جاباما
۶۵۶۲۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استراتژی‌های محرمانه اپل در روز کریسمس

کمپانی اپل برای تحویل به موقع آیفون ایکس با برنامه ‌ریزی ‌های بسیار دقیق و بررسی هر کد پستی، نزدیک ‌ترین شرکت حمل ‌و نقل را انتخاب کرده و اطمینان حاصل می ‌کند که بسته‌ های آیفون ایکس درست در روز مقرر به دست مشتریان برسد.

وبسایت کلیک - سعید مزارعی: کمپانی اپل برای تحویل به موقع آیفون ایکس با برنامه ‌ریزی ‌های بسیار دقیق و بررسی هر کد پستی، نزدیک ‌ترین شرکت حمل ‌و نقل را انتخاب کرده و اطمینان حاصل می ‌کند که بسته‌ های آیفون ایکس درست در روز مقرر به دست مشتریان برسد.
استراتژی‌های محرمانه اپل در روز کریسمس
آیفون جدید کمپانی اپل، آیفون 10، روز 3 نوامبر 2017 در اپل استورهای سان‌فرانسیسکو و کانادا دیده ‌شد.

کمپانی اپل هم مانند کاربرانش حساسیت ویژه‌ای نسبت به تحویل به موقع آیفون ایکس به کاربران دارد.

زمانی که آیفون جدیدی در زمان‌های حساسی مانند کریسمس به عموم معرفی می‌شود، تیم تدارکاتی کمپانی اپل سخت‌ترین روزهای شغلی خود را پشت سر می‌گذارند. آن‌ها برای ارسال آیفون‌ها به بریتانیا، اروپا، خاورمیانه و فراتر از آن به برنامه‌ریزی بسیار دقیقی احتیاج دارند.

تیم تدارکاتی ایرلندی شرکت اپل که متشکل از 100 نفر است، وظیفه انبار کردن محصولات و سپس هدایت آن‌ها از چین به سمت خانه‌ مشتریان را دارد. این ماه، شاهد نهایت تلاش این تیم ایرلندی بودیم. تمام آماده‌سازی‌ها از ماه پیش و با تحلیل‌های بسیار دقیقی انجام‌شده بود. تمام کدهای پستی مشتریان، تک‌به‌تک جهت انتخاب بهترین و سریع‌ترین سازمان پست، بررسی‌شده بود تا هر بسته به‌موقع به سازمان مربوطه تحویل داده شود. میلیون‌ها کد پستی در این راستا بررسی و تحلیل شد.

کمپانی اپل برای تحویل به موقع آیفون ایکس به مشتریان، با بیش از 15 شرکت حمل‌ونقل مختلف که از تمام وسایل حمل‌ و نقل موجود استفاده می‌کنند، قرارداد کاری دارد.

برای رویدادهای مهمی مانند تحویل به موقع آیفون ایکس به مشتریان در روز سوم نوامبر، از سه هفته پیش‌ از این تاریخ برنامه‌ریزی‌ها شروع می‌شود.

اپل ادعا می‌کند که سیستم مدیریت تحویل آن‌ها از لحاظ دقت عمل با ارتش برابری می کند تا مشتریان همیشه از به‌موقع رسیدن بسته‌های خود اطمینان خاطر داشته باشند.

زمانی که برای خرید اینترنتی یک آیفون اقدام می‌کنید، سیستم نه‌تنها مقدار ذخیره انبار را به شما اطلاع می‌دهد، که زمان رسیدن محصول خریداری‌ شده توسط شما به دستتان را نیز به‌دقت محاسبه می‌کند. یک کد پستی غیرقابل دسترسی در حومه شهر قطعاً زمان بیشتری را نسبت به یک آدرس در مرکز شهر نیاز دارد؛ این سیستم با محاسبه تمام این موارد، تاریخ دقیقی به شما ارائه می‌دهد.

این شیوه تمرکز بر روی تحویل بسته‌ها در یک روز مقرر، به‌تازگی و با مشخص شدن مقدار اهمیت روز تعیین‌شده توسط مشتری شروع‌ شده است.

علاوه بر سیستم خود کمپانی اپل، شرکت های حمل و نقل نیز برای مطمئن شدن از صحیح انجام شدن همه کارها و انتخاب روش مناسب حمل‌ونقل برای هر کد پستی، بار دیگر محموله‌ها را چک می‌کنند.

یک روز قبل از عرضه عمومی، میلیون‌ها بسته و هرکدام با یک گارد امنیتی مخصوص به شرکت‌های حمل‌ونقل تحویل داده می‌شوند. این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که این مقدار حساسیت بر روی محصولات فقط مخصوص شرکت اپل است و مشتریان نیازی به اطلاع از این‌ همه ریزه‌کاری‌ها ندارند.

کمپانی اپل به‌هیچ‌وجه حاضر به افشای اطلاعات از سیستم امنیتی خود نشد و فقط اعلام کرد که برای محافظت از محصولات، یک سری پیش‌گیری‌ها و بازدارنده‌های مخصوص وجود دارد و هر شرکت حمل‌ونقل نیز دارای امنیت‌های لازم برای جابه‌جایی محصولات است.

در روز عرضه محصول، تیم تدارکاتی اپل از ساعت 5:30 صبح به انتظار نتیجه کارهای خود می‌نشیند. هزاران هواپیما که حامل بسته‌های محصولات هستند، پرواز می‌کنند و سپس بسته‌ها به نقاط پستی تعیین‌شده متعلق به شرکت‌های حمل‌ونقل تحویل داده می‌شوند. از این نقطه، محصولات توسط میلیون‌ها وسیله نقلیه پخش می‌شوند و تا نیمه‌شب، تمام اجناس به مکان موردنظر خود می‌رسند و بدین ترتیب عملیات تحویل به موقع آیفون ایکس خاتمه می یابد.

اگر درصد موفقیت در ارسال حتی ذره‌ای پایین‌تر از 100 درصد برسد، برای این تیم یک شکست محسوب می‌شود؛ زیرا شعار این شرکت «رضایت مشتری در همه شرایط» است.

البته ممکن است همه‌چیز طبق میل و برنامه‌ریزی پیش نرود؛ هواپیما دچار نقص فنی شود، مه جلوی فرود آن را بگیرد، ترافیک از حرکت وسایط نقلیه جلوگیری کند و غیره.

کمپانی اپل برای تحویل به موقع آیفون ایکس ترجیح می‌دهد به شرکت‌های حمل‌ونقل تکیه کند تا اینکه سرویس حمل‌ونقل مخصوص خود را راه‌اندازی کند، زیرا تقاضا برای محصولات در تمام ایام سال یکسان نیست.

اگر تصور می‌کنید که عرضه یک محصول، کار بسیار دشواری است، فقط به عرضه محصول در روز کریسمس فکر کنید. در این روز تمام تحویل ها باید با سرعت دو برابر انجام شود، زیرا مشتریان روی به‌موقع رسیدن سفارشات خود حساب ویژه‌ای بازکرده‌اند و این روز مانند چندین روز عرضه محصول به طور همزمان صورت می گیرد.

از چهارم دسامبر به بعد، جلسه‌های متعددی برای تحلیل نحوه عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل و بررسی به‌موقع رسیدن بسته‌های پستی تشکیل می‌شود.

نمودارهایی که نشان‌دهنده هزاران پرواز، میلیون‌ها تأییدیه تحویل به نقاط پستی و میلیاردها کامیون باربری شرکت‌های حمل‌ونقل هستند، در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرند.

همچنین در این نمودار تصویر یک گوزن شمالی نیز کشیده شده است که نماد آخرین تلاش‌های کارکنان این شرکت در سال 2017 است که شاید تا شنبه 23 دسامبر و حتی یکشنبه روز عید سال نو نیز طول بکشد. این نفس‌های آخر برای اطمینان کامل از رسیدن بسته‌ها به دست مشتریان بدون توجه به زمان است. در این برنامه‌ریزی کریسمس تمام اتفاقات احتمالی پیش‌بینی ‌شده است. اگر پروازی تأخیر داشت یا به دلیل بارش برف نتوانست به‌موقع به مقصد برسد، کمپانی اپل در همان روز از شرکت‌های حمل‌ونقل دیگری استفاده می‌کند تا از انبارهای نزدیک به آن کد پستی، محصول سفارش داده ‌شده توسط مشتری را بردارند و در صورت نیاز، با آن‌ها تماس می‌گیرد تا اعلام کند که اگر فرضا حافظه گوشی بیشتر بود یا رنگ آن فرق داشت، برای مشتری مشکلی پیش می‌آید یا خیر.

تمام این مراحل زمانی که با جزئیات دقیق بررسی می‌شوند، بسیار شگفت‌انگیز هستند و قطعاً وقتی هدیه کریسمس شما این محصول باشد، همه باید مطمئن شوند که این بسته به‌موقع به دست شما برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج