۶۵۰۳۹۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ابتکار به تماشای «من یه زنم ...» نشست

میزبانی نمایش «من یه زنم صدامو میشنوین» از معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انتشار فراخوان اجرا در تالار هنر از جمله اخبار حوزه تئاتر در روز شنبه است.

خبرگزاری ایرنا:روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی به نقل از روابط عمومی نمایش «من یه زنم صدامو میشنوین»، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به تماشای این نمایش به نویسندگی و کارگردانی کاملیا غزلی نشست.
ابتکار به تماشای «من یه زنم ...» نشست
ابتکار در بدو ورود به تالار مولوی از اینکه این سالن دوباره فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار خرسندی کرد و گفت: از اینکه این مجموعه دوباره زنده شده و فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده بسیار خرسندم چون از این تالار خاطرات بسیار خوشی دارم و به همراه پدرم اجراهای بسیار زیادی را در این تالار دیده بودم. ملاقات با بانوی سالخورده به کارگردانی مرحوم سمندریان یکی از این اجراها بود.
وی پس از دیدن این نمایش افزود: خداروشکر که تئاتر دوباره زنده شده است و این نشان می دهد که اگرچه دوره سختی را پشت سر گذاشتیم ولی امروز خیلی پرقدرت در صحنه ظاهر می شویم. نمایش «من یه زنم صدامو میشنوین»، کار بسیار زیبا و دیدنی بود مخصوصا که نویسنده و کارگردان کار ایرانی بود و مفاهیم بسیار زیبایی را درباب زن بودن، موانعشان و صدایشان که گاهی شنیده نمی شود به خوبی، هنرمندانه و پراحساس به مخاطب انتقال داده بود.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: چیزی که این نمایش را خیلی زیبا و دیدنی کرده بود به تصویر کشیدن احساس زنانه بود، احساساتی که می تواند منشا امید، حرکت و پیشرفت باشد. به عقیده من خود این تئاتر نشان می دهد که جامعه ما در حوزه زنان چقدر متحول شده است. همین که خود این زنان مشغول اجرای تئاتر هستند و پیامشان را می دهند یعنی اینکه دیده می شوند و صدایشان شنیده می شود.
ابتکار تصریح کرد: روی صحنه رفتن چنین اجراهایی از این جهت خوب است که نوعی یادآوری می کند که این صداها باید شنیده شود. چون زنان ما در یک دوره ای اصلا صداهایشان شنیده نمی شد و کما اینکه امروز هم زنانی هستند که صدایشان شنیده نمی شود و مشکلات بسیاری دارند ولی اجرای این نمایش نشان داد که اوضاع به نسبت خیلی بهتر شده و رو به بهبود است.

«من یه زنم صدامو میشنوین» کاری است از گروه تئاتر پراکسیس به تهیه کنندگی توماج دانش بهزادی که از روز دوشنبه 13 آذر ماه هرشب ساعت 19 در تالار مولوی روی صحنه می رود.
تعداد محدودی از بلیت های این نمایش برای دانشجویان کلیه مراکز آموزش عالی در گیشه مرکز تئاتر مولوی با ۶۰ درصد تخفیف به فروش می رسد.

فراخوان اجرا در تالار هنر

به گزارش ایرنا، تالار هنر به عنوان تنها سالن مرکز هنرهای نمایشی که به صورت حرفه‌ای به اجراهای کودک و نوجوان اختصاص دارد، در ادامه‌‌ تلاش برای پیشبرد کیفی آثار نمایشی این حوزه و همچنین فراهم کردن شرایطی مناسب برای تماشاگران با سلیقه‌های متفاوت، در سال جاری با همکاری کلیه‌ هنرمندان عرصه‌ تئاتر کودک و نوجوان جدول اجرای سال ٩٧ خود را تنظیم، و بر این اساس فراخوانی را در دو بخش آماده کرده است:

الف: نمایشنامه
هر کارگردان می‌تواند تنها یک پیشنهاد در قالب طرح یا نمایشنامه جهت اجرا به تالار هنر ارائه کند. در این بخش اولویت‌های در نظر گرفته شده، به شرح زیر است:
1- نمایشنامه‌هایی که بر اساس متون کهن و فرهنگ عامه، شامل افسانه‌ها، اسطوره‌ها و متل‌های ایرانی نوشته شده باشند.

۲- نمایشنامه‌های ترجمه شده که تا کنون اجرای عموم نداشته‌اند .

ب: نمایش
کارگردانانی که نمایش آماده اجرا دارند، با شرط آنکه اثر قبلا اجرای عموم نشده باشد، می‌توانند نمایش را به تالار ارائه نمایند. در این بخش نیز اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است:
۱- نمایش‌هایی که بر اساس شیوه‌های اجرای نمایش ایرانی (آئینی، سنتی) تولید شده باشند.
2- نمایش‌هایی که با رویکرد نو و مدرن تولید شده باشند.

شرایط ارسال آثار:

الف: نمایشنامه

کارگردانان باید نمایشنامه‌ی پیشنهادی خود را به همراه خلاصه‌ی متن در پنج نسخه‌ی تایپ شده و با ضمیمه اجازه‌‌ی کتبی از نویسنده، یا مترجم به تالار ارائه نمایند.

ب: نمایش
کارگردانان پیشنهادهای خود را به دو صورت می‌توانند به تالار ارائه نمایند:
۱- نمایش‌ها و طرح‌ها در پنج نسخه ارائه شود.

2- جهت نمایش‌های آماده باید درخواست بازبینی به تالار ارائه شود.

مهلت ارسال آثار:
کارگردانان متقاضی در هر بخش می‌توانند در فرصت زمانی ۱ / ۱۰ / ۹۶ تا ۱ / ۱۱ / ۹۶ نمایشنامه و درخواست‌های خود را در ایام هفته، غیر از جمعه و شنبه‌ها، در ساعت اداری ١٦- ٢٠، به دبیرخانه‌ تالار هنر ارائه کنند.

لازم به ذکر است:
1- هر کارگردان می‌تواند، فقط در یک بخش درخواست خود را ارائه دهد.
۲- هر کارگردان می‌تواند، هر دو سال یک بار در تالار اثری را اجرا نماید.
3- گروه‌ها و کارگردانانی که دارای هویت و سابقه‌ی موثر و مشخص در عرصه‌ی تاتر کودک و نوجوان باشند از الویت برخوردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعتبار ندارد هه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج