۶۴۶۵۱۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

آمار شگفت انگیز صادقیان در ترکیه

پیام روی هم ۱۷۷ دقیقه در جام حذفی و لیگ ترکیه برای عثمانلی اسپور بازی کرده و ۴ پاس گل داده. یعنی به ازای هر ۴۴ دقیقه یک پاس گل که نشان می‌دهد او به اوج برگشته و موفق شده اتفاق‌های تلخ گذشته را فراموش کند.

ایران ورزشی: پیام روی هم ۱۷۷ دقیقه در جام حذفی و لیگ ترکیه برای عثمانلی اسپور بازی کرده و ۴ پاس گل داده. یعنی به ازای هر ۴۴ دقیقه یک پاس گل که نشان می‌دهد او به اوج برگشته و موفق شده اتفاق‌های تلخ گذشته را فراموش کند. حالا صادقیان با این آمادگی می‌تواند نیم نگاهی هم به فهرست کی‌روش داشته باشد. او با کمی تلاش بیشتر و بازی ثابت برای عثمانلی اسپور دوباره می‌تواند برگردد و برای تیم ملی بازی کند. هر چند شانس او اندک است.

جدایی علی کریمی از نفت تهران برای پیام صادقیان یک توفیق اجباری بود. او با استعفای کریمی، دیگر در نفت نماند تا آرزوهای خود را در لیگی دیگر و باشگاهی دیگر دنبال کند. از لیگ برتر پیشنهاد چشمگیری دریافت نکرد، از طرفی علاقه‌ای نداشت در ۲۵ سالگی به لیگ یک کوچ کند. پس هم و غم خود را گذاشت، با نزدیکان خود مشورت کرد و بهترین تصمیم ممکن را گرفت. پیام همه ما را متعجب کرد، آن هم با حضور در سوپرلیگ ترکیه که رویای خیلی از بازیکنان ایرانی است. حتی برخی از آنهایی که به تیم ملی نیز دعوت می‌شوند.

سوپرلیگ ترکیه را می‌توان در زمره لیگ‌های معتبر اروپا قرار داد. بازیکنان بزرگی در این لیگ حضور دارند. از ساموئل اتوئو و امانوئل آدبایور گرفته تا رایان بابل هلندی، آلوارو نگردو اسپانیایی و ریکاردو کوارشمای پرتغالی. این ستاره‌ها به لیگ ترکیه رونق بسیاری داده و باعث شده‌اند بازیکنان بزرگ دیگری هم ترجیح بدهند بازی در این کشور را تجربه کنند. بخصوص که باشگاه‌های ترکیه‌ای از نظر بودجه هم پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

همین عوامل باعث می‌شود تا انتقال پیام صادقیان به لیگ ترکیه را یک اتفاق بزرگ قلمداد کنیم. اتفاقی که باعث احیای یکی از ستاره‌های نسل جدید فوتبال ایران شده. بازیکنی که در ایران و به دلایل مختلف نتوانست پیشرفت کند اما در ترکیه نشان داده که چه بازیکن بااستعدادی است. پیام هر چند دقایق اندکی برای عثمانلی اسپور بازی کرده اما موثر بوده و آماری شگفت انگیز از خود بر جای گذاشته.

نخستین بازی صادقیان در ترکیب عثمانلی اسپور، حضور 4 دقیقه‌ای او مقابل فنرباغچه بود؛ یکی از 3 قدرت اصلی فوتبال باشگاهی در ترکیه که مقابل عثمانلی اسپور به تساوی یک بر یک رضایت داد چون صادقیان به زمین آمد و پاس گل زیبایی را برای مهاجم تیمش مهیا کرد. پیام در دو بازی دیگر هم برای عثمانلی اسپور در لیگ ترکیه بازی کرد و توانست پیشرفت خود را نشان بدهد. هر چند کم اما در لیگ ترکیه و 33 دقیقه‌ای که صادقیان در ترکیب عثمانلی اسپور به زمین رفته نشانه‌های پیشرفت را در بازی او دیده‌ایم.

اوج درخشش صادقیان در چند هفته اخیر، دو نمایش خیره کننده او در جام حذفی است. اولی در بازی رفت مقابل مالاتیا اسپور که پیام موفق شد دو پاس گل بدهد؛ اولی به دوکارا و دومی هم رگاتین. این دو مهاجم از پاس‌های دقیق پیام نهایت استفاده را بردند و توانستند برد ۳ بر یک را برای عثمانلی اسپور رقم بزنند.

پاس گل‌های صادقیان در بازی رفت، عرفان بوز - سرمربی عثمانلی اسپور - را مجاب کرد تا برای بازی برگشت در ورزشگاه ینی مالاتیا هم نام او را در ترکیب اصلی قرار بدهد. همین اطمینان کافی بود تا دوباره صادقیان دست به کار شود. او باز هم درخشید و این بار در همان نیمه اول و دقیقه 19 امینو عمر را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او دروازه میزبان را باز کند.

پاس تو در صادقیان نشان از نبوغ و استعداد فوق‌العاده‌اش داشت. او در صدم ثانیه هم تیمی‌اش را در موقعیت گل دید و پاسی میلیمتری برای او فرستاد تا در حالتی تک به تک راحت‌ترین کار ممکن را انجام بدهد. پیام البته در دقیقه ۶۲ تعویض شد و جای خود را به کاروکسو داد تا عثمانلی اسپور بتواند نتیجه تساوی را حفظ کند و به مرحله بعد جام حذفی برسد.

وقتی درخشش صادقیان بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم مالاتیا اسپور تیم دست و پا بسته‌ای نیست و در لیگ ترکیه نیز یک رده بالاتر از عثمانلی اسپور قرار دارد. مالاتیا اسپور از 15 بازی 16 امتیاز گرفته و در رده سیزدهم جدول است و البته عثمانلی اسپور عنوان چهاردهم را به خود اختصاص داده.

پیام روی هم ۱۷۷ دقیقه در جام حذفی و لیگ ترکیه برای عثمانلی اسپور بازی کرده و ۴ پاس گل داده. یعنی به ازای هر ۴۴ دقیقه یک پاس گل که نشان می‌دهد او به اوج برگشته و موفق شده اتفاق‌های تلخ گذشته را فراموش کند. حالا صادقیان با این آمادگی می‌تواند نیم نگاهی هم به فهرست کی‌روش داشته باشد. او با کمی تلاش بیشتر و بازی ثابت برای عثمانلی اسپور دوباره می‌تواند برگردد و برای تیم ملی بازی کند. هر چند شانس او به دو دلیل اندک است. ابتدا اینکه سبک بازی‌اش با تاکتیک تیم ملی همخوانی ندارد و دوم اینکه خبر می‌رسد کی‌روش فهرست ۳۵ نفره خود را برای حضور در جام جهانی انتخاب کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • واقعه گو

      حالا تـــــــند تــــــــند تعـــــــــــریف کنیــــــد تا
      بــــــازم اســـــــیر حــــــــاشیه ها بـــــــشه !!!

      یه مدت ولش کنید تا قدردان موقعیت قبلیش باشه ؛؛؛"؛؛؛

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج