جاباما
۶۵۹۰۵۷
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار پیامکی به خریداران گوشی قاچاق

قطع ۵ هزار موبایل رجیسترنشده

با گذشت بیش از یک ماه از اجرای فاز نخست طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، ۵ هزار گوشی برند اپل که به دلیل عدم ثبت در شبکه، قاچاق تشخیص داده شده اند، قطع شد. در این مرحله اعلام شد که تمامی خریداران گوشی تلفن همراه این برند یک ماه زمان خواهند داشت که نسبت به ثبت شناسه گوشی خود در شبکه مخابراتی کشور اقدام کنند.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا از قطع ۵ هزار گوشی تلفن همراهی که در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۷ آذرماه خریداری شده اما رجیستر نشده اند، خبر داد.

با گذشت بیش از یک ماه از اجرای فاز نخست طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، ۵ هزار گوشی برند اپل که به دلیل عدم ثبت در شبکه، قاچاق تشخیص داده شده اند، قطع شد. در این مرحله اعلام شد که تمامی خریداران گوشی تلفن همراه این برند یک ماه زمان خواهند داشت که نسبت به ثبت شناسه گوشی خود در شبکه مخابراتی کشور اقدام کنند.

حمیدرضا دهقانی نیا ، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در این باره توضیح داد و گفت: تعداد ۵ هزار گوشی برند آیفون که در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۷ آذرماه امسال خریداری شده اند اما به هر دلیلی کدشناسه آنها در شبکه اپراتورهای کشور به ثبت نرسیده است، در حال حاضر از شبکه خارج شده و قابلیت دریافت سرویس را ندارند.

وی اضافه کرد: به این تعداد گوشی در آن بازه زمانی پیامکی مبنی بر اینکه گوشی شما قاچاق تلقی شده و باید نسبت به ثبت شناسه آن اقدام کنند، ارسال شد اما متاسفانه خریداران توجهی به این موضوع نکردند.

دهقانی نیا با بیان اینکه به مرور سایر گوشی هایی که یک ماه از زمان خرید آنها گذشته اما ثبت در شبکه نشده اند نیز قطع می شود، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا، فروشندگان کالای قاچاق موظف به بازپس گیری گوشی فروخته شده و استرداد مبلغ خرید گوشی به خریدار هستند.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا با تاکید براینکه فروشنده به هیچ عنوان حق فروش کالای قاچاق را ندارد و مجرم شناخته می شود، افزود: در ۶ ماه گذشته بارها با فعالان صنف موبایل و فروشندگان این کالا، جلسات توجیهی برگزار شد تا بتوان جلوی ورود کالاهای قاچاق در این حوزه را گرفت.

وی با بیان اینکه خریداران کالای قاچاق باید در مورد مشکل به وجود آمده شکایت خود را به سازمان تعزیرات مطرح کنند، گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان تعزیرات، رسیدگی به شکایت آنها به سرعت انجام می شود.

دهقانی نیا گفت: بارها تاکید کرده ایم که خریداران در زمان خرید نسبت به استعلام کد شناسه و ثبت IMEI و دریافت فاکتور خرید اقدام کنند.

وی با اشاره به موفقیت اجرای طرح رجیستری در فاز نخست، تاکید کرد: برآوردها نشان می دهد که بخش اعظمی از گوشی هایی که پس از اجرای این طرح وارد کشور شده اند از مبادی قانونی بوده و شرکتهای متعدد نسبت به ثبت نمایندگی و یا دفتر نمایندگی در کشور اقدام کرده اند و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش گوشی هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد گوشی‌های گوگل، بلک بری و موتورولا که در فاز دوم این طرح مشمول رجیستری شده اند، نیز گفت: آمارها نشان می دهد که تعداد گوشی های خریدار شده این برندها که شناسه آنها به ثبت نرسیده، قابل توجه نیست و فروش این مدلها نیز اغلب از طریق نمایندگی در حال انجام است.

دهقانی نیا تاکید کرد: هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه کدام گوشی ها در فاز سوم اجرای این طرح، مشمول رجیستری شوند مشخص نشده و کمیته راهبری فنی در این مورد تاکنون تصمیمی نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پشت این طرح رجیستری چه خوابهای واسه سرکیسه کردن ملت ازطریق گمرک دیده ایدچقدرشمابه فکرملتید؟؟؟

    • بدون نام

      تکلیف کسی که تو هارج زندگی میکنه و برای دو ماه اومده ایران چیه؟باید به خاطر دو ماه حدود نصف پول گوشی رو دوباره بده:|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج