جاباما
۶۵۹۱۹۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ظریف، یاد و خاطره هاشمی را گرامی داشت

وزیر امور خارجه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت.

محمد جواد ظریف روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری از خود و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، این بیت شعر را نوشت: «از شمار دو چشم یک تن کم، از شمار خرد هزاران بیش»
ظریف در ادامه این مطلب یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران را که در همه دوران های مبارزه، پیروزی، جهاد، سازندگی، اصلاحات و اعتدال با صبر‌ و امید و تدبیر یار نظام و یاور مردم بود و ماند گرامی داشت.

مرحوم آیت الله اکبر هاشمی بهرمانی، مشهور به اکبر هاشمی رفسنجانی (1313 - 1395 شمسی)، روحانی و سیاستمدار و از تاثیرگذار‌ترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران بود.

وی که از یاران شاخص امام خمینی در مبارزه علیه حکومت پهلوی بود، قبل از انقلاب اسلامی چندین بار دستگیر و زندانی شد.
آیت الله هاشمی که از موسسان جامعه روحانیت مبارز تهران بود، در دوران فعالیت های سیاسی پس از انقلاب، مسئولیت های متعددی همچون عضویت در شورای انقلاب، سرپرستی وزارت کشور، عضویت در هیات موسس حزب جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، جانشین فرماندهی کل قوا و فرماندهی جنگ، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست شورای عالی امنیت ملی، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاسیس تا زمان درگذشت، امامت جمعه موقت تهران از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۸ شمسی، نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان از ابتدا تا هنگام درگذشت و ریاست آن مجلس از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ خورشیدی و ریاست هیات مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ در پی سکته قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد و همان روز در ۸۲ سالگی درگذشت.


ظریف، یاد و خاطره هاشمی را گرامی داشت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج