۶۴۷۰۶۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

قهر ستاره‌های فرنگی جهان با نصف‌جهان!

رقابت‌های قهرمانی کشتی جام باشگاه‌های جهان در حالی با قهرمانی مقتدرانه تیم بیمه رازی از کشورمان به پایان رسید که غیر از این تیم و سینا صنعت، دیگر تیم ایرانی حاضر در مسابقات، تیم‌های خارجی با چهره‌های پرفروغ و شاخصی به نصف جهان نیامدند.

آسمان آبی: رقابت‌های قهرمانی کشتی جام باشگاه‌های جهان در حالی با قهرمانی مقتدرانه تیم بیمه رازی از کشورمان به پایان رسید که غیر از این تیم و سینا صنعت، دیگر تیم ایرانی حاضر در مسابقات، تیم‌های خارجی با چهره‌های پرفروغ و شاخصی به نصف جهان نیامدند. برگزاری مسابقاتی با نام جام‌جهانی فرصتی است که کشتی ایران می‌تواند از آن به‌نحو احسن استفاده کند، اما از زمانی که زنگ نخستین مبارزه به‌صدا درآمد، به‌خوبی نمایان بود که تیم‌های حاضر در مسابقات به‌قول معروف تراز نیستند. هرچند فلسفه برگزاری چنین رقابت‌هایی در وهله نخست، کمک مالی به کشتی‌گیرانی است که خود را برای رقابت‌های مهم در سطح قاره و جهانی آماده می‌کنند ولی ما می‌توانیم با تجربیات گرانبهایی که در این مسابقات کسب کردیم، در دوره‌های آینده چنین رقابت‌هایی را همسان بازی‌های گرندپری برگزار کنیم.
فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) رقابت‌های کشتی قهرمانی باشگاه‌های جهان در رشته‌های آزاد و فرنگی را در تقویم خود قرار داده‌است و حضور نماینده فیلا در این بازی‌ها، می‌تواند بر اهمیت مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان صحه بگذارد. یکی از نکات برجسته برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشتی‌فرنگی جهان، حضور پرفروغ کشتی‌گیران خارجی در تیم‌های کشورمان بود. برای نمونه آرتم سورکوف، کشتی‌گیر روس دسته ۶۷کیلوگرم تیم بیمه رازی، یکی از این کشتی‌گیران بود. سورکوف در دیدار پایانی هم برابر محمدرضا گرایی، کشتی‌گیر بسیار خوب و مستعد کشورمان نمایش خوبی داشت و با یک کشتی فکورانه موفق به کسب برتری ۵ بر ۳ شد. بدون‌شک اما بهترین و تماشایی‌ترین کشتی دیروز، مبارزه سعید عبدولی در وزن ۸۲کیلوگرم از تیم بیمه رازی برابر ماکسیم مانوکیان از سینا صنعت بود. رقابتی سخت و سنگین که تجربه و هوش عبدولی آن را به سود بیمه رازی رقم زد.
مانوکیان، قهرمان طلایی رقابت‌های کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۷ واقعا مقابل عبدولی جانانه کشتی گرفت، اما قهرمان ایرانی نشان داد که در پی سال‌ها تجربه حضور در رقابت‌های مختلف،‌ از بازی‌های آسیایی گرفته تا مسابقات قهرمانی جهان و المپیک، به درجه‌ای از پختگی در کشتی رسیده که می‌تواند به‌خوبی قهرمان قدرتمند جهان را اسیر تکنیک‌ها و فنون خود بکند. در دسته ۷۷کیلوگرم هم هرچند رومن ولاسوف روس از تیم بیمه رازی، در مبارزه‌ای یک‌طرفه پیام بوری از سیناصنعت را ۹ بر یک شکست داد اما باید توجه داشت که پیام با درد کهنه پای خویش گام روی تشک مبارزه گذاشت و هرچه در توان داشت برابر این کشتی‌گیر برجسته به‌کار بست. دیدار پایانی رقابت‌های قهرمانی جام باشگاه‌های جهان، قرار بود بین شهاب قوره‌جیلی و مهدی نوری، به‌ترتیب از بیمه رازی و سیناصنعت برگزار شود ولی نوری از حضور در این مبارزه انصراف داد. البته کشتی‌گیر سنگین وزن سیناصنعت در کشتی ماقبل فینال هم برابر حریف خود حضور نیافت و دلیل این غیبت‌ها هم به یقین آسیب‌دیدگی مهدی بود. هرچند پیش از کشتی وزن ۱۳۰کیلوگرم، تکلیف جام‌قهرمانی مشخص شده بود و حتی اگر نوری با پای مصدوم مقابل قوره‌جیلی به برتری هم می‌رسید، سرنوشت جام تغییر نمی‌کرد. رقابت‌های لیگ‌برتر کشتی ایران طی سال‌های گذشته با سر و شکل خاصی برگزار می‌شد.
هرچند برگزاری لیگ کشتی مثل هر رقابت دیگری با نواقصی هم توام بود، اما به هرحال این رقابت‌ها تنور کشتی ایران را همیشه گرم نگه می‌داشت. متاسفانه با توجه به رکود اقتصادی، برخی کارخانه‌های صنعتی و شرکت‌های خصوصی که پیش از این به‌عنوان حامی مالی،‌ بازوی قدرتمند برگزاری لیگ بودند، از سرمایه‌گذاری در لیگ کشتی ایران سرباز زدند. این موضوع باعث شد کشتی ایران با چالش بسیار بزرگی روبه‌رو شود. چالشی که تا امروز هم تداوم داشته و باید دید دستگاه کشتی ایران، برای رونق مسابقات داخلی و دست‌کم بازگشت به دورانی که لیگ منظمی در ایران برگزار می‌شد چه تدابیری می‌اندیشد. رابطه پویایی لیگ و توسعه کشتی، معادله‌ای دوسویه‌است. زمانی که رقابت‌های کشتی در ایران در سطح بالایی برگزار شود، به یقین کشتی‌گیران بزرگ خارجی هم مانند گذشته برای حضور در این مسابقات چراغ سبز نشان می‌دهند. به هر ترتیب رقابت‌های کشتی‌فرنگی قهرمانی باشگاه‌های جهان را به نوعی می‌توان پیش‌درآمد بازی‌های آسیایی جاکارتا هم به حساب آورد. البته نباید از این نکته هم غافل شد که برای آماده‌سازی فرنگی‌کاران ایران، نیازمند برگزاری مسابقاتی مهم‌تر هستیم. مسابقاتی که قوانین جدید فیلا در آن لحاظ شده‌باشد. برای نمونه در مسابقات قهرمانی کشتی‌فرنگی جهان، کشتی‌گیران از روز نخست با دو‌کیلوگرم ارفاق روی تشک رفتند اما به یقین سر وزن ماندن کشتی‌گیر یکی از دغدغه‌های اصلی کادرهای فنی همه تیم‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج