۶۴۶۸۲۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

تکمیل دسته‌گل‌های جهانیان؛ تپه‌‌ای مانده؟

از همان روزهای اولی که حمیدرضا جهانیان مالک باشگاه نقت شد و مثل خیلی از مدیران تازه وارد در فوتبال ایران شعارهای عجیب و باورنکردنی داد مشخص بود که قرار نیست نفت تهران رنگ آرامش را ببیند.

آی اسپورت: از همان روزهای اولی که حمیدرضا جهانیان مالک باشگاه نقت شد و مثل خیلی از مدیران تازه وارد در فوتبال ایران شعارهای عجیب و باورنکردنی داد مشخص بود که قرار نیست نفت تهران رنگ آرامش را ببیند. به خصوص که آرام آرام لو رفت که دفتر کار او در یک کارواش قدیمی و نسبتا متروک واقع شده و او قصد دارد از همانجا باشگاه را مدیریت کند. البته که عده کمی هم امید داشتند او به بخش کمی از وعده‌هایش عمل کند اما هرچه گذشت اوضاع بدتر شد.

همه وعده‌های جهانیان یک به یک پوشالی از آب درآمد و امروز دیگر کار به جایی که رسیده که «دسته گل به آب دادن» توصیف دقیق و البته نه چندان سزاوار درباره کارهای اوست. مدیری که با وعده ارتباط و همکاری با «لالیگا» شروع کرد امروز محکوم به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به علی کریمی شده است. مروری کنیم بر همه دسته گل‌هایی که این مدیر در کمتر از نیم فصل در نفت به آب داده است.

رکوردار جابجایی مربی در دنیا

بعد از اینکه علی کریمی اردوی نفت را شب قبل از بازی سوپرجام با پرسپولیس ترک کرد حمید درخشان سرمربی نفت شد. جهانیان که بعد از شروع لیگ رسما مالکیت نفت را بر عهده گرفته بود قبل از بازی هفته ششم با گسترش فولاد با شیوه‌ای عجیب و با استفاده از رای بازیکنان علی کریمی را سرمربی نفت کرد. آن هم بدون اینکه درخشان را در جریان بگذارد یا نامه برکناری را به او بدهد! بعد از ۳ بازی جهانیان در پی اختلافاتی که با علی کریمی داشت و صرفا با استناد به یک استعفای پیامکی که البته بیشتر رنگ و بوی تهدید داشت کریمی را اخراج کرد و درخشان را برگرداند. این رفت و آمد دو مربی در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد و سوژه لطیفه‌های تلگرامی شد. رکورد جابجایی دو مربی در یک باشگاه در چند هفته را در سراسر جهان باید با نام جهانیان نوشت.

شعار خنده‌دار

در روزهایی که صحبت از کنار گذاشتن نفت از لیگ قهرمانان آسیا بود مدیران نفت با شیوه‌ای مهدکودکی به مبارزه با این اتفاق رفتند. آن‌ها در بازی مقابل استقلال روی پیراهن تیم‌شان این شعار را حک کردند: «نفت طلائیه آسیائیه»!‌ قصد مدیران نفت این بود که این شعار در بازی پربیننده نفت و استقلال این شعار حسابی دیده شود و اهالی فوتبال به این نتیجه برسند که نفت قطعا آسیایی می‌شود. اما حک شعار روی پیراهن برای آسیایی شدن اصلا کافی نیست!‌

همکاری با لالیگا! چه شد؟

وعده همکاری و ارتباط با لالیگا از آن حرف‌ها بود. وعده‌ای که همان روز هم هیچ کس آن را جدی نگرفت. جهانیان در برنامه ۹۰ درباره اینکه در جلسه با بازیکنان گفته با لالیگا ارتباط دارد و آنها را به اسپانیا می‌فرستد، گفت: «لالیگا یک NGO است که تمام باشگاه‌هایی اروپایی تحت اسپانسر آن هستند و با آن تعامل می‌کنند؛ ما نیز ان‌شاالله طی هفته‌های آینده قرارداد امضاء می‌کنیم تا از برند آن بهره ببریم؛ نماینده ما حسین عبدی، کاپیتان سابق پرسپولیس است که اکنون در اسپانیا حضور دارد تا این قرارداد نهایی شود.» حالا چند ماه از آن روز می‌گذرد و هیچ کس خبری از تحقق این وعده ندارد! برعکس جهانیان برای کمک با تیمش قصد داشت یک مربی ایرانی گمنام به نام پژواک کرم پور را که مدعی کار در بوندس لیگا بود به ایران بیاورد. اما همین فرد را هم کسی در تهران ندید!

پیشنهاد کادو در پخش زنده تلویزیونی

مصاحبه جهانیان با عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ در بحبوحه اختلافاتش با علی کریمی از مصاحبه‌های عجیب و غریب این سال‌هاست. فردوسی پور در برنامه نود در حالی که با جهانیان از پشت تلفن در حال بحث در خصوص شرایط بسیار بد این تیم بود به یکباره با یک پیشنهادی عجیبی مواجه شد تا در همان پشت میز شوکه شود. مدیرعامل نفت طلاییه خطاب به فردوسی پور گفت امروز تولد شماست و من به شما کادو میدهم که این جمله فردوسی پور را شوکه کرد و گفت نه لازم نیست و در ادامه وقتی با اصرار جهانیان روبرو شد به حالت طنز گفت:هدیه را وا نکرده پس می فرستم!! برداشت عمومی از این اتفاق این بود که جهانیان می‌خواست با این کار عادل را رد رودربایستی بگذارد تا کمتر به نفت و مالکش گیر بدهد. اما عادل هیچ وقت در تله‌های اینچنینی گیر نکرده است. فردای آن روز تیتر پیشنهاد رشوه در برنامه زنده تلویزیونی در خیلی از رسانه‌ها و اخبار صفحات مجازی دیده می‌شد.

حذف قابل پیش بینی از آسیا

سرانجام بعد از مدت‌ها خبری که حاکی از اخراج نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا بود تائید شد و ذوب‌آهن جای این تیم را در آسیا گرفت. جهانیان هرچند به این اتفاق اعتراض شدیدی داشت اما واقعیت این است که او هیچ کاری در راستای نجات نفت از حذف انجام داد. طبق ادعای خود مدیران و البته چند تن از طلبکاران نفت این باشگاه حدود ۲۰ میلیارد تومان بدهی داشت که جهانیان در این مدت هیچ کاری برای پرداخت این بدهی‌ها و البته جلب ضایت شاکیان نکرد. در واقع تلاش او برای نجات نفت از حذف در حد حک شعار «نفت طلائیه آسیائیه»! روی پیراهن این تیم باقی ماند و در نتیجه نفت از آسیا حذف شد. این در حالیست که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با تلاش مدیران و البته وزارت ورزش به عنوان مالک این دو باشگاه، مشکلات مالی‌شان را که بسیار بیشتر از نفت بود حل کردند.

نامه به فدراسیون فوتسال!‌

چند روز بعد از اعلام گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران مبنی بر عدم صلاحیت مالکان جدید نفت در ادامه کار با این باشگاه جهانیان نامه‌ای به هیات فوتبال تهران نوشت تا از خطر انحلال تیم‌های پایه و همچنین تیم فوتسال بانوان این باشگاه خبر بدهد. نکته عجیب این که رونوشت این نامه برای فدراسیون فوتسال فرستاده شده بود!‌ البته از کسی که قصد همکاری با لالیگا را داشت عجیب نیست که نداند فدراسیونی به نام فوتسال نداریم و این کمیته فوتسال است متولی امور این رشته ورزشی است!

شکست در پرونده کریمی

آخرین دسته گل مالک جدید باشگاه نفت شکست در پرونده شکایت کریمی از این باشگاه است. باشگاه نفت در حکمی که همین امروز اعلام شد محکوم به پرداخت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مبلغ قرارداد علی کریمی به او شده است. چرا که طبق اسناد باشگاه نفت بدون اینکه حکم برکناری کریمی را صادر کند حمید درخشان را جایگزین او کرده است! جهانیان البته در همان برنامه ۹۰ معروف مدعی شده بود شکایت کریمی به جایی نمی‌‌رسد!

همه این اتفاقات در کمتر از یک نیم فصل افتاده است. ثمره مالکیت جهانیان در باشگاه نفت همین است که می‌بینید. آیا تپه‌ای مانده است که از مدیریت عجیب و غریب جهانیان مصون مانده باشد؟ البته که در این افتضاح بزرگ کسانی که صلاحیت او را تائید کردند هم مقصرند. آیا کسی سراغ آن‌ها هم خواهد رفت؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن وثوقی

      به این میگم سوء‌مدیریت و عدم دارابودن صلاحیت و اهلیت در بین مدیران و مسئولان .... !!!!

      این یکی از دسته گل هاشششه!!!!

    • مجید

      از قدیم کفتتد تپه ای نمانده که ... باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلاصه گند پشت گند بالا آورده این ادم نالایق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج