۶۴۶۸۰۵
۵۰۷۲
۵۰۷۲
پ

شهر معلقی که با نمایان شدن و ناپدید شدن های ناگهانی همه را بهت زده کرده است

دنیای موازی از فرضیه تا واقعیت

«شهری معلق در آسمان» یا «دنیای موازی»؛ اینها القابی است که شاهدانی که پدیده شهر معلق را در چند سال اخیر در شهرهای مختلف چین دیده اند به آن داده اند اما آیا واقعا این ادعاها درست است یا نظریاتی که تا به حال دانشمندان و محققان درباره آن ارائه کرده اند می تواند پرده از این راز بزرگ بردارد.

مجله سرنخ: «شهری معلق در آسمان» یا «دنیای موازی»؛ اینها القابی است که شاهدانی که پدیده شهر معلق را در چند سال اخیر در شهرهای مختلف چین دیده اند به آن داده اند اما آیا واقعا این ادعاها درست است یا نظریاتی که تا به حال دانشمندان و محققان درباره آن ارائه کرده اند می تواند پرده از این راز بزرگ بردارد. داستان از یکسری ویدئوهایی شروع شد که در ابتدا شیء بزرگی را نشان می دادند و هر چه وضوح تصویر بیشتر می شد، شیء به آسمانخراشی بزرگ اما معلق میان زمین و آسمان تبدیل می شد. اما این تنها یک حقه برای فریب مردم و سرگرمی نبود. شهر معلقی که ناگهان در آسمان ظاهر شد، بیش از هزاران نفر تماشاگر داشت که بیشتر آنها از این صحنه فیلم و عکس گرفته بودند. در بیست و پنجم اکتبر ۲۰۱۶ فیلمی توسط مردم شهر «فوشان» در چین منتشر شد که سروصدای زیادی در سراسر دنیا به پا کرد. در این فیلم، شهری شناور روی ابرها نشان داده می شد که حتی برجی بلند در میان آن دیده می شد.
هنوز تحقیقات ناسا درباره این پدیده ادامه داشت و آنها به نتیجه قابل توجهی نرسیده بودند که بار دیگر فیلم هایی در آگوست ۲۰۱۷ از شهر معلق دیگری به همان شکل در آسمان منتشر شد. اما این موضوع، جدید و متعلق به این دو سال اخیر نبود. بلکه در این دو سال با توجه به وجود اینترنت و صفحات اجتماعی به سرعت عمومی شد زیرا در عرض شش سال این اتفاق پنج بار در دو شهر جیانگ جی و فوشان رخ داده بود. در این مدت، به سرعت شایعات زیادی از جمله وجود دنیای موازی و شهر اشباح در میان مردم پیچیده و بسیاری نیز از این موضوع به وحشت افتادند. از همان ابتدا بسیاری گفتند که این فیلم ها واقعیت ندارند ولی در حدود هزار نفر از مردم فوشان ادعا می کردند که شاهد این پدیده بوده اند. اما جالب تر از همه این بود کهت تزمانی که بحث تهیه گزارش به میان می آمد، هیچ کدام از این هزاران نفر حاضر به مصاحبه نمی شدند.
دنیای موازی از فرضیه تا واقعیت
در حدود 40 میلیون مقاله، پست و توئیت های مختلف در صفحات اجتماعی مردم گذاشته شده و بازدید فیلم ها در یوتیوب رکورددار شد. بسیاری از مردم معتقد بودند که این شهر انعکاسی از نورهای یکی از پروژه های ناساست و این که آنها خود را مشغول تحقیق روی این پرونده نشان می دهند دروغی بیش نیست. اما هیچ کس نمی توانست بگوید که این پدیده دروغ بوده است چون دقیقا در همان زمانی که از شهر معلق فیلمبرداری شده است جمعیتی از مردم که در حال تماشای آن هستند نیز در فیلم دیده می شوند و چطور ممکن است بتوان چنین فیلمی با این ازدحام جمعیت ساخت. حتی عده ای ادعا کردند این پدیده آزمایش فناوری هولوگرافیک در ابعاد بسیار بزرگ بود تا دولت چین واکنش مردم را در این باره ارزیابی کند.

اولین پیدایش شهر معلق

این پدیده برای اولین بار در سال 1983 توسط محققی به نام سرج موناست ثبت شد. بسیاری از مردم عقیده داشتند که این یک حقه از طرف خود او بوده که در آن زمان با ناسا همکاری می کرده است. موناست مدت کوتاهی پس از انتشار این اخبار و قبل از این که بتواند گفته های خود را ثابت کند بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. پس از آن دو بار دیگر در سال های 1996 و 2000 نیز عده ای از مردم در شهرهای مختلف ادعا کرده بودند که برای چند لحظه شهری معلق در آسمان را دیده اند که در عرض چند دقیقه ناپدید شده است.

شهر معلق در گوشه ای دیگر از جهان

در سال 2011، صدها نفر از مردم شهر کوچک مرزی دلالی در نیجریه ادعا کردند که شهری معلق را در آسمان دیده اند که به هیچ کجا متصل نبوده و با ابرها پوشیده شده بود. آنها می گفتند که در این شهر، ساختمان ها و اتومبیل های بسیار زیبا وجود داشته اند و حتی عده ای ادعا کرده اند که هیاهوی شهری و صدای اتومبیل ها را نیز به صورت محو و غیر واضح شنیده اند. زمانی که خبرنگار روزنامه محلی از مردم درباره این پدیده سوال کرد، آنها وجود این شهر را کار خدا می دانستند. یکی از بزرگان این شهر به نام مالام شیهو لیمام در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: «ما تا به حال داستان های زیادی از وجود شهرهای دیگر در آسمان ها شنیده ایم و حتی عده زیادی هستند که بارها کشتی های در حال پرواز در آسمان را دیده اند.»
دنیای موازی از فرضیه تا واقعیت

دنیای موازی یا سرابی دروغین

در عرض این سال ها تحقیقات بسیار زیادی در این باره انجام شده است. عده قابل توجهی از محققان به این نتیجه رسیدند که شهر معلق و دنیای موازی هرگز وجود نداشته و این تنها یک سراب بوده که مردم زیادی در سراسر دنیا شاهد آن بوده اند.

جادوی مورگان

در دریا، سرابی به نام «فاتا مورگانا» وجود دارد که از نام جادوگری ایتالیایی به نام مورگان گرفته شده است. فاتا مورگانا در واقع همان توهم بصری است که به خاطر خطای دید ناشی از گرم شدن اتمسفر بالای زمین یا اقیانوس ها که باعث می شود تصویری که از اشیای دور می بینیم گمراه کننده باشد، به وجود می آید. در زمان های قدیم گفته می شد که جادوگر مورگان که در قصه های شاه آرتور وجود داشت، قصری در آسمان داشته است و این پدیده ای جادویی است که توسط مورگان به وجود آمده است. وقتی در دریا، سراب شکل می گیرد، تصویر کشتی هایی که از دور می آیند و در پشت خط افق پنهان هستند، طوری منعکس می شود که گویا در آسمان شناورند. یکی از مشهورترین این مسیرها که بیشتر اوقات چنین سرابی در آن دیده می شود در جزیره سیسیل و تنگه سیناست. گاهی اوقات تمام شهر سینا در آسمان منعکس می شود و بسیاری از افرادی که در این مسیر کشتیرانی کرده اند بارها این شهر را به شکل معلق در آسمان دیده اند.

فرضیات یک هواشناس

هواشناس «ربندون شیلر» در مصاحبه با سی ان ان گفت: «این پدیده می تواند چند دلیل مختلف داشته باشد؛ یا جزیره ای کوچک با خانه هایی است که از انعکاس چند باره آنها روی یکدیگر، تصویری مانند برج های بلند پدید آمده است یا هولوگرامی از ناسا است که در آسمان انداخته شده و هنوز مشخص نیست که چرا از آن صحبتی نمی کنند و در نهایت می تواند دروغ و شایعه ای باشد که مردم با پخش کردن فیلم و عکس ها به آن دامن زده اند.»

احتمالات کنت بومن

«کنت بومن» دانشمندی در حوزه اتمسفر در دانشگاه ام اند ای تگزاس است. او این پدیده را با جزئیات کامل برای خبرگزاری کریستین ساینس مانیتور این طور توضیح داد: «تغییر عمودی ما از زمین سرد به هوای داغ، می تواند باعث شکست نور شود. این شکست نور بیننده را فریب می دهد تا اشیا را جایی ببیند که نیستند. در این مورد به نظر می رسد آسمانخراش های دور در آسمان معلق هستند، اما در واقع در افق دور، روی زمین قرار دارند و هرگز در آسمان معلق نبوده اند.»
دنیای موازی از فرضیه تا واقعیت
بسیاری از مسافران اقیانوس اطلس ادعا کرده بودند کشتی پرنده ای را در آسمان دیده اند
کشتی پرنده

یکی دیگر از مشهورترین داستان هایی که درباره دیدن اشیا در آسمان شنیده شده، مربوط به کشتی هلندی یا کشتی پرنده است. این کشتی متعلق به یک دریانورد هلندی به نام «هندریک وان درکن» بود. کاپیتان هندریک مردی مصمم و لجباز بود که حتی بزرگ ترین توفان ها نمی توانست او را از سفرهای دریایی اش منصرف کند و همچنین او به هدایتگری خودش اطمینان کامل داشت و بر این عقیده بود که توفان قادر به شکست دادن او نیست. آخرین بار نیز با وجود توفانی سنگین، کاپیتان وان بر سر حرف خود ایستاده و به همه اطمینان داد که همگی به سلامت به مقصد می رسند. آنها به سمت جنوب قاره آفریقا حرکت می کردند. کاپیتان بارها و بارها این مسیر را طی کرده بود و با تمام مسیر به خوبی آشنایی داشت، حتی به خاطر سرعتی که در رسیدن به مقصد داشت بسیاری معتقد بودند او همدست شیطان است. اما سرانجام اتفاقی باور نکردنی رخ داد.
آنها پس از گذشتن از دل یک توفان سهمگین، هنگامی که همه گمان می کردند دریا آرام شده، دچار مشکلات بسیاری شدند و این کشتی ناگهان به همراه تمام خدمه و مسافرانش در میانه راه در اقیانوس اطلس به طرز عجیب و وحشتناکی ناپدید شد. از آن به بعد بسیاری ادعا می کنند که این کشتی را در حال پرواز روی اقیانوس می بینند. بعد از این ماجرا در تمام منطقه شایع شد که به دلیل غرور نابجای کاپیتان وان، دریا آنها را محکوم کرده تا ابد روی دریا سرگردان باشند. همچنین شایعاتی نیز در مورد شوم بودن این کشتی در تمام دنیا شنیده می شود و می گویند که هر کس این کشتی را ببیند بدشانسی می آورد و ممکن است مرگ به سراغش بیاید. یکی از کسانی که ادعا می کرد موفق به دیدن کشتی هلندی شده، جورج پنجم - پادشاه انگلستان - بود که همراه برادر بزرگ تر خود پرنس آلبرتو ویکتور، در سال 1881 در حال سفر از اقیانوس اطلس بودند. آنها اعلام کردند که این کشتی را در حالی که در آب به طور عجیبی سرگردان بوده دیده اند و ناگهان کشتی در مقابل دیدگان شان ناپدید شده است. در سال 1923 نیز چهار دریانورد گزارش دادند که کشتی را با چشمان خود دیده اند،
آنها این کشتی را اینگونه بیان می کردند: «نور قرمز وحشتناکی از دور به چشم می خورد که در آن هنگام نمی شد فهمید این کشتی است اما هر چه جلوتر می آمد نور کمتر شده و کشتی واضح تر دیده می شد. این کشتی در آسمان سرگردان بود و گویا مسیر مشخصی را طی نمی کرد، ابتدا دیده بان کشتی دیده می شد اما هیچ پاسخی به علامت ها نمی داد و وقتی نزدیک تر می شدیم، دیده بان ناگهان ناپدید می شد. این کشتی در شب های مهتابی به طور کامل قابل دیدن است. البته گفته می شود که این کشتی تا زمانی که هوا روشن است دیده نمی شود و تنها بعد از غروب آفتاب سر و کله اش پیدا می شود و از همه جالب تر این است که این کشتی روی آب شناور نیست، بلکه در ارتفاع کمی بالاتر از سطح دریا در هوا پرواز می کند و به همین دلیل است که کشتی پرنده هلندی لقب گرفته است. بسیاری از مردمی که تا به حال به وجود کشتی پرنده اعتقاد داشتند، هم اکنون وجود شهر معلق را هم طبیعی می دانند اما محققان، کشتی پرنده را هم یکی از همان سراب های دریایی می دانند و معتقدند چنین کشتی وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج