جاباما
۶۴۸۳۸۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت هندوانه دو برابر شد!

قیمت هندوانه در نزدیکی شب یلدا به بیش از ۲۰۰۰ تومان رسیده است، هر چند که این قیمت کمتر از نرخ مصوب تعیین شده است اما جالب اینجاست که این محصول تا دو روز پیش کمتر از کیلویی هزار تومان فروخته می‌شد.

خبرگزاری ایسنا: قیمت هندوانه در نزدیکی شب یلدا به بیش از ۲۰۰۰ تومان رسیده است، هر چند که این قیمت کمتر از نرخ مصوب تعیین شده است اما جالب اینجاست که این محصول تا دو روز پیش کمتر از کیلویی هزار تومان فروخته می‌شد.

در فاصله دو روز مانده به شب یلدا، تقاضا به ویژه برای میوه‌های پر مصرف شب یلدا بالا رفته است.

میوه‌های شب یلدا بنا بر سلیقه افراد می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولا چند محصول پای ثابت سفره‌های شب یلدا هستند که از جمله آن می‌توان به هندوانه و انار اشاره کرد. لذا برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه و تره‌بار، بخش خصوصی و دولتی نرخ‌هایی را هماهنگ و به عنوان مصوب این محصولات اعلام کرده‌اند که بر این اساس برای هر کیلوگرم هندوانه ممتاز در میادین مرکزی ۲۵۰۰ تومان و برای انار ممتاز ۸۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که با احتساب سود ۳۵ درصدی در خرده فروشی‌ها، حداکثر قیمت هندوانه ممتاز حدود ۳۳۰۰ تومان و حداکثر انار ممتاز کیلویی ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان برای مصرف‌کنندگان است. همچنین قیمت هر کیلو خرمالو ممتاز حداکثر ۸۷۰۰ تومان برای مصرف‌کننده تعیین شده است.

اما هندوانه که تا دو - سه روز پیش در مغازه‌های سطح شهر نهایتا کیلویی ۱۰۰۰ تومان فروخته می‌شد اکنون به بیش از ۲۰۰۰ تومان رسیده است. همچنین انار مرغوب کیلویی ۸۰۰۰ تومان در میوه فروشی‌ها عرضه می‌شود. این در حالی است که انار آبگیری کیلویی ۳۰۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما از دیگر میوه‌هایی که بعضی خانواده‌ها در سفره شب یلدا خود قرار می‌دهند، خرمالو و ازگیل است. خرمالو رنج قیمتی از ۲۵۰۰ تا ۶۵۰۰ هزار تومان در بازار میوه دارد و ازگیل کیلویی ۸۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

در میان سایر اقلام میوه بر اساس آخرین مشاهدات از مغازه‌های سطح شهر به طور متوسط سیب قرمز کیلویی ۵۰۰۰ هزار تومان، سیب زرد کیلویی ۴۵۰۰ تومان، انگور سیاه کیلویی ۵۰۰۰ تومان، موزه کیلویی ۳۶۰۰ تومان، پرتقال کیلویی ۵۰۰۰ تومان، آناناس کیلویی ۱۴ هزار تومان، بِه کیلویی ۱۲ هزار تومان و خیار کیلویی ۳۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

با توجه به اینکه معمولا در آستانه شب یلدا بازار میوه با تغییر و تحول نسبتا زیادی همراه می‌شود و برخی اقلام به شکل غیر معمول افزایش قیمت پیدا می‌کند، ضرورت توجه و نظارت به بازار بیش از گذشته است، چراکه بر اساس آخرین اطلاع از بازار برای هیچ یک از اقلام کمبودی بابت عرضه وجود ندارد و حتی افزایش نسبی تقاضا در یکی - دو روز آینده نیز نباید تاثیر محسوسی روی قیمت‌ها بگذارد لذا دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی باید بازار را با دقت بیشتری در این ایام رصد کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس اینهمه نظارت که گفتند چی شد؟ آقا تو رو بخدا دست رو چیزی نگذارید و وضع رو از این خرابتر نکنید

    • بدون نام

      این افزایش قیمت به خاطر قیمت ارزه!

    • بدون نام

      همین مانده که غصه هندوانه خوردن راهم بخوریم والا هیچ جایی ننوشتن که حتما توشب یلدا هندوانه بخورید حتمادر گذشته یک نفر هندوانه زیاد داشته رودستش مونده داده مردم بخورند الان هم مردم فکر می‌کنند حتما باید هندوانه بخورند تحریم کنید آقا هندوانه نخرید تارودستشون بمونه دیگه گرون نکنند آخه چه کاریه تو این سرما هندوانه خوردن والا هیچ اتفاقی نمی افته نخرید ونخورید

    • مهدی

      آقا نخوردن هندوانه و آجیل ....چبزی از ارزشهای یک شب نشینی خوب کم نمیکنه.....مثل سبزی پلو ماهی شب عید که سالهاست نمیخوریم و عید هم برگزار میشه... یه ضرب المثل قدیمی میگه ...حالا اگر خروس نخونه صبح نمیشه .....

    • بدون نام

      ما اصلا تو خونه اسمی از شب
      یلدا نمی بریم که خرجش را نداریم.چه برسد هندونه بخریم

    • رفیعی

      تورادیو داشتن سخنرانی میکردن درمورد وسایل مگه زلزله اومده اینا این کار میکنن مردم برای حقوق نگرفته تجمع میکنن این وسایل هم باید روی دست مغازه دار بمانه یعنی اینقدر اینا بی رحم شدن در مورد قبض هم سال پیش چیزی نگفته بودن که یه هوبرق کولر 449هزار تومان اخه انصاف دروغ میگم مگه حالا حرف حق بزنی بهشان برمیخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج