۶۵۳۱۴۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

قول شهردار تهران برای افتتاح تئاتر نصر

آیین اختتامیه ششمین جشنواره شهر در پردیس تئاتر تهران آغاز شده و برگزیدگان بخش خیابانی تقدیر شدند.

خبرگزاری فارس: ششمین دوره جشنواره تئاتر شهر به دبیری شهرام کرمی امروز (پنج شنبه ۷ دی) در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران آغاز شد.

این مراسم با حضور محمدعلی نجفی، محمود صلاحی، علی مرادخانی، مهدی شفیعی، مجید رجبی معمار و پیمان شریعتی رییس تئاتر شهر، داریوش اسد‌زاده ، مرضیه برومند، ایرج راد، اصغر همت، مجید قناد، مریم معترف، امیر نصیربیگی، جهانگیر الماسی، اردشیر صالح پور، حسین باستانی، گوهر خیراندیش، حمیدرضا نعیمی، حمید مظفری، کریم اکبری مبارکه و بسیاری از اهالی تئاتر جشنواره تئاتر شهر در حال برگزاری است. فرزاد حسنی اجرای این مراسم را برعهده دارد.

در ابتدای مراسم جوایز بخش موسیقی با حضور مریم معترف، جهانگیز الماسی و انصافی اعطا شد.

*جایزه بخش موسیقی خیابانی به نمایش «یونیسف» اهدا شد.

جوایز برگزیده بخش خیابانی به سامان شیرنسب برای نمایش «موفقیت»، تقدیر از موسیقی بخش کودک و نوجوان پویا موهایی برای نمایش سفر به آینده و جایزه برگزیده بخش کودک و نوجوان به سهند بهادری برای نمایش بز زنگوله به پا اعطا شد.

در بخش خیابانی نیز سه جایزه توسط داوران اهدا شد: آنوشا علی نپاد برنده جایزه ویژه هیئت داوران، مجتبی دربندی کارگردان نمایش ژیلت و نمایش افسانه ننه ماهی برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد.

حسین تبریزی برای نمایش بز زنگوله پا در بخش ساخت ماسک و گریم تقدیر شد. از بازیگر کودک امیرمهدی ملکی برای نمایش رویاهای کودکانه تقدیر به عمل آمد و هلیا نصراللهی برای نمایش ردپای نی نی نو برگزیده شد.

در بخش طراحی صحنه و نور حمید سلامی برای نمایش زمستان برگزیده شد.

همچنین در بخش طراحی صدا علی کلانتری برای نمایش فک تقدیر شد و جایزه ویژه هیئت داوران هم به گروه نمایش سانتی متر رسید.

در ادامه محمود صلاحی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران پشت تریبون رفته و عنوان کرد: این جشنواره با حضور هنرمندان است که به برند تبدیل شده است با حضور شما افتتاح و اکنون به اتمام رساندیم.

نجفی هم طی سخنانی تأکید کرد که در شهرهای مدرن دنیا شهرداری وجود دارد که فرهنگ و هنر را اداره می کند. وی افزود: هنر نمایش جلوه بیشتر و تجلی بیشتری در جامعه به عنوان هنر مادر دارد و در این شش دوره با همراهی صمیمی هنرمندان که امروزه پیشکسوتان بسیاری ما را همراهی کردند، این جشنواره رونق بسیاری گرفته است. بعد از اختتامیه جشنواره با حمایت شهرداری و سازمان فرهنگی هنری و سالن های تیاتر این نمایش ها بر صحنه برود و مردم بتوانند از این هنر استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: ما این دوره را به نام داریوش مودبیان و برای تجلیل از او نامگذاری کردیم. ما در موزه امام علی هم هر ماه تولد تحت عنوان تولد ماه داریم تا جوانان ما این عزیزان را بشناسند.

شهردار قوت قلب داد که از جلوه های هنری حمایت و پشتیبانی کنند تا بتوانیم تا جایی که ممکن است در شان پایتخت جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنیم.ما در بحث فرهنگی و هنری جاهای بسیاری داریم که در آن کار کنیم و امیدواریم هرشب بتوانیم اجراهای بسیاری را در سالن ها ببینیم.

*تجلیل از داریوش مودبیان در جشنواره تئاتر شهر

در ادامه مراسم ایرج راد طی سخنانی درباره داریوش مودبیان گفت: وی انسان فعالی در عرصه هنر است، بسیار تلاش کرد و بر زبان انگلیسی و فرانسه تسلط داشت.

سپس محمدعلی نجفی، محمود صلاحی، داریوش اسد زاده و علی مرادخانی بر صحنه رفتند تا از داریوش مودبیان برای ۵۴ سال فعالیت تجلیل کنند.

سپس داریوش مودبیان گفت: من از همه سپاسگذارم امیدوارم این جشنواره همیشه ادامه داشته باشد و ما در کنار شما باشیم. شاید این تجلیل ها امیدی برای قدم گذاشتن جوانان در راه ما باشد. این کار همیشه برای من امری جدی در تلویزیون و تیاتر بوده است و من از شما برای این لحظه سپاسگذارم.

سپس محمدعلی نجفی، شهردار تهران ضمن خیرمقدم به همه گفت: خوشحالم که امروز این فرصت نصیب ما شد تا در جمع هنرمندان حضور داشته باشیم، من از همه عوامل برگزاری این جشنواره و همه هنرمندان این جشنواره مخصوصا داریوش مودبیان صمیمانه تشکر می کنم.

اگر ما اصرار بر حضور شهروندانی آگاه و مشارکت پذیر داریم مسلما هنر به طور کلی می تواند ما را به عنوان نهاد اجتماعی کمک کند تا ابزار پر قدرت هنری در اختیار هنرمندان تئاتر است و شهروندان را تحت تاثیر قرار می دهند

وی اظهار داشت: مزیت تئاتر نفوذ عمیق و معنوی به ناخودآگاه روح انسان هاست. امروزه در مباحث اخلاقی که موضوعی غیر زبانی است و چیزی که می تواند احلاق را تغییر بدهد مسئله ای است که به طور ناخودآگاه به افراد القا کند و تئاتر بزرگترین این ابزارهاست. حدود ۱۰ سال پیش استاد انتطامی مسائلی را درباره تئاتر نصر مطرح کردند که دوباره در اختیار هنرمندان باشد ما از همان دوره تا به امروز تلاش کردیم تا این خواسته تحقق یابد و دیروز قرارداد خرید تئاتر نصر به امضا رسید و روز شنبه تیاتر نصر به شهرداری تحویل داده می شود و مراحل تبدیل تیاتر نصر به موزه تئاتر شهر بسیار زود صورت می گیرد.

سپس، محمدعلی نجفی، محمود صلاحی، مرضیه برومند، مهدی شفیعی، مجید رجبی معمار، اصغر همت برای اهدا جوایز کاندیدا های بخش های مختلف بر صحنه رفتند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج