جاباما
۶۵۳۷۶۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

واقعیت مجازی یکی از تازه ترین ابداعات حوزه فناوری است؛ هدست ها و سیستم های فناوری واقعیت مجازی برای اولین در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شدند و با ادامه روند پیشرفت آنها در سال ۲۰۱۷، کاربران بیشتری به استفاده از آنها سوق پیدا کردند.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: واقعیت مجازی یکی از تازه ترین ابداعات حوزه فناوری است؛ هدست ها و سیستم های فناوری واقعیت مجازی برای اولین در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شدند و با ادامه روند پیشرفت آنها در سال ۲۰۱۷، کاربران بیشتری به استفاده از آنها سوق پیدا کردند؛ در ادامه به معرفی برترین هدست های واقعیت مجازی بازار می پردازیم.
واقعیت مجازی فناوری بدیعی است که می تواند در پیشرفت های علمی و فناوری نقشی بنیادین را بازی کند؛ ایده تولید این فناوری خیلی هم جدید نیست و چند سالی از طرح اولیه آن می گذرد؛ در ابتدای امر فناوری لازم برای به تولید رساندن و اجرایی کردن این ایده وجود نداشت اما پیشرفت فناوری در دهه اخیر باعث شد تا پیش نیاز های تولید این فناوری در دسترس دانشمندان و کارشناسان حوزه الکترونیک و کامپیوتر قرار بگیرد.

تا به امروز گجت های مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی متعددی به بازار عرضه شده اند؛ برخی از این گجت ها به شکل دوربین ها و یا هدست هایی هستند که فقط نقش ارائه خروجی بصری و تصویری این فناوری را بازی می کنند و برخی گجت های دیگر نیز وجود دارند که به طور مستقل و بدون نیاز به سیستمی خارجی ائم از یک کامپیوتر رومیزی و یا یک گوشی هوشمند محتوای این فناوری را پردازش کرده و به کمک هدست خود به کاربر نمایش می دهند.

۱- Oculus Rift
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

وقتی صحبت از هدست های واقعیت مجازی به میان می آید Oculus Rift اولین نامی است که به ذهن مخاطبان خطور خواهد کرد؛ پروژه تولید Oculus Rift در ابتدا مربوط به یک استارت آپ ناشناخته بود که بعد ها توسط شرکت Facebook خریداری شد؛ Oculus Rift بی شک یکی از بهترین و با کیفیت ترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار است.

این هدست به مجموعه ای از سنسور ها و نیز یک دوربین مجهز است که حرکات سر و گردن کاربر را در هر لحظه آنالیز می کند؛ بهره گیری از هدفون مخصوص و نیز دو نمایشگر مجزا برای دو چشم از دیگر ویژگی های اصلی این محصول هستند. شرکت سازنده یک دسته Xbox One را به منظور ارتقاء کیفیت تجربه کاربر در جعبه محصول قرار داده است؛ البته باید بدانید که برای تجربه کار با Oculus Rift نیاز به یک کامپیوتر قدرتمند دارید، قیمت این گجت در بازار کشورمان در حدود سه میلیون و هشتصد هزار تومان است.

۲- HTC Vive
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

HTC Vive نیز یکی از با کیفیت ترین و حرفه ای ترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار است و مانند Oculus Rift برای استفاده از این هدست واقعیت مجازی نیز نیاز به استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند دارید. تجربه استفاده از این هدست واقعیت مجازی با سایر هدست های مشابه موجود در بازار متفاوت است؛ اکثر هدست های واقعیت مجازی بر روی بدنه خود سنسور ها و دوربین هایی را دارند که به وسیله آنها حرکات سر و گردن کاربر را تحت نظر داشته و متناسب با این حرکات محتوا را برای وی پخش می کنند؛ بدین صورت که کاربر به هر سمتی که سرش را بچرخاند می تواند ابعاد و زاویه های دیگری از محیط سه بعدی محتوا را مشاهده کند.

عملکرد HTC Vive بر خلاف سایر گجت های مشابه موجود در بازار وابسته به سنسور های نصب شده بر روی بدنه گجت نیست؛ درون جعبه این محصول سنسور های مادون قرمزی وجود دارند که باید بر روی دیوار های اطراف شما نصب شوند و بدین ترتیب این سنسور ها می توانند حرکات بدن و سر شما را در این محیط تحت نظر داشته باشند.

این مسئله باعث می شود تا کاربر به هنگام استفاده از هدست فضای بیشتری برای حرکت داشته باشد و از طرفی این روش آنالیز حرکات کاربر، محدودیت های پیش روی سازندگان محتوای فناوری واقعیت مجازی را به حداقل می رساند. این محصول با قیمتی در حدود چهار میلیون و دویست هزار تومان در دسترس کاربران علاقه مند قرار دارد.

3- Acer AH101 Windows Mixed Reality
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

Winows Mixed Reality اولین واکنش رسمی و سازماندهی شده شرکت مایکروسافت به بازار پر تب و تاب فناوری واقعیت مجازی بوده است؛ کاربران سیستم عامل ویندوز با نصب آخرین به روز رسانی ویندوز 10 و یا Windows 10 Fall Creator Update و در اختیار گرفتن یکی از هدست های هماهنگ با این فناوری می توانند یکی از با کیفیت ترین تجربه های فناوری واقعیت مجازی را داشته باشند؛ البته در حال حاضر محتوای کم و محدودی برای این فناوری منحصر به فرد سیستم عامل ویندوز طراحی و تولید شده اما در بازه زمانی 6 ماهه آینده این محدودیت بر طرف خواهد شد. Acer AH101 یکی از هدست های هماهنگ با فناوری Windows Mixed Reality است و با صرف هزینه ای در حدود دو میلیون و دویست هزار تومان می توان نمونه ای از آن را در اختیار گرفت.

۴- Sony PlayStation VR
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

شرکت سونی بر خلاف سایر رقبای فعال در حوزه فناوری واقعیت مجازی که محصولاتشان قابلیت همگام سازی با گوشی های هوشمند و یا کامپیوتر ها را دارند، گجتی به نام PlayStation VR را روانه بازار کرد که فقط توانایی استفاده در کنار یک کنسول PS۴ را دارد. قیمت این محصول در مقایسه با سایر هدست های واقعیت مجازی پایین تر است البته همانطور که گفتیم برای استفاده از آن نیاز به یک کنسول بازی PS۴ خواهید داشت.

اصلی ترین نقطه ضعف موجود در این محصول مربوط به رزولوشن تصویر نسبتا پایین نمایشگر های آن است. حرکات سر و گردن کاربر توسط دوربین مخصوص کنسول های بازی سونی و یا PlayStation Camera آنالیز می شود و می توانید به کمک دسته معمولی کنسول PS4 و یا دسته های Move این کنسول، به انجام بازی های همگام سازی شده با فناوری واقعیت مجازی بپردازید.

۵- Samsung Gear VR
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

سامسونگ یکی از اولین شرکت هایی بود که به قافله فناوری واقعیت مجازی پیوست؛ این شرکت با همکاری سازندگان هدست Oculus Rift، اولین هدست واقعیت مجازی خود را با نام Gear VR تولید و به بازار عرضه کرد. Gear VR برخلاف تمامی محصولاتی که تا به اینجای کار معرفی کردیم نیازی به یک کامپیوتر نداشته و کاربر تنها با در اختیار داشتن یکی از گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ می تواند از آن استفاده کند.

مدل های مختلفی از این هدست در بازار وجود دارند که هر کدام از مدل های خاصی از گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ پشتیبانی می کنند. کاربران برای استفاده از این محصول باید یکی از گوشی های به روز شرکت سامسونگ را درون محفظه جلویی هدست نصب کنند؛ لنز تعبیه شده در درون این هدست تصویر صفحه نمایش گوشی هوشمند شما را به دو نیم تقسیم می کند و هر کدام از این قسمت ها را رو به روی یکی از چشم های شما به نمایش در می آورد و با توجه به رزولوشن بسیار بالای گوشی های هوشمند امروزی شرکت سامسونگ کاربران تجربه جالبی را از فناوری واقعیت مجازی خواهند داشت. Gear VR در بازار کشورمان قیمتی در حدود صد و پنجاه هزار تومان دارد.

۶- Google DayDream View
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

DayDrem View به روز ترین هدست واقعیت مجازی شرکت گوگل و ادامه دهنده راه گجت Google Cardboard است. هدست DayDrem View نیز همانند هدست Gear VR شرکت سامسونگ برای عملکرد خود به یک گوشی هوشمند نیاز دارد؛ گوشی های Pixel ۲ و Pixel XL ۲ دو نمونه از گجت هایی هستند که توسط هدست DayDream View پشتیبانی شده اند؛ البته برای استفاده از آخرین هدست واقعیت مجازی شرکت گوگل می توانید از گوشی های هوشمند دیگری مانند Samsung Galaxy S۸، Samsung Galaxy Note ۸، Huawei Mate ۹ Pro و یا LG V۳۰ استفاده کنید.

استفاده از پلاستیک نرم و با کیفیت در تولید بدنه، اصلی ترین نقطه قوت این محصول را تشکیل داده است به طوری که کاربر به هنگام استفاده طولانی مدت از این هدست خسته نخواهد شد و این در حالی است که اکثر هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار به دلیل بدنه پلاستیکی خشکشان صورت شما را خسته خواهند کرد و نخواهید توانست تا به طور مداوم از آنها استفاده کنید. واردات گسترده این محصول به بازار کشورمان هنوز آغاز نشده است اما با توجه به قیمت جهانی آن، انتظار داریم تا قیمتی در حدود دویست هزار تومان داشته باشد.

۷- Google Cardboard
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

Cardboard اولین هدست واقعیت مجازی تولید شده توسط شرکت سامسونگ است و اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. این محصول یکی از ارزان ترین نمونه های تولید شده در دسته بندی هدست های واقعیت مجازی است که اگر بخواهیم یک نقطه قوت را در مورد آن نام ببریم آن همه گیر بودن این گجت است؛ به زبانی ساده تر برای به کارگیری آن می توانید از هر گوشی ای که درون محفظه جلویی آن جای بگیرد استفاده کنید.

اما نکته ای که باعث گسترش استفاده و به کارگیری این گجت توسط مردم در سراسر جهان شده است مربوط در قیمت ارزان این محصول نهفته است به طوری که با صرف هزینه ای در حد قیمت یک پیتزا می توانید نمونه ای از این هدست واقعیت مجازی را در اختیار بگیرید. این هدست هیچ گونه بندی برای نصب بر روی سر ندارد و کاربر مجبور است تا با دستان خود آن را در مقابل چشمانش بگیرد؛ قیمت این محصول در بازار کشورمان در حدود 25 هزار تومان است.

۸- Homido
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

Homido نیز همانند Google Cardboard یکی از ارزان ترین هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار است؛ این هدست در مقایسه با Google Cardboard ظاهر زیبا تری داشته و جنس بدنه آن نیز مرغوب تر است؛ علاوه بر این می توانید آن را با استفاده از بند تعبیه شده به سر خود ببندید و نیازی نیست تا همانند Google Cardboard هدست را با دست در مقابل چشمان خود نگه دارید. قیمت این محصول در بازار کشورمان در حدود صد هزار تومان است.

9- Microsoft HoloLens
بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۱۷

شرکت مایکروسافت با ورود به حوزه فناوری های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده همه را شگفت زده کرده است؛ یکی از پیشرفته ترین محصولات این شرکت در این حوزه، هدست HoloLens نام دارد؛ این هدست با استفاده از فناوری Windows Holographic کار می کند. این هدست به دنیای اطراف شما تصاویری سه بعدی را اضافه خواهد کرد و از این بابت بیشتر شبیه به یک هدست واقعیت افزوده است تا هدست های واقعیت مجازی.

این هدست انرژی خود را از طریق یک باتری تامین کرده و نسخه خاصی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بر روی آن نصب شده است ؛ بدین طریق Microsoft HoloLens بر خلاف سایر محصولاتی که تا به اینجای کار به شما معرفی کردیم برای کار کردن نیازی به یک کامپیوتر و یا یک گوشی هوشمند نخواهد داشت و عملکردی کاملا مستقل دارد. این محصول در تعداد محدودی تولید و به بازار عرضه شد و با اینکه در بازار کشورمان به صورت انبوه وجود ندارد، می توانید با صرف هزینه ای معادل ۲۰ میلیون تومان نمونه ای از آن را در اختیار بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج