جاباما
۶۵۱۱۹۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

حجازی: به خانواده حجازی ‌تیم بزرگ نمی‌سپارند!

فرزند اسطوره فقید فوتبال ایران که مدتی برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی در ترکیه به سر می‌بُرد، با پیشنهاد مالک بلاتکلیف‌ترین باشگاه ایران برگشت تا نخستین تجربه سرمربیگری خود را استارت بزند.

شهروند: فرزند اسطوره فقید فوتبال ایران که مدتی برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی در ترکیه به سر می‌بُرد، با پیشنهاد مالک بلاتکلیف‌ترین باشگاه ایران برگشت تا نخستین تجربه سرمربیگری خود را استارت بزند. آتیلا حجازی بعد از دوران دستیاری‌اش در کنار پرویز مظلومی در استقلال و آلومینیوم هرمزگان حالا در فضایی جدید قرار گرفته و کار بسیار دشواری پیش رو دارد. او بعد از جدایی حمید درخشان از نفت برای نخستین‌بار به‌عنوان سرمربی روی نیمکت یک تیم لیگ برتری خواهد نشست. این‌که نفت در حال‌ حاضر شرایطی بسیار بحرانی دارد و جزو کاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول است، حجازی را برای انتخاب این تیم مردد نکرد. حجازی در نخستین تجربه‌اش در تیم نفت در لیگ برتر مقابل سپیدرود شکست خورد تا شرایط برای او و نفت دشوارتر شود. اگر چه در روزهای اخیر انتقادات زیادی از حضور او در این تیم بحران‌زده شده، اما او می‌گوید به مالک باشگاه گفته تنها در صورتی به حضور در نفت ادامه می‌دهد که پنجره نقل‌و‌انتقالات برای این تیم باز شود و او بتواند بازیکنان مورد نیازش را بخرد. فرزند اسطوره فوتبال ایران که همواره از مناسبات فوتبال ایران گله‌مند بوده، معتقد است در فوتبال ایران به او تیم‌های بدون مشکل و بحران را نمی‌دهند و به همین دلیل باید کار مربیگری خود را با تیمی مثل نفت که پشتوانه مالی ندارد و با مشکلات زیادی دست و پا می‌زند، آغاز کند. حرف‌های آتیلا حجازی با خبرنگار «شهروند» را در ادامه می‌خوانید.

شاید برای خیلی‌ها جالب باشد که بدانند شما چرا نفت تهران را برای نخستین تجربه سرمربیگری خود انتخاب کردید.

این تصمیم من جای تعجب ندارد؛ چون در تاریخ فوتبال ایران بارها ثابت شده که پدر من از مربیگری در تیم‌های خوب و صدرنشین محروم بوده است. این قاعده درباره من هم صدق می‌کند و حالا به همه ثابت شده خانواده حجازی از هدایت تیم‌های خوب محروم هستند. راستش را بخواهید من هم به همان مشکلی که پدرم با آن مواجه بود، دچار شده‌ام. نمی‌دانم خانواده حجازی چه گناهی مرتکب شده‌اند که تیم‌های دولتی سراغ ما نمی‌آیند و تنها باید به مربیگری در تیم‌های خصوصی بسنده کنیم که با ‌هزار و یک مشکل روبه‌رو هستند. شما به رزومه مربیگری پدر من نگاه کنید، متوجه می‌شوید که جز استقلال، او با تیم‌های نساجی، استقلال خوزستان؟ ابومسلم و گسترش فولاد همکاری کرده که هیچ‌کدام باشگاه‌های دولتی و منسجمی نیستند. به ‌هر حال من هم باید از یک جا استارت سرمربیگری را می‌زدم و امیدوارم با برآورده‌شدن خواسته‌هایم تجربه موفقی در نفت داشته باشم. مربی اگر تجربه لازم را نداشته باشد و موفق شود، موفقیتش جرقه‌ای خواهد بود.

شرایط نامشخص و به هم ریخته نفت تصمیم شما را تغییر نداده است؟

از همان روزی که پیشنهاد جهانیان را پذیرفتم، می‌دانستم نفت چه شرایط بحرانی و دشواری دارد. می‌دانستم کار بسیار سختی پیش رو دارم؛ به همین دلیل خودم را برای همه چیز آماده کرده‌ام اما چیزی که بیشتر از هر موضوع دیگری من را آزار می‌دهد، انتقادهای تمام‌نشدنی دوستان و فاز منفی آنها است. از تمام دوستان خواهش می‌کنم این همه برای من و نفت فاز منفی نفرستند؛ چون تمام تلاشم را به کار گرفته‌ام که بتوانم به این تیم کمک کنم.

ظاهرا برای ادامه حضور در نفت شرایطی را در نظر گرفته‌اید؟

بله؛ همین‌طور است. من به جهانیان گفتم شرایط باید طوری باشد که بتوانیم در فصل نقل و انتقالات ٦ بازیکن جذب کنیم؛ چون بشدت با کمبود بازیکن مواجه هستیم و ترکیب اصلی را به‌سختی انتخاب می‌کنیم. تنها شرط من برای ادامه حضور در نفت همین است که تیم تقویت شود وگرنه از سرمربیگری این تیم کناره‌گیری می‌کنم. بدون جذب بازیکن امکان ندارد که بتوانم با این تیم نتیجه بگیرم و شرایط سخت‌تر خواهد شد. ما الان این امید را داریم که با تقویت تیم در جدول جهش داشته باشیم و در لیگ بمانیم اما در غیر این صورت امیدی به بقای نفت وجود نخواهد داشت. البته چند بازیکن مازاد هم در لیست من هستند که با فروش آنها و برطرف‌شدن مشکلات نقل‌و‌انتقالاتی تیم می‌توان تیمی خوب و منسجمي برای ادامه لیگ ساخت.

شما همیشه از چرخش مربیان ناکام در تیم‌های مختلف انتقاد می‌کردید. الان با توجه به حضور در نفت این موضوع را تأیید می‌کنید؟

بله؛ دقیقا همین‌طور است. مربیانی در فوتبال ایران هستند که سالی یک یا دو تیم را به دسته دوم می‌فرستند و باز هم در لیگ برتر تیم می‌گیرند که جای تعجب زیادی دارد؛ اما وقتی قرار است به مربیان جوان فرصت داده شود، انتقادها شروع می‌شود. این‌که نفت با یک جلسه تمرین و با ٨ بازیکن مقابل سپیدرود شکست بخورد، قطعا معیار مناسبی برای قضاوت درباره عملکرد فنی من نیست.

با توجه به این شرایط به موفقیت در نفت امید دارید؟

اگر امیدوار نبودم، قبول مسئولیت نمی‌کردم. می‌دانم صندلی لیگ برتر برای خیلی‌ها جذابیت دارد؛ اما این مسأله شامل من نمی‌شود. برای من لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو هیچ فرقی نمی‌کند چرا که می‌خواهم کار کنم و برای کارکردن انگیزه بالایی دارم. اگر تیم ما مورد حمایت قرار بگیرد و بازیکن جدید جذب شود، شرایط برای کار کردن مهیا خواهد بود؛ در غیر این ‌صورت فکر نمی‌کنم فعالیتم ادامه پیدا کند البته در این چند روزی که من در نفت هستم شرایط به خوبی پیش رفته و از ارکان باشگاه گرفته تا بازیکنان خواسته‌های مرا برآورده کرده‌اند. به ‌هر حال اگر مشکلاتی مثل کمبود بازیکن یا مصدوم‌نشدن در نفت وجود نداشت، این تیم الان چهاردهم جدول نبود.

به‌ نظر می‌رسد این‌که مدیرعامل نفت بعد از اختلاف با علی کریمی و درخشان سراغ شما آمد، به دنبال استفاده از چهره‌های محبوب است؟

من نه‌تنها چهره ویژه‌ای در فوتبال هستم بلکه محبوبیت خاصی دارم؛ البته هیچ ادعایی هم در این زمینه ندارم. جهانیان به من گفت با چند گزینه حرف زده و از آنها برای بقای نفت تضمین خواسته که هیچ‌کدام ضمانت ندادند. البته من هم در صورتی تضمین دادم که مشکلات نقل‌و‌انتقالات باشگاه حل شود. من و دستیارانم اکیپی جوان هستیم که هر روز از ساعت ٩ تا ١٢ شب در باشگاه هستیم و به کارهای تیم رسیدگی می‌کنیم. هدف من این است از مشکلات جزیی گرفته تا مسائل کلی را به همراه دستیارانم برطرف کنیم.

فکر می‌کنید اگر پدرتان در قید حیات بود با حضور شما در نفت موافقت می‌کرد؟

قطعا موافقت می‌کرد؛ چون خود او هم استاد مربیگری در تیم‌های بحران‌زده بود و آنها را نجات می‌داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرحوم پدرت فقط دروازبان خوبي بود ولي مربي کاربلدنبود همان يک بارکه تيمش 8گل ازتيم مشهدي خورد کافي بود کارهربزنيست خرمن کوفتن،

    • بیخیال

      خیلی خنده دار بود
      داداش این چرت و پرت ها چیه تحویل میدی..

    • بدون نام

      جنابعالی با کدام سابقه درخشان مربی گری میخواید مربی یه تیم بزرگ بشید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج