۶۴۸۸۰۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اولین نامزدهای خرس طلای برلین معرفی شدند

شانس بالای سینمای ایران در جشنواره برلین

هفت فیلم در فهرست اولیه فیلم‌های بخش رقابتی شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قرار گرفتند.

روزنامه شرق: هفت فیلم در فهرست اولیه فیلم‌های بخش رقابتی شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین قرار گرفتند. در این دوره از برگزاری جشنواره، علاوه‌بر فیلم «جزیره سگ‌ها»، به کارگردانی «وس اندرسون» که به‌عنوان فیلم افتتاحیه برلیناله ۲۰۱۸ انتخاب شد، هفت فیلم دیگر از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان، سوئیس، صربستان، روسیه و آمریکا به بخش رقابتی و اصلی این رویداد سینمایی دعوت شدند.
شانس بالای سینمای ایران در جشنواره برلین
«نگران نباش، پیاده خیلی دور نمی‌شود»، به کارگردانی «گاس ون سنت» از آمریکا، «دولاتوف»، ساخته «الکسی جرمن» (روسیه، لهستان، صربستان)، «اِوا»، به کارگردانی «بنوا ژکو» از فرانسه، «دختر من»، به کارگردانی «لارا بیسپوری» (ایتالیا، آلمان، سوئیس)، «چهره»، به کارگردانی «مالگوزاتا زوموفسکا» از لهستان، «در راهروها» از «توماس استوبر» و «نام برادر من روبرت است و او یک احمق است»، به کارگردانی «فیلیپ گرونینگ» هر دو از کشور میزبان آلمان، فیلم‌هایی هستند که تاکنون در بخش رقابتی شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم برلین پذیرفته شده‌اند. در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره برلین نیز نام دو فیلم «کتابفروشی»، به کارگردانی «ایزابل کوشت» (اسپانیا، انگلیس، آلمان) و «انقلاب خاموش»، ساخته «لاری کرام» از آلمان اعلام شده است.
زمان زیادی تا برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم برلین باقی نمانده است و در این مدت کنجکاوی بابت حضور سینمای ایران در این رویداد سینمایی بیشتر است. سال گذشته سینمای ایران نماینده‌ای در بخش اصلی جشنواره نداشت و تنها فیلم «تمارض»، به کارگردانی عبد آبست در چند سئانس در جشنواره فیلم برلین برای تماشاگران نمایش داده شد، همچنین فیلم «کلوزآپ»، ساخته عباس کیارستمی نیز در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت.
کتایون شهابی، از پخش‌کنندگان بین‌المللی سینمای ایران، در گفت‌وگو با «شرق» درباره شرایط سینمای ایران در این دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم برلین گفت: «از الان نمی‌توان درباره اینکه چه فیلم‌هایی در جشنواره برلین حضور دارند صحبت کرد، اما امیدوارم امسال با دست پر در جشنواره حضور داشته باشیم. جشنواره فیلم برلین به نسبت باقی جشنواره‌های الف دنیا در معرفی فیلم‌های نو جسورتر است. خاطرم هست فیلم آقای فرهادی هم پیش از اینکه در جشنواره دیگری حضور داشته باشد، در جشنواره فیلم برلین دیده شد و امیدوارم امسال هم این جسارت را در انتخاب فیلم‌ها ببینیم». او ادامه داد: «به‌عنوان یک سینماگر ایرانی علاقه‌مندم از فیلم‌سازان جوان در این دوره از جشنواره فیلم ایرانی داشته باشیم و به جشنواره پیش‌رو خوش‌بین هستم».
شهابی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «هنوز اسامی فیلم‌های ایرانی در این دوره از برگزاری جشنواره اعلام نشده است، اما به مرور اعلام خواهد شد و برای سینمای ایران آرزوی موفقیت می‌کنم».
محمد اطبایی، دیگر پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران، نیز به «شرق» گفت: «معمولا فیلم‌های ایرانی به دلیل تقویم تولید در ایران و آماده‌شدن فیلم‌ها جزء آخرین فیلم‌هایی هستند که حضورشان در جشنواره فیلم برلین اعلام می‌شود و تصور می‌کنم از نیمه‌های دی‌ماه باید خبرهایی مبنی‌بر حضور ایران را در این جشنواره سینمایی پیگیری کنیم. نمی‌توان با قطعیت درباره اینکه چه فیلم‌هایی امسال در جشنواره حضور خواهند داشت صحبت کرد، اما امیدوارم شانس سینمای ایران در این جشنواره بالا باشد».
شصت‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن تا هفتم اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و «جزیره سگ‌ها»، به کارگردانی «وس اندرسون» اولین نمایش جهانی خود را در افتتاحیه این رویداد سینمایی تجریه می‌کند.

امسال «تام تیکور»، کارگردان آلمانی، ریاست هیئت داوران بخش رقابتی برلیناله را برعهده دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج