جاباما
۶۵۸۷۱۸
۲ نظر
۵۰۸۳
۲ نظر
۵۰۸۳
پ

آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف

گشت‌وگذار در مناطق گردشگری کشورهای مختلف جهان مستلزم آگاهی از برخی آداب و رسوم کشور مقصد است.

وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری: گشت‌وگذار در مناطق گردشگری کشورهای مختلف جهان مستلزم آگاهی از برخی آداب و رسوم کشور مقصد است.

همان طور که پیش از پا گذاشتن به کشورهای دیگر در مورد حمل داروهای خاص به ما هشدار داده می شود، باید بدانید که آگاهی از مسایل به ظاهر بی‌اهمیتی همانند آداب استفاده از توالت های عمومی نیز از جمله مواردی است که باید برای داشتن یک سفر بی‌خطر و راحت در بیرون از مرزهای کشور به آن توجه داشت.
آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف

فارغ از مقصدی که انتخاب کرده اید، حتما باید برای استفاده از سرویس بهداشتی عمومی در صف ایستاده و نوبت را رعایت کنید. این مساله اصلا به محلی یا توریست بودن شما ارتباطی ندارد. به همین خاطر، ما در ادامه این مطلب، آداب استفاده از چند توالت عمومی در کشورهای مختلف جهان را برایتان نوشته ایم که خوب است در سفرهای بعدی خود به آن ها توجه داشته باشید.

آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای جهان
آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف
لندن، پاریس و آمستردام: باید پس از استفاده از توالت عمومی پول پرداخت کنید

در شهرهای بزرگ اروپایی مرسوم است که مردم پس از استفاده از دستشویی عمومی، پول اندکی پرداخت می کنند. برخی از سرویس های بهداشتی عمومی ظاهرا رایگان هستند، اما اغلب مردم هزینه دستمال توالت یا انعام متصدی توالت که مسئول تمیزی سرویس است را پرداخت می کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که برخی متصدیان برای فریب دادن توریست ها، اسکناس های درشت درون ظرف دریافت پول می گذارند. اما اصلا نگران این امر نباشید. لازم نیست مبلغی بیشتر از ۰٫۵۰ تا ۱ دلار برای این منظور هزینه کنید.

همچنین بهتر است برای پرداخت هزینه دستشویی از پول خردهای رایج همان کشور استفاده کنید.

سنگاپور، تایلند و تایوان: خود را برای نشستن در توالت غیرفرنگی آماده کنید

برخی کارشناسان معتقدند که دستشویی رفتن به سبک ما ایرانی ها که فرمی شبیه اسکات زدن است، برای سلامت بدن مفیدتر است و به همین خاطر در برخی از کشورها از توالت هایی استفاده می شود که در زمین کار شده و باید پاهای خود را در دو طرف کاسه آن قرار دهید.

بدون شک روش استفاده صحیح این توالت ها را بلد هستید و نیازی به توضیحات اضافه نیست.

اما لازم به اشاره است که در این کشورها هرگز نباید دستمال توالت را در چاه انداخته و آن را با استفاده از فلاش تانک، دفع کنید. به طور مثال در سفر به کشورهایی همانند ترکیه، یونان، پکن، مراکش، مقدونیه، مونته نگرو، بلغارستان، مصر و اوکراین حتما مواظب این مساله باشید.

در این کشورها همیشه سطل زباله مخصوص دستمال های مستعمل وجود دارد.

آداب استفاده از توالت عمومی در کشورهای مختلف
در انگلستان به توالت عمومی «loo» می گویند.

در کشورهای چین و کره دستمال توالت با خود ببرید

کشورهای متعددی در جهان هستند که همراه داشتن دستمال توالت در آنجا یک رسم عمومی است. از جمله می توان به دو کشور آسیایی همچون چین و کره اشاره کرد. در سفر بعدی خود به این کشورها، بهتر است دستمال های جیبی همیشه همراه خود داشته باشید.

کشورهای زیر دارای شیر آب در توالت ها هستند

سیستمی موسوم به بیدِت وجود دارد که آب را با فشار بیرون می دهد. در برخی از کشورهای اروپانی همچون فرانسه این سیستم گاهی مورد استفاده قرار می گیرد. اما عموما شیرآب را در کشورهایی شاهد خواهید بود دسترسی به دستمال توالت ندارند و مردم آن ترجیح می دهند به جای دستمال از آب برای شست‌وشوی خود استفاده کنند.

از جمله می توان به کشورهای ایتالیا، پرتغال، ژاپن، آرژانتین و ونزوئلا اشاره کرد.

اصطلاح رایج «دستشویی عمومی» در کشور مقصد را بیاموزید

حتی اگر زبان بلد نیستید هم پیش از سفر دست‌کم به یادگیری برخی اصطلاح ها و عبارت های رایج و عمومی در کشور مقصد بپردازید. مثلا در برخی کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و هلند می توانید از این عبارت استفاده کنید: «water closet» یا «toilette». در استرالیا توالت عمومی را با «dunny» یاد می کنند. در انگلستان به آن «loo» می گویند. در ژاپن هم به توالت عمومی می گویند: «ben-jo»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جالب جاداره یادی بکنم از وطن عزیزم که حتی از دستشویی مدارس و دانشگاه ها هم نمیشه استفاده کرد چه برسه به دستشویی عمومی بین راهی

    • بدون نام

      تو ایران از چند کیلومتری سرویس بهداشتی،،بوی گندش آدمو دیونه میکنه،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج