۶۵۲۲۸۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

داستان‌های تاریخ فوتبال

هواداری که پس از کُشتن بازیکن محبوبش، رییس باشگاه شد

آتیلیو رومرو در یک حادثه رانندگی ستاره محبوبش را در تورینو به قتل رساند و پس از چند سال رییس باشگاه ایتالیایی شد.

ایسنا: آتیلیو رومرو در یک حادثه رانندگی ستاره محبوبش را در تورینو به قتل رساند و پس از چند سال رییس باشگاه ایتالیایی شد.

به نظر می‌رسید تورینو در نیمه دوم دهه شصت، پس از گذشت حدود ۲۰ سال از فاجعه سوپرگا دوباره با حضور بازیکن مستعدی مانند جیجی مرونی جان گرفته است. او نمونه‌ای از جورج بست انگلیسی بود. مرونی شاعر، نوازنده، عاشق گروه بیتلز و موسیقی جاز بود و موهای بلندی داشت. او سرکش و الگو افراد زیادی بود که عینک زرد به چشمانش می‌زد. فابری، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا مورنی را تهدید کرد که اگر موهایش را کوتاه نکند او را به تیم ملی فرا نخواهد خواند. بازیکن ایتالیایی موهایش را کوتاه نکرد اما به تیم ملی دعوت شد. او پیش از پیوستن به تورینو در تیم‌های کومو و جنوا بازی کرده بود. یوونتوس تلاش کرد با او قرارداد امضا کند و حتی با رییس باشگاه تورینو به توافق رسید اما به خاطر اغتشاش در شهر (تظاهرات گسترده و تهدید هواداران بیشمار "تورو" به اعتصاب که در کارخانه فیات تورین کار می‌کردند) این قرارداد به امضا نرسید و در نهایت"پروانه قرمز" در تورینو ماند.

هواداری که پس از کُشتن بازیکن محبوبش، رییس باشگاه شد

پس از چهار بازی (پیروزی ۴ بر ۲ برابر سامپدوریا) در فصل ۱۹۶۷-۶۸ در روز ۱۵ اکتبر مرونی در بلوار مرکزی تورین به همراه دوستش پولتی قدم می‌زد. او ناگهان چرخید و یک فیات کوپه ۱۲۴ با او برخورد کرد و جلوی یک موتور که با سرعت حرکت می‌کرد افتاد و باعث شد تا فاصله پنجاه متری پرت شود. این موتور کوچک را پسری به نام آتیلیو رومرو می‌راند که ۱۹ سال داشت و یکی از طرفداران مرونی بود. او علاقه زیادی به بازیکن محبوبش داشت. پوستر بزرگی از مرونی به همراه پرچم تورینو بالای تختش دیده می‌شد. حتی عکس او در روی موتورش نیز بود. او مدل موهایش را مانند مرونی درست کرده بود و حتی مانند او لباس می‌پوشید و عینک می‌زد.

یک ماشین به سرعت ستاره تورینو را به بیمارستان انتقال داد اما او کمی بعد از نیمه شب جانش را از دست داد. این حادثه تلخ‌ترین اتفاق ممکن برای هوادار جوان بود.

بازی بعدی تورینو یک بازی کلاسیک بود و باید به مصاف یوونتوس می‌رفت. این دوئل یک نمایش فوق العاده بود. شماره هفت مرونی را کومبین آرژانتینی بر تن کرد و انگار روح ستاره تورینو در وجودش بود چون توانست سه گل به ثمر برساند و در نهایت این بازی با پیروزی ۴ بر صفر به نفع تورینو تمام شد.

رومرو خیلی زود از زندان آزاد شد چون مرونی و پولتی در آن حادثه مقصر بودند. از طرفی رومرو مدارک قانونی همراه داشت و با گذشت زمان نامش از یادها رفت. تا این که ۳۳ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۰، رییس باشگاه تورینو شد. آتیلیو رومرو که ۱۵ اکتبر با مرونی تصادف کرد و باعث مرگش شد بعدها به یک فرد مهم در شرکت فیات تبدیل شد و توانست به ریاست باشگاه محبوبش برسد. او یک سرنوشت باورنکردنی داشت. تصور می‌شد که همه او را به خاطر آن قضیه نبخشیده باشند. نامزد بازیکن فوت شده در یک برنامه تلویزیونی به انتقاد از رومرو پرداخت و گفت که باشگاه، آرامگاه عشقش را فراموش کرده است و دیگر روی سنگ قبرش هفت گل رز نمی‌گذارند. کمی بعد زمانی که شرایط برای باشگاه بد شد بخشی از مردم به یاد آوردند که رومرو کسی بود که ستاره تیمشان را به قتل رساند. به همین خاطر رومرو مجبور شد پس از یک سال از سمتش استعفا دهد. سایه مرونی او را تعقیب می‌کرد.

هواداری که پس از کُشتن بازیکن محبوبش، رییس باشگاه شد

آتیلیو رومرو

به گزارش ایسنا در حادثه سوپرگا، هواپیمای حامل بازیکنان تورینوی بزرگ در سال ۱۹۴۹ در حال بازگشت از لیسبون سقوط کرد و همه سرنشینانش جان خود را از دست دادند. ۱۸ بازیکن تیم ایتالیایی در هواپیما حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج