۶۵۸۰۲۶
۱ نظر
۵۰۳۳
۱ نظر
۵۰۳۳
پ

خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

گاهی اوقات داشتن یک خودروی مفید و کارآمد، به معنی طراحی یک موتور بزرگ و پرقدرت، با بدنه ای ظریف و سبک نیست. شاید این موضوع همیشه چالشی بزرگ برای خودروسازان باشد، اما قطعا در تمام موارد نمی تواند جوابگوی نیاز افراد و خریداران بازار خودرو در جهان باشد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: در این موضوع که همه ما عاشق سوپرخودروهای اسپرت هستیم شکی نیست. اما وقتی از برخی جنبه ها به آنها می نگریم، آنقدرها که تصور می کنیم همه فن حریف نیستند. به عنوان مثال فراری ۴۸۸ GTB ممکن است بتواند در مدت سه ثانیه سرعت خودش را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند، اما قطعا یک ماشین لباسشویی را نمی تواند با خودش حمل کند! حتی برای سفر رفتن هم نمی توان از چنین خودرویی استفاده کرد و مطمئنا این نوع خودروها ظرفیت سرنشین کمتری نیز در مقایسه با دیگر مدل ها دارند. اگر واقعا اهل گردش، مسافرت و کمپینگ با خانواده و دوستانتان هستید، باید دور این نوع خودروها خط بکشید.
بنابراین، گاهی اوقات داشتن یک خودروی مفید و کارآمد، به معنی طراحی یک موتور بزرگ و پرقدرت، با بدنه ای ظریف و سبک نیست. شاید این موضوع همیشه چالشی بزرگ برای خودروسازان باشد، اما قطعا در تمام موارد نمی تواند جوابگوی نیاز افراد و خریداران بازار خودرو در جهان باشد. اگر شما هم از آن دسته افرادی باشید که علاوه بر کارایی خودروها بر حسب نوع استفاده، سرعت و شتاب آنها نیز برایتان مهم باشد، حتما بررسی لیست پرسرعت ترین خودروهای استیشن که در ادامه باهم بررسی خواهیم کرد، یکی از موارد مورد علاقه تان خواهد بود.

10. ب‌ام‌و آلپینا بی3 اس بای توربو - Alpina B3 S Biturbo

شتاب صفر تا صد: ۴.۳ ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

وقتی صحبت از پرسرعت ترین خودروهای استیشن می شود، محصولات سری ۳ بی‌ام‌و می توانند نقطه خوبی برای شروع باشند. بنابراین طراحی و تولید آلپینا بی۳ اس بای توربو هم می تواند مهر تاییدی بر این ادعا باشد. مجموعه محرک این خودرو توانی به اندازه ۳۴۵ اسب بخار دارد که از یک موتور شش سیلندر خطی و یک جفت پیشران توربو تشکیل شده است. چنین ویژگی های عملکردی نشان می دهد که این خودرو می تواند با دیگر مدل های پرسرعتی که دارای دو سرنشین هستند، و در خانواده خودروهای اسپرت قرار می گیرند، قابل مقایسه باشد.

9. مرسدس AMG سی ال ای45 - Mercedes-AMG CLA45

شتاب صفر تا صد: ۴.۳ ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

کسانی که با محصولات AMG آشنایی دارند، چندان از تولید خودروهای استیشن پرسرعت این کمپانی تعجب نمی کنند. در لیست پیش رو هم به چند مورد از آنها اشاره می کنیم. خودروی CLA۴۵ مشابه مدل هاچ بک A۴۵ از همین خودروساز است و با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و سیستم رانندگی با هر چهار چرخ، کارایی بسیار مناسبی را فراهم می کند.

8. پورشه پانامرا فور اس اسپرت توریزمو -Porsche Panamera 4S Sport Turismo

شتاب صفر تا صد: ۴.۲ ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

خودروی پورشه پانامرای معمولی مثل یک نقاشی ساده است که هیچ جلوه و جلایی ندارد، اما مدل استیشن این خودرو زیبایی دوچندانی می گیرد. مدل ۴S اسپرت توریزمو علاوه بر اینکه خودرویی کاربردی، به درد بخور، و با ظاهری چشم نواز است، بسیار تیز و پرسرعت نیز هست و می تواند در ۴.۲ ثانیه، سرعت خودش را تا صد کیلومتر بر سرعت افزایش دهد. کنترل بسیار خوبی که راننده هنگام سوار شدن بر این خودرو احساس می کند نیز یکی از مهم ترین ویژگی های بارز آن است.

7. مرسدس AMG سی ال اس63 اس - Mercedes-AMG CLS63 S

شتاب صفر تا صد: ۴.۲ ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

این خودرو که از یک پیشرانه ۵.۵ لیتری از نوع V۸ توربو دوگانه بهره می برد، همچون دیگر محصولات سری CLS، یکی از شیک ترین و محبوب ترین خودروهای موجود در این لیست است. مطمئنا قسمت بار این خودرو، مهم ترین ویژگی آن است که باعث می شود برای خریدش متقاعد شوید، و برای لذت بردن از ظاهر آن که مثل قطره آبی گرد شده است، هزینه کنید؛ اما سرعت و شتاب آن نیز به اندازه ای است که می توانید سفرهایتان را در نصف زمانی که انتظار دارید به انجام برسانید.

6. مرسدس AMG سی63 اس استیت - Mercedes-AMG C63 S Estate

شتاب صفر تا صد: ۴.۱ ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

رتبه ششم این لیست هم در کمال تعجب به محصول دیگری از مرسدس اختصاص دارد. این بار خودروی جذاب و منحصربفرد C۶۳ که از آخرین پیشرانه ساخته شده توسط مرسدس برای این نوع خودروها بهره می برد، را معرفی می کنیم.
این پیشرانه دارای حجم ۴ لیتر است و از نوع V۸ توربو دوگانه می باشد. قسمت بار این مدل استیشن، ۴۹۰ لیتر گنجایش دارد و در صورتی که حیوانات خانگی مثل سگ های بزرگ را بخواهید با این خودرو جابجا کنید، فضایی ایده آل در اختیار خواهید داشت. اما در عین حال می توانید صندلی های عقب این خودرو را به طور کامل خم کنید و فضای مسطح قسمت بار را به طور چشمگیری افزایش دهید. به این ترتیب یک خودروی ون بزرگ با توان ۴۷۰ اسب بخار خواهید داشت.

5. آئودی آر اس 6 آوانت پرفورمنس - Audi RS 6 Avant Performance

شتاب صفر تا صد: ۳.۷ ثانیه

خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

اولین خودرویی که در این لیست توانسته است از مرز 4 ثانیه عبور کند و شتاب صفر تا صد به مراتب کمتری نسبت به مدل های قبلی داشته باشد، متعلق به کمپانی آئودی است. مدل های معمولی RS 6 با توان 560 اسب بخار تولید شده اند، اما مدل استیشن آن که آوانت پرفورمنس نام دارد، به مرز توان خروجی به اندازه 600 اسب بخار رسیده است. ترمز های کربنی آئودی که روی این خودرو به کار رفته اند، و همچنین ماکسیمم سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، از دیگر ویژگی های منحصربفرد آن است.

۴. پورشه پانامرا توربو اسپرت توریزمو - Porsche Panamera Turbo Sport Turismo

شتاب صفر تا صد: 3.6 ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

این خودرو، قدرتمندترین مدل از خودروهای پانامرا اسپرت توریزمو است که تاکنون تولید شده است. البته شاید آن را به عنوان کارآمدترین خودروی استیشن این لیست ندانید ولی با توان خروجی 542 اسب بخار که تولید می کند، بدون شک یکی از بهترین ها است. سیستم رانندگی هر چهار چرخ و کنترل خوبی که این خودرو دارد باعث می شود که در هنگام رانندگی با آن به راحتی در مدت 3.6 ثانیه از حالت ایستا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسید، و حداکثر سرعت 302 کیلومتر بر ساعت را تجربه نمایید.

۳. بی‌ام‌و آلپینا بی۵ بای توربو - BMW Alpina B۵ Biturbo

شتاب صفر تا صد: 3.6 ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

این خودرو که شتاب اولیه صفر تا صد آن با پورشه پانامرا توربو برابری می کند، به واسطه پیشرانه توربو دوگانه ای که دارد، از مدل های مشابهش پیشی گرفته است. به طور کل توان خروجی بی5 بای توروبو 600 اسب بخار است که در نوع خود رقم بی نظیری است. به لطف موتور V8 با حجم 4.4 لیتری که این خودرو دارد، توانسته است بیشینه سرعت 323 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

۲. مرسدس AMG ای۶۳ اس - Mercedes-AMG E۶۳ S

شتاب صفر تا صد: 3.5 ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

مطئنا داشتن توان خروجی 605 اسب بخار به تنهایی نمی تواند نشاندهنده کارایی بالای یک خودرو باشد. اما بدون شک اگر این ویژگی مربوط به یک خودروی استیشن باشد، معادلات شکل دیگری خواهد داشت. سیستم رانندگی هر چهار چرخ می تواند سرعت فوق العاده بالایی را ایجاد کند، ولی اگر این توان خروجی به چرخ های عقب وارد شود می تواند برای خودروهای استیشن بهتر باشد. قسمت بار این خودرو 640 لیتر است که فضای بسیار مناسبی را برای خودروهای مناسب خانواده ها است.

۱. براباس مرسدس AMG ای۶۳ - Brabus Mercedes E۶۳ AMG

شتاب صفر تا صد: 3.1 ثانیه
خپل‌های چابک؛ پرشتاب‌ترین خودروهای استیشن

رتبه اول این لیست به محصول دیگری از مرسدس اختصاص یافته است. براباس، شرکت مشهور تیونینگ خودرو، یکی از محصولات رسمی مرسدس را بر اساس مدلی از نسل قبلی خودروهای این کمپانی، طراحی و تولید نموده است. مهم ترین ویژگی این خودرو، توان 840 اسب بخاری آن است که می تواند بیشینه سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان بیاورد. اگر هنوز به اندازه کافی از آشنایی با این محصول شگفت زده نشده اید، بهتر است بدانید که با استفاده از تایرهای مناسب برای سرعت های بالا که مختص این مدل طراحی شده است، می توانید حدود بیشینه سرعت را تا اندازه زیادی افزایش دهید و تا 350 کیلومتر بر ساعت برسانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب این ماشینا به ما چه لطفا سعی کنید مطالبی که یه درد ما میخوره رو بذارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج