۶۵۸۱۰۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

یک پروژه پولساز جدید برای تام‌کروز

فیلم تبلیغاتی و سرشار از تظاهر «ساخت امریکا» در درجه اول یک محمل تبلیغاتی تازه برای تام‌‌کروز است که حتی در آستانه ۵۶ سالگی، سیما و حرکات یک مرد جوان ۳۰ ساله را دارد و البته وجود او هم وسیله‌ای مناسب در دست استودیوی سازنده فیلم (پارامونت) است تا به فروش بیشتری در گیشه‌ها نایل شود.

موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران: فیلم تبلیغاتی و سرشار از تظاهر «ساخت امریکا» در درجه اول یک محمل تبلیغاتی تازه برای تام‌‌کروز است که حتی در آستانه ۵۶ سالگی ،سیما و حرکات یک مرد جوان ۳۰ ساله را دارد و البته وجود او هم وسیله‌ای مناسب در دست استودیوی سازنده فیلم (پارامونت) است تا به فروش بیشتری در گیشه‌ها نایل شود.
یک پروژه پولساز جدید برای تام‌کروز
در همکاری تازه دوگ لیمن با تام‌کروز که از اوایل دهه 1980 مشهور و با فیلم «اسلحه برتر» در سال 1985 تبدیل به یک سوپراستار در هالیوود شد، تمامی مشخصه‌های قبلی کارهای مشترک آنها از نو خودنمایی می‌کند. حتی می‌توان کاراکتر تام‌کروز را در این فیلم احیای شخصیت ماجراجوی او در فیلم «Top Gun» دانست که پیت ماوریک میچل نامیده می‌شد و چه چیزی جالب‌تر از اینکه ادامه‌ای بر آن فیلم به نام «اسلحه برتر: ماوریک» نیز ساخته شده و آماده اکران است، البته دنیای این دو فیلم و فضا و شرایط آنها بسیار متفاوت است ولی تا زمانی که کروز با آن لبخند تمام نشدنی در صحنه جولان می‌دهد، بین این فیلم با هیچ‌یک از اسلحه‌های برتر تفاوتی اساسی را نمی‌توان حس و لمس کرد. همبازیان کروز در این فیلم همگی با لباس‌های اواخر دهه 1970 و نیمه اول دهه 1980 مشاهده می‌شوند و لابد از روی تصادف نیست که عمده اتفاقات فیلم «ساخت امریکا» در سال 1986 یعنی زمان عرضه «اسلحه برتر یک» روی می‌دهد اما کروز و شکل و شمایل و لباس‌هایش در این فیلم به هیچ زمان مشخص و متمایزی ارتباط ندارد و می‌تواند مال هر زمانی باشد. شاید طرفداران کروز خوشحال باشند که وی در چهارمین دهه بازیگری‌اش از ایفای نقش ثانوی و درجه دوم خود در بازسازی اخیر فیلم «مومیایی» فاصله گرفته و یک بار دیگر ایفاگر نقش اول در این فیلم تازه شده است. کاراکتر او به نام «بری سیل» که برداشت از یک آدم واقعی است، نه سیل بلکه خود کروز است و با دیدن این هنرپیشه به اصطلاح پرشکوه نمی‌توان فهمید که بری سیل حقیقی که بوده و مشخصه‌هایش چیست.
سناریویی که گری اسپینلی نوشته، به رسم و سیاق فیلمنامه‌کارهای اخیر دیگری مانند «سگ‌های جنگی»، «طلا» و «فریب امریکایی» قصه‌هایی از بلند پروازی‌های فردی در تقابل با فسادهای تشکیلاتی است. شاید لیمن و کروز به این نتیجه رسیده باشند که هرچیز چشمگیر و باشکوهی بسازند فارغ از کیفیتی که دارند، می‌تواند مردم را به سمت خود بکشاند و فرضیه‌ آنها از همان نماهای نخست که تام کروز را با یونیفورم نیروی هوایی اما در هیأت یک جوان بیش‌از حد مطمئن به‌خود می‌بینیم، در معرض تست قرار می‌گیرد. او از مأموریت‌های پیش پا افتاده همیشگی خسته شده و در نتیجه وقتی شیفر یکی از سران «سیا» در تماسی با وی به او می‌گوید که به امریکای جنوبی برود و اخبار و عکس‌هایی را از قاچاقچیان مواد مخدر در آنجا بگیرد و بازگردد، از این قضیه استقبال می‌کند و تخت گاز به سوی کلمبیا می‌رود که از دیرباز خاستگاه توزیع‌کنندگان عمده اینگونه مواد بوده است. در آنجا «سیل »در می‌یابد که انبوه پول کسب شده از طریق کارتل‌های فساد بخصوص در شهر مده‌لین به‌زودی تبدیل به محموله‌ای از سلاح‌ها می‌شود که سیا مایل نیست به‌دست افرادی برسد که حافظ منافع امریکا نیستند.

بری سیل واقعی در آن ایام حتی از علاقه خود به رونالد ریگان رئیس‌جمهوری وقت امریکا سخن گفت ولی هم اتفاقات روی داده در آن زمان و روند رسیدن سلاح‌ها به دست چند دولت و هم تصویر و قصه‌ای که فیلم دوگ لیمن ارائه می‌دهد، شبیه به روابط و کاراکترهایی است که از فیلمی غیر جدی مانند «فارست گامپ» می‌توان انتظار آن را داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج