۶۵۲۱۴۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جزییات آتش‌ سوزی پلاسکو در «چهارراه استانبول»

مدیر جلو‌ه‌های ویژه بصری فیلم سینمایی چهارراه استانبول گفت: در این فیلم آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو قبل از ریزش، زمان ریزش و بعد از آن دیده می‌شود و کار ما را به سه فصل تبدیل می‌کند.

خبرگزاری فارس: فرید ناظرفصیحی مدیر جلوه‌های ویژه بصری در سال ۹۶ پروژه‌های متعددی را به انجام رسانده است. او هم اینک فیلم سینمایی «آینه بغل» با موضوع کمدی را روی پرده سینماها دارد و ۵ فیلم با موضوعات کمدی و اجتماعی را برای سال ۹۶ آماده می‌کند. ناظرفصیحی معتقد است آثاری را برای کار انتخاب می‌کند که در کار با یک چالش جدید روبرو شود.
جزییات آتش‌ سوزی پلاسکو در «چهارراه استانبول»

ناظرفصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره ساخت جلوه‌های ویژه بصری «امپراطور جهنم» و «چهار راه استانبول» گفت: در فیلم «چهارراه استانبول» آتش گرفتن پلاسکو موضوع اصلی فیلم نیست اما نکته حایز اهمیت در فیلم این است که در ایران و تمام خبرگزاری‌های دنیا تصاویر این آتش سوزی دیده شد و درباره آن بحث‌های مختلفی صورت گرفت این مهم کار من و تیمم را به مراتب سخت‌تر می‌کند. شبیه‌سازی عین به عین در فرمت کاری و جنسی که کار می‌کنیم بسیار تاثیرگذار است. این فیلم دقت بسیار بالایی را در تصویرسازی فریم به فریم می طلبد.

‌فتورئال بودن «چهارراه استانبول» کار را سخت می‌کند

وی ادامه داد: آتش سوزی پلاسکو در این فیلم قبل از ریزش، زمان ریزش و بعد از آن دیده می‌شود و کار ما را به سه فصل تبدیل می‌کند. فتورئال بودن اتفاقات تراژدی، کار را بسیار سخت می‌کند. یک وجه کار تکنیکال و آرتیستیک است و یک بخش خانواده‌های آتش نشانان و مخاطبان جدی سینما است که باید به خوبی از عهده کار برآییم. این دو وجه کار ما را به مراتب سخت تر می کند تا بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نتیجه آبرومند و استاندارد باشد .

۸۰ دقیقه امپراطور جهنم نیاز به تروکاژ دارد

سازنده جلوه‌های ویژه بصری فیلم «امپراطور جهنم» توضیح داد: در امپراطور جهنم تصاویری را می‌بینیم که نیاز به فضاسازی بسیاری دارد. از ۹۰ دقیقه فیلم، ۸۰ دقیقه آن نیاز به تروکاژ دارد. اکثر صحنه های فیلم در ایران و در استودیو کار شد در حالی که ما باید فضای یک کشور خارجی را به مخاطب القاء کنیم. تکثیر، ساخت و ساز محیطی در این فیلم بسیار وسیع اتفاق افتاد.

«شاه کش» نیاز به همسان‌سازی دارد

وی درباره کارهای اجتماعی که امسال ساخت جلوه‌های ویژه بصری آن را عهده دار شد، توضیح داد: فیلم «شاه کش» یک فیلم معمایی جنایی است که به حسب لوکیشن فیلم که ارتفاعات است، شرایط کار را متفاوت می کند و نیاز به همسان‌سازی بسیاری دارد.

این سینماگر ادامه داد: در «آستیگمات» بر اساس تجربه قبلی من با کارگردان به خوبی با هم کار کردیم و بخش‌هایی از این فیلم نیاز به تروکاژ دارد که در صورت دراماتیک فیلم تاثیرگذار است.

ناظرفصیحی درباره فیلم کمدی «مصادره» و نیاز این فیلم به ساخت جلوه های ویژه بصری توضیح داد: در فیلم «مصادره» دهه خاصی در این فیلم روایت می‌شود و نیاز به فضاسازی در یک کشور خارجی غیر از کشور محل فیلمبرداری داشتیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج