتلاف ساحل جی ۵ اختصاص داد تا تعهدش به مبارزه با تروریسم را نشان دهد.

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ تاکید کرد، ریاض تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و این ادعا را که عربستان از چنین حرکتی حمایت می‌کند، رد کرد.

الجبیر همچنین این مساله را که عربستان به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فشار وارد آورده که یا ابتکارعمل صلح آمریکا را بپذیرد و یا استعفا کند، رد کرد. با این حال او معتقد است که دولت ترامپ همچنان قصد دارد تا یک طرح صلح را پیشنهاد کند و طبق اطلاعات مقام‌های آمریکایی، چنین طرحی شامل یک راه‌حل دو کشوری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان همچنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه عربستان، یمن را محاصره کرده و یا مرتکب جنایت جنگی شده است، تکذیب کرد و حوثی‌های یمن را مسبب این فاجعه انسانی دانست.

او مدعی شد، ریاض مایل به یک راه‌حل سیاسی است اما حوثی‌ها مقاومت می‌کنند.

عادل الجبیر همچنین با انتقاد از ایران آن را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد و گفت، این به ایرانی‌ها بستگی دارد که بخواهند به سمت سازش با عربستان حرکت کنند.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین این مفهوم را که عربستان در بازی قدرت به لبنان باخته است، رد کرد. این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان استعفای خود را پس گرفت و اکنون در کنار نیروهای حزب‌الله حکومتداری می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کشورهای اسلامی و مسلمان نمی دانند،چطور در کنار هم در صلح و صفا زندگی کنند.

    • بدون نام

      الجبیر بی شرف ، آمریکا دارد قدس را ومتعاقب آن کعبه را از دست مسلمانان میگیرد وشما با آنها همکاری میکنی ،به مردم یمن ظلم میکنید و خون آنها را میریزید می گوئید مقصر ایران است ؟

    • یکی.ازخوانندگان.خبر.

      عادل...،،،برو.بمیر.دنیاروازشرخودت.راهت.کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج