جاباما
۶۵۰۷۹۲
۷ نظر
۵۱۸۴
۷ نظر
۵۱۸۴
پ

فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

بهرام رادان برای تصرف گیشه، تن به هر فیلمی نمی دهد و هر نقشی را بازی نمی کند و در وهله اول برایش کیفیت اولویت دارد وگرنه پتانسیل موفقیت در فیلم های تجاری را دارد اما از آن پرهیز می کند. برای این که به «نسبت رادان و گیشه» پی ببریم، هفت فیلم پر فروش او در هشت سال اخیر را واکاوی کرده ایم تا بدانیم چه سهمی در کشاندن مخاطب به سالن ها داشته است.

هفته نامه همشهری جوان - احمد رنجبر: کمتر ستاره ای را سراغ داریم که هم بتواند تراز فیلم هایش را حفظ کند و هم فیلم هایش گیشه داشته باشند. بهرام رادان از ابتدا سعی کرده میان فیلم خوب و گیشه سینما توازن ایجاد کند. گاهی نتیجه نگرفته اما رد این مانیفست در کارنامه اش به خوبی پیداست. در سال های اخیر سخت گیرتر هم شده و از استثناهای گاه و بیگاه که بگذریم، برای او نقش و فیلم خوب اولویت دارد.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

این بازیگر برای تصرف گیشه، تن به هر فیلمی نمی دهد و هر نقشی را بازی نمی کند و در وهله اول برایش کیفیت اولویت دارد وگرنه پتانسیل موفقیت در فیلم های تجاری را دارد اما از آن پرهیز می کند. در چنین شرایطی سختی کار بازیگر برای کشاندن مخاطب به سالن سینما دو چندان می شود.

برای این که به «نسبت رادان و گیشه» پی ببریم، هفت فیلم پر فروش او در هشت سال اخیر را واکاوی کرده ایم تا بدانیم چه سهمی در کشاندن مخاطب به سالن ها داشته است.

زرد (۱۳۹۶)

میزان فروش: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

دلایل فروش

«زرد» فیلمی تلخ است که سر و شکل جذابی دارد. روی قصه هایی دست گذاشته که همچنان برای مخاطب جذابند هر چند که آزارش می دهد. مهم تر این که با وجود برخورداری از چند خرده روایت، گرفتار بازی فرمی نمی شود و داستانش را سرراست تعریف می کند. دلیل مهم دیگر ترکیب بازیگران است که ویترین جذابی برای «زرد» محسوب می شوند: بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیقان، شهرام حقیقت دوست و بهاره کیان افشار.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان در گیشه فیلم

برای تاثیر بهرام رادان در فروش بالای «زرد» دو دلیل بدیهی وجود دارد؛ یکی جایگاه او به عنوان سوپراستار و به عبارتی لیدر بازیگران فیلم و دیگری به جنس بازی اش بر می گردد. بهرام رادان در «زرد» یکی از نقش های خوبش را بازی کرده: ساده و روان بدون زور اضافه. حتی برای نشان دادن دلبستگی قدیمی اش از دیالوگ استفاده نمی کند و آن را در دودو زدن چشم ها و مکث های کوتاه نشان می دهد.


بارکد (1395)

میزان فروش: 12 میلیارد و 430 میلیون تومان
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

دلایل فروش

مصطفی کیانی یک کمدی خوش ریتم با شوخی های «بقاعده» ساخت که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. ریتم بالای فیلم، بازی خوب بهرام رادان، محسن کیایی و پژمان بازغی و سابقه خوب کارگردان از جمله دلایل موفقیت «بارکد» است.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان در گیشه فیلم

بار قصه فیلم را بهرام رادان و محسن کیایی به دوش می کشند. رادان متخصص بازی در نقش شخصیت های متجاهل (کسی که خود را به نادانی می زند) است. در «بارکد» رگه هایی از این مشخصه را دیدیم؛ او در ظاهر جوانی باهوش است اما رفتارش گاهی نشانی از ذکاوت ندارد. همین تضاد از مخاطب خنده می گیرد.

عصر یخبندان (۱۳۹۴)

میزان فروش: دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

دلایل فروش

«عصر یخبندان» سال ۹۴ پنجمین فیلم پرفروش بود. مصطفی کیایی این بار روی سوژه ای تلخ دست گذاشته بود و برخی از پلشتی های جامعه را پیش چشم مخاطب قرار داد. فیلم گاهی به شعار تنه می زند اما خوبی اش این است که قصه دارد و سرگرم کننده است. این ویژگی مهم باعث می شد مخاطب با طیب خاطر از سالن بیرون بیاید.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان در گیشه فیلم

بهرام رادان سوپراستار فیلم در نقش منفی است که نقش اصلی را بازی می کند و بار اصلی فیلم را به دوش می کشد. یک آقازاده که امیالش هیچ قید و بندی نمی شناسد. او برای رسیدن به این شخصیت به دام اغراق نیفتاد و تصویری ملموس ارائه کرد. فیلم از مهتاب کرامتی، سحر دولتشاهی و فرهاد اصلانی هم بهره می برد که در کنار رادان ترکیب موفقی را شکل دادند.


آتش بس 2 (1393)

میزان فروش: چهار میلیارد و 500 میلیون تومان
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

دلایل فروش

تهمینه میلانی دنباله «آتش بس» را با بهرام رادان و میترا حجار ساخت. فیلم این بار هم در گیشه موفق بود و توانست رده چهارم جدول اکران سال را از آن خود کند؛ آن هم در شرایطی که رقبایی چون «شهر موش ها ۲»، «طبقه حساس» و «معراجی ها» را کنار خود داشت.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان در گیشه فیلم

سوپراستار فیلم بهرام رادان است. او در حالی «آتش بس ۲» را پذیرفت که در کارنامه اش کمدی رمانتیک دیده نمی شد. رادان از ملاحت ذاتی خود به نقش اضافه کرد و باعث شد دوئل زن و شوهری فیلم جذاب شود.


«پل چوبی» و «تهران 1500» (1392)

میزان فروش: «پل چوبی» حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان و «تهران 1500» بیش از دو میلیارد و 200 میلیون تومان گیشه داشت.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

دلایل فروش

هر دو فیلم جزء آثار «خاص» هستند. «پل چوبی» چند سال اجازه نمایش عمومی نداشت و در نهایت بدون سینماهای حوزه هنری اکران شد، با این حال رتبه ششم باکس آفیس را به خود اختصاص داد. «تهران ۱۵۰۰» از مهم ترین انیمیشن های سینمای ماست که با سر و شکلی حرفه ای به سرانجام رسید و در اکران مورد توجه قرار گرفت. این فیلم سومین فیلم پرفروش سال لقب گرفت.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان در گیشه فیلم

هم «پل چوبی» و هم «تهران ۱۵۰۰» از ستاره های زیادی بهره می بردند و نمی توان سهم شان را در گیشه فیلم کتمان کرد. به عبارتی موفقیت هر دو فیلم مرهون قدرت نمایی رادان، مدیری، تهرانی و افشار است. درباره بازی رادان در «پل چوبی» همین مقدار اشاره کافی است که برای نزدیکی هر چه بیشتر مخاطب با شخصیت، حشو و زوائد را دور ریخته است.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟


بی پولی (1388)

میزان فروش: یک میلیارد و 600 میلیون تومان
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

دلایل فروش

سابقه نعمت الله، روایت جذاب فیلم و ترکیب بازیگران سه عامل فروش بالای «بی پولی» است.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان در گیشه فیلم

بهرام رادان و لیلا حاتمی بازیگران اصلی «بی پولی» هستند و درام بر پایه زندگی آنها شکل گرفته است. شخصیت های فرعی هم به کمک فیلم آمده و باعث شده اند این دو بازیگر بیشتر بدرخشند. رادان شخصیتی چند وجهی دارد؛ ابتدا در اوج است اما به خاطر بی پولی کمی از غرور کاذبش می کاهد! او حواسش هست که باید از فانتزی شخصیت ایرج در همه موقعیت ها، مراقبت کند. همین مشخصه باعث می شود در شرایط مختلف به رفتار ایرج لبخند بزنیم و این یعنی رادان مستعد نقش های کمدی است.


مورد ویژه: سنتوری (۱۳۸۶)

یک رکورد بالقوه

وقتی «سنتوری» در جشنواره بیست و پنجم فجر رونمایی شد، روی فروش بالای آن اتفاق نظر وجود داشت. حتی کسانی که به فیلم داریوش مهرجویی ایرادهایی وارد می کردند، به موفقیت آن در گیشه شک نداشتند. «سنتوری» قرار بود سوم مرداد سال ۸۶ اکران عمومی شود اما در آخرین لحظات جلوی نمایش آن گرفته شد. اگر این اتفاق نمی افتاد، می توانست حتی رکورد «اخراجی ها» را بشکند، کما این که در جشنواره فجر این اتفاق رخ داده بود. «سنتوری» در جشنواره بیست و پنجم با پیشی گرفتن از «اخراجی ها» تبدیل به بهترین فیلم از نگاه مردم شد.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟

نقش رادان

بازی رادان در نقش علی سنتوری تحسین خاص و عام را برانگیخت. او از داوران جشنواره سیمرغ گرفت و منتقدان آن را شاه نقش رادان دانستند و می دانند. او تصویری بدیع از جوانی معتاد، عاشق و صاحب هنر نشان می دهد که از اوج به حضیض می رسد. «سنتوری» با بازی رادان و کاراکتر «علی» ماندگار شد.
فیلم‌های «بهرام رادان» چقدر می‌فروشند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه بازیگر خوبیه نه ستاره واقعی! خیلی فیک و مصنوعیه به نظرم. به هر طرف هم چنگ میزنه تا متفاوت جلوه کنه! گاهی حتی متناقضه رفتارهاش.اگه مردم اینقدر نسبت به چشمِ رنگی مرعوب نبودند الان داشت کاملا گمنام در کنار خانواده اش در کانادا زندگی می کرد

    • بدون نام

      با نظر بالا موافقم.. ضمن اینکه معلومه همه زور و زندگیشو داره میزاره که بهش بگن ستاره.. هه..

    • لارا

      انصافا هیچوقت از بازیهاش خوشم نیومده ، نه از عاشقانه هاش نه از طنزاش نه از بازی در نقش های درد کشیدش مثل سنتوری یا خاکستری مثل کاری مشترکش با اقای سهیلی اگه اشتباه نکنم چپ دست ....هیچوقت به دل نشسته .

    • غزل

      اصلا اینطور نیس...بهرام رادان یک ستاره بینظیره...خیلی خوب هم بازی میکنه...بنظر من و البته خیلی های دیگه که فکر میکنم بخاطر اون اومدن فیلم زرد رو دیدن هم اون یک ستارس...کسی که برای پول نت به هرکاری نمیده برای همین انقدر کم کاره...

    • NM7

      ولی نقش معتادارو خیلی خوب بازی میکنه

    • NM7

      آواز قو هم خوب بود

    • نیلوفر

      هم با استعداده و هم با تجربه...کافیه مصاحبه آخرشون رو با آقای جیرانی ببینین...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج