۶۵۸۵۷۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شیوع چاقی کودکان در ایران دو برابر شده است

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع چاقی کودکان در دو دهه گذشته ۲ برابر شده و به ۲۰ درصد رسیده است ۶۰ درصد بزرگسالان نیز در ایران اضافه وزن دارند.

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع چاقی کودکان در دو دهه گذشته ۲ برابر شده و به ۲۰ درصد رسیده است ۶۰ درصد بزرگسالان نیز در ایران اضافه وزن دارند.

علیرضا رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی وزارت بهداشت افزود: زنگ خطر افزایش چاقی و اضافه وزن در کشور به صدا درآمده و حتی به کودکان زیر دو سال نیز رسیده است و حدود 14 درصد کودکان 15 تا 23 ماهه در ایران اضافه وزن دارند و این میزان در استانهای شمالی مانند گیلان, مازندران, اردبیل, آذربایجان شرقی و غربی به 20درصد می رسد.
وی گفت: 20 درصد دانش آموزان 7 تا 18 ساله ایرانی اضافه وزن دارند و با توجه به تغذیه نامناسب, افزایش مصرف غذاهای آماده , چرب و شور سایر تنقلات و کم تحرکی در کشور شیوع چاقی و اضافه وزن در بین همه گروه های سنی در حال افزایش است.
این مقام وزارت بهداشت گفت: 76 درصد بار بیماری ها و مرگ و میر در ایران ناشی از بیماری های غیر واگیر است که علت اصلی آن تغذیه نامناسب است.
رئیسی گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که حداکثر 10 درصد از کالری مورد نیاز روزانه از طریق مصرف شکر و قند ساده مانند قند, شیرینی و شکلات, بستنی و کیک تامین شود.
معاون وزیر بهداشت افزود: مصرف زیاد قندهای ساده موجب رسوب آن در بدن و رگها به صورت چربی می شود که عامل مهم انواع بیماری های غیر واگیر مثل سرطان, بیماری های قلبی و عروقی و دیابت است.
وی گفت: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی حداکثر میزان مجاز مصرف شکر در روز 25 گرم است اما هر ایرانی روزانه به طور متوسط 66 گرم شکر می خورد.
رییسی افزود: مصرف شکر زیاد علاوه خطر چاقی موجب از بین رفتن چربی خوب HDL در بدن می شود و تری گلیسرید خون را افزایش می دهد و موجب افزایش ترشح هورمون انسولین در بدن می شود.
وی گفت: راه حل این مساله این است که از کودکی ذائقه بچه ها را به سمت مواد غذایی چرب, شور و شیرین سوق ندهیم تا کارخانه های تولید مواد غذایی برای فروش بیشتر از تقاضای بازار علیه سلامت مردم سوء استفاده نکنند.

رئیسی همچنین با اعلام آمارهای جهانی گفت: 1.9 میلیارد نفر در دنیا اضافه وزن دارند و 600 میلیون نفر چاق هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج