۶۵۷۸۷۳
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

انیمیشن کوتاه «اَجی مَجی لاتَرَجی»

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۷)

شعبده‌بازی به نام «پرِستو دی‌جیوتاجیونه» (Presto DiGiotagione) به خاطر تردستی‌های خارق‌العاده‌ای که به واسطۀ کلاه جادویی‌اش انجام می‌دهد مشهور است. وی برای انجام برخی از شگردهای خود، از یک خرگوش به نام «اَلِک اَزَم» (Alec Azam) کمک می‌گیرد.

برترین ها - احسان درخشنده:
شناسنامه‌ی اثر

  • نام انگلیسی: Presto
  • کشور تولیدکننده:‌ آمریکا
  • شرکت تولیدکننده: پیکسار انیمیشن استودیوز (Pixar Animation Studios) / والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures)
  • کارگردان: دوگ سوییتلند (Doug Sweetland)
  • سال تولید: ۲۰۰۸ میلادی
  • مدت زمان: ۵ دقیقه
  • ژانر: کمدی
بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۷)
خلاصه داستان
شعبده‌بازی به نام «پرِستو دی‌جیوتاجیونه» (Presto DiGiotagione) به خاطر تردستی‌های خارق‌العاده‌ای که به واسطۀ کلاه جادویی‌اش انجام می‌دهد مشهور است. وی برای انجام برخی از شگردهای خود، از یک خرگوش به نام «اَلِک اَزَم» (Alec Azam) کمک می‌گیرد. یک بارِ دیگر شب نمایش فرا می‌رسد.
شعبده‌باز به دلیل ضیق وقت فرصت نمی‌کند وعده‌ی غذایی خرگوش (یک عدد هویج) را به او بدهد. پرِستو به روی صحنه می‌رود و خرگوش را نیز با خود به همراه می‌بَرَد. نمایش آغاز می‌شود. خرگوش که از گرسنگی رَنجور است، از همکاری با شعبده‌باز سر باز می‌زند و با لجبازی هویج خود را طلب می‌کند. در نقطه‌ی مقابل، شعبده‌باز که آبروی خود را در خطر می‌بیند، تصمیم می‌گیرد به خواستِ خرگوش تن در ندهد؛ او تلاش می‌کند به اجبار خرگوش را راضی به همکاری کند. نهایتاً، کشمکش بالا می‌گیرد و...

افتخارات شاخص

- نامزد کسب جایزه‌ از «جشنواره‌ی اسکار» (Academy Awards) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» / سال 2009 میلادی

- نامزد کسب «جایزه‌ی آنی» (Annie Award) در بخش «بهترین انیمیشن کوتاه» / سال ۲۰۰۹ میلادی

درباره‌ی اثر

انیمیشن کوتاه و سه‌بعدیِ «اَجی مَجی لاتَرَجی» یا «پرِستو» (Presto)، اثر خیلی پیچیده‌ای نیست؛ خیلی زود سراغِ اصلِ مطلب می‌رود و بیننده را درگیرِ زد و خوردهای کمدیِ داستان می‌کند. با این که از لحاظ تکنیکِ ساخت، اجی مجی لاترجی را جزو آثار مدرن باید به حساب آورد، ولی از لحاظ محتوا و پرداختِ داستانی، شباهت زیادی به انیمیشن‌های کلاسیکِ دوبعدی دارد. به وضوح می‌توان ردّپای شوخی‌های آثاری نظیرِ «تام و جری» و «باگز بانی» را در اثر دید، البته از آن‌جایی که پردازش لحظات بامزه در نهایتِ دقت و ظرافت انجام شده است، مخاطب چندان با احساسِ تکراری بودن مواجه نمی‌شود.

بارزترین ویژگی اجی مجی لاترجی، ضرباهنگ سریع وقوع اتفاقات و حوادث است. شوخی‌ها و پیشامدهای داستان، به قدری سریع و مسلسل‌وار به تصویر کشیده می‌شوند که مخاطب، به جز خندیدن و لذت بردن از حال و هوای انیمیشن، فرصتی دیگر برای فکر و تأمل نمی‌یابد. البته از آنجایی که با یک اثرِ کمدیِ کوتاه و فقط ۵ دقیقه‌ای مواجه هستیم، این مسئله اصلاً نقطه‌ی ضعف به شمار نمی‌آید و اتفاقاً جزو نقاط قوتِ اثر محسوب می‌گردد.

از لحاظ جزییات گرافیکیِ صحنه‌ها و شخصیت‌ها، اجی مجی لاترجی شباهت زیادی به انیمیشن سینمایی «موش سرآشپز» یا «راتاتویی» (Ratatouille) دارد که یکی دیگر از آثارِ تولید شده توسط استودیوی «پیکسار» است. این شباهت‌ها اصلاً اتفاقی نیستند؛ دست‌اندرکاران تولیدِ انیمیشن اجی مجی لاترجی بسیاری از اِلِمان‌های بصری خود را از انیمیشن موش سرآشپز وام گرفته‌اند که یک سال پیش (سال 2007)‌ روانه‌ی اکران گردیده بود.

در بین جلوه‌های تصویری و گرافیکی، طراحی زیبا و دوست‌داشتنیِ شخصیت خرگوش یا همان «اَلِک اَزَم»، قطعاً یکی از برگ‌های برنده‌ِ‌ی انیمیشن اجی مجی لاترجی است. شخصیت‌پردازی الک، از لحاظ دقت در طراحی بافت موها، شکل و شمایلِ ظاهری، و حالات چهره‌ی منحصر به فرد، کاملاً شایسته‌ی تحسین است که این امر، نشان از صرفِ وقت و انرژی زیاد برای خلق کیفیتی درخورِ ستایش دارد. البته از حرکات، واکنش‌ها و حالات چهره‌ی شعبده‌باز یا «پرِستو» هم نباید غافل شد. فراموش نکنید که بخش عمده‌ی طنز داستان، بر عهده‌ی این شخصیت است؛ بلاهایی که بر سرِ او نازل می‌شوند و شیطنت‌هایی که از سوی او بروز پیدا می‌کنند، قطعاً در خلق فضای شادی‌آفرینِ انیمیشن، برجسته‌ترین نقش را دارند.

در مجموع، انیمیشن اجی مجی لاترجی اثری است که باید صرفاً‌ از تماشای آن لذت برد. در برخی از آثار کمدی، چندان نباید به دنبال مفهوم و پیام خاص بود. این انیمیشن نیز یکی از همین قبیل آثار است که صرفاً در هنگام تماشای آن، باید از لحظات شاد و جذابیت‌های بصریِ اثر لذت برد. اگر دوست دارید برای دقایقی از دغدغه‌ها و پیچیدگی‌های زندگیِ روزمره فارغ شوید، تماشای انیمیشن خنده‌دارِ اجی مجی لاترجی را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۷)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوق العاده بود ممنون

    • بدون نام

      خیلی خوب بود
      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج