جاباما
۶۵۰۹۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کاهش ۴۰درصدی مصرف اینترنت هنگام وقوع زلزله

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران گفت: شبکه ارتباطی کشور در زمان وقوع زلزله چند روز گذشته البرز و تهران به میزان ۴ برابر حد استاندارد ظرفیت داشت و از این ظرفیت به خوبی استفاده شد و مشکلی در ارتباطات بوجود نیامد.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات گفت: بررسی ها نشان داد در زمان وقوع زلزله ۳ روز گذشته البرز و تهران استفاده از اینترنت ۴۰ درصد در میان کاربران کاهش داشت.

محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران گفت: شبکه ارتباطی کشور در زمان وقوع زلزله چند روز گذشته البرز و تهران به میزان ۴ برابر حد استاندارد ظرفیت داشت و از این ظرفیت به خوبی استفاده شد و مشکلی در ارتباطات بوجود نیامد.

وی تاکید کرد: بررسی ها حاکی از کاهش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت و دیتا در میان کاربران در زمان وقوع این رویداد بوده است. همچنین شاهد افزایش ۳۵ درصدی مصرف مکالمه در این حادثه بودیم به نحوی که مشخص شد در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مردم علاقه مند به برقراری مکالمه و تماس هستند.

آذری جهرمی بر لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مواقع بحران تاکید کرد و افزود: مردم باید در این مواقع مکالمات خود را کوتاه کنند تا زیرساخت های مهم با هجوم مردم دچار اختلال نشود.

وزیر ارتباطات گفت:برای افزایش ظرفیت بالاتر در شبکه ارتباطی در مواقع بحران و حوادث غیرمترقبه باید موضوع را در کمیته مدیریت بحران وزارت ارتباطات مطرح کنیم.

۹۰ درصد محتوای مبتذل در فضای مجازی توسط یک گروه اندک منتشر می‌شود

وزیر ارتباطات همچنین در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات در خصوص تولید محتوای بومی در فضای مجازی و نقش فضای مجازی در اشتغال گفت: شاهدیم که حدود ۹۰ درصدمحتوای مبتذل در فضای مجازی توسط یک گروه اندک و با اهداف اقتصادی منتشر می‌شود. چرا که اینها راه مشروعی برای تبلیغات ندارند و از ظرفیت های فضای مجازی در جهت منافع خود سوءاستفاده می کنند.

وی گذاشتن موانع بر سر راه کسب و کارهای نوپا را از جمله معضلات توسعه استارتاپ ها در کشور عنوان کرد و ادامه داد: نقش فضای مجازی در اشتغال باید پررنگ شود و در این حوزه نیازمند همکاری تمام سازمانها هستیم.

آذری جهرمی بر لزوم حمایت و همکاری با نخبگان دانشگاهی برای رسیدن به اقتصاد دیجیتال تاکید کرد و گفت: از دستیاران جوان خود خواسته ام که با نخبگان دانشگاهی فارغ از هرگونه فعالیت سیاسی و حزبی جلسه بگذارند و مطالبات آنها را منعکس کنند تا بتوانیم فرایندهای موجود را اصلاح کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه نباید تنها محکوم به استفاده از فناوری های وارداتی باشیم بر لزوم ساماندهی وضعیت نیروهای پستی، موازی کاری در عرصه فضایی و اصلاح ساختار فضایی کشور و نیز پیگیری کاربردی کردن صنعت فضایی در کشور مطابق بامطالبات ریس جمهور تاکید کرد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای تغییر اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: این موضوع امروز در دولت مورد پیگیری قرار می گیرد.

شبکه ملی اطلاعات تا ۲ سال دیگر به نقطه مطلوب می رسد

آذری جهرمی از تشکیل شورای راهبری برای عزیمت به نقطه پایانی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: ۳۰ پروژه شناسایی شده است تا بتوانیم به انچه که مدنظر سند شورای عالی فضای مجازی است دست یابیم. بر این اساس شورای راهبری با ریاست وزیر ارتباطات و عضویت معاونان این وزارتخانه و ۵ عضو ناظر مستقل تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات افزود: مطابق با زمان بندی این ۳۰ پروژه از ۶ ماه تا ۲ سال آینده اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا ۲ سال دیگر به نقطه مطلوب در شبکه ملی اطلاعات برسیم.

وی ادامه داد: تا پایان دهه فجر به تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم موبایل مجهز می شوند و تا پایان برنامه ششم نیز ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۴ سرویس الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

روستاهای کمتر برخوردار از وضعیت ارتباطات راضی نیستند

آذری جهرمی با انتقاد از اینکه روستاهای کمتر برخوردار از وضعیت ارتباطات راضی نیستند، افزود: بانک اطلاعاتی ۶۴ هزار روستا پایش شده است و نشان می دهد که در برخی از این روستاها هیچ یک از دسترسی های تلفن، موبایل، اینترنت و تلویزیون فراهم نیست.

وی گفت: شرایط مطلوب نیست و باید تمام تلاشمان را برای ثبات جمعیت در مناطق روستایی با فراهم کردن ارتباطات انجام دهیم. در این زمینه مدیران آی سی تی استانی به نمایندگی از وزیر ارتباطات باید پیگیر و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

۲۰ سرویس پایه در قالب دولت الکترونیک به مردم عرضه می شود

وزیر ارتباطات اظهار داشت: در مورد دولت الکترونیک نیز با هماهنگی سازمان امور استخدامی و شورای عالی فناوری اطلاعات به زودی ۲۰ سرویس پایه مردم را به صورت زنجیره ای و از طریق درگاه اتصال دولت (GSB) فراهم می کنیم. در این زمینه دولت طی چند ماه ابتدایی فعالیت خود سه مصوبه داشته و امیدواریم دولت همراه نیز با هر تعداد سرویس ممکن در دهه فجر رونمایی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج