۶۴۶۵۸۷
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

عکس روز نشنال جئوگرافیک؛ چرخه زندگی

ین چائو از عکاسان حرفه ای حیات وحش است که در یکی از سفرهای اخیرش، به کنیا و پارک ملی ماسایی مارا (Maasai Mara) رفته بود. ین نیز مانند دیگر عکاسان حیات وحش، در مکانی پناه می گرفت و یا گاه با گشت و گذار به دنبال لحظه مناسب عکاسی بود، تا آن که در کسری از ثانیه داستان همیشگی شکار در برابرش رقم خورد.

وبسایت کارناوال - زینب شیرازی: ین چائو از عکاسان حرفه ای حیات وحش است که در یکی از سفرهای اخیرش، به کنیا و پارک ملی ماسایی مارا (Maasai Mara) رفته بود. ین نیز مانند دیگر عکاسان حیات وحش، در مکانی پناه می گرفت و یا گاه با گشت و گذار به دنبال لحظه مناسب عکاسی بود، تا آن که در کسری از ثانیه داستان همیشگی شکار در برابرش رقم خورد. کفتاری به گاو وحشیِ جوانی حمله کرد و جدالی مرگبار میان این دو به وقوع پیوست. خوشبختانه ین چائو به قدری چابک و زیرک بود که بتواند این داستان را در بهترین لحظه‌اش به ثبت برساند.

چیزی نگذشت که عکس ین چائو مورد توجه ادیتورهای نشنال جئوگرافیک قرار گرفت و مت آدامز که یکی از آن ها بود درباره این عکس نوشت:

خدای من! این عکس بخشی از خارق العاده ترین لحظه های حیات وحش است که به خوبی «چرخه زندگی» و نزاع همیشگی دنیای حیوانات را نشان می دهد.

برای دیدن عکس در اندازه بزرگ بر روی آن کلیک کنید.
عکس روز نشنال جئوگرافیک؛ چرخه زندگی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      مت ادامس و باقی این فرم افراد که لحظه زجر و درد و دریده شدن حیوانی انان را تهییج کرده و از ان با نام جرخه زیست یاد میکنند هیچ متوجه‌اند که دیدن صحنه های خشونت بار نباید انسان سالم و متعادل را مجذوب کند.. از قماش همین عکاسان در افریقا هنگامی که کودکی بر اثر گرسنگی در حال زجر و ناله بود و کرکسی هم چن متر انطرف منتظر و اماده دریدن کودک بود عکسی میگیرد و صحنه را ترک میکند و بعد انتشار عکس جایزه پولیتزر سال را هم بدو میدهند!!! این ذهنیت خطرناک و پرت و ماشینی افراد جایی کودک در حال مرگ را صرفا سوژه عکاسی میبیند و جایی دیگر مثه این صحنه از سرعت عمل عکاس بشگفتی در میاید.. چه گندابی‌ست این انسان تکنیکی و از درون پوچ و تهی!!! هرچند عکاس صحنه زجر کودک افریقایی بعدها زیر بار عذاب وجدان دست به خودکشی میزند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج