جاباما
۶۶۰۹۸۵
۵۰۵۴
۵۰۵۴
پ

چیدمان اصولی قاب عکس‌های دیواری

عناصر زیادی وجود دارند که از آنها برای دکوراسیون منزلمان استفاده می‌کنیم. یکی از این عنصرها قاب عکس است که بسته به نوع سلیقه هر شخص می‌تواند انتخاب گردد. قاب عکس‌ها می‌توانند یک اثر هنری باشند و یا عکس موردعلاقه خانوادگی‌تان، اما به‌طور حتم می‌گوییم که می‌توانند فضاي خانه شما را زيباتر گردانند.

مجله منزل - شهرزاد چراغی: عناصر زیادی وجود دارند که از آنها برای دکوراسیون منزلمان استفاده می‌کنیم. یکی از این عنصرها قاب عکس است که بسته به نوع سلیقه هر شخص می‌تواند انتخاب گردد. قاب عکس‌ها می‌توانند یک اثر هنری باشند و یا عکس موردعلاقه خانوادگی‌تان، اما به‌طور حتم می‌گوییم که می‌توانند فضاي خانه شما را زيباتر گردانند. چند سالی است که با ورود عرصه دیجیتال به زندگی‌مان، عکس‌های چاپی را کمتر می‌بینیم، اما اگر در این مطلب همراه ما باشید با هم راهکارهایی را برای برگشتن به حال و هوای سال‌های پیش، مرور خواهيم كرد.
چیدمان اصولی قاب عکس‌های دیواری

چیدمان قاب عکس روی دیوار

بدون شک نصب قاب‌ها بر روی دیوار، مدل‌های مختلفی دارد؛ مانند نصب نامنظم، منظم، تکی، خطی (که خود به 2 بخش افقی و عمودی تقسیم می‌شود) و شبکه‌ای.

خطی: نصب می‌تواند عمودی یا افقی باشد که البته بستگی به اندازه قاب‌ها و هم چنین فضایی که ما در نظر گرفتیم نيز خواهد داشت.

نامنظم: قاب‌ها می‌توانند به‌صورت نامنظم بر روی دیوار نصب شوند؛ درواقع به اين معني كه تقارنی وجود نداشته باشد. یک قاب می‌تواند به‌صورت افقی و قاب دیگر نيز در کنار آن به‌صورت عمودی نصب گردد. در مقابل اين نوع چيدمان می‌توانیم از چیدمان منظم هم بهره بگيريم؛ یعنی قاب‌ها همه به یک اندازه باشند و نصب آنها بر روی دیوار به‌صورت کاملا متقارن صورت گيرد.

تکی: نصب تکی در بیشتر موارد برای آثار هنری استفاده می‌شود. در اين نوع چيدمان تابلو، اندازه دیواری که برای نصب تابلوی تکی در نظر می‌گیریم اهميت بسياري دارد و نصب آن بستگی به‌اندازه تابلوها صورت می‌پذیرد.

شبکه‌ای: نصب قاب‌ها به‌صورت شبکه‌ای با قاب‌هایی یک اندازه صورت می‌گیرد و چیدمانی منظم و در یک راستا دارد.
چیدمان اصولی قاب عکس‌های دیواری

تنوع در طرح و اندازه

بر اساس اندازه دیواری که ما برای نصب قاب عکس‌ها در نظر گرفته‌ایم، اندازه آنها می‌تواند متفاوت باشد. قاب عکس و تابلوها می‌توانند همه به یک اندازه یکسان باشند و به‌صورت منظم نصب شوند و یا حتي می‌توان قاب‌هایی با اندازه‌های کوچک، بزرگ، مربع، مستطیل و عمودی یا افقی و به‌اصطلاح نامنظم انتخاب كرد و بر روي ديوار منزل نصب نمود. استفاده از قاب‌هایی با ابعاد مختلف خوب است، اما باید تناسب آنها نيز در نظر گرفته شود. نکته بسیار مهم این است که نبايد همه قاب‌ها را در روی یک دیوار نصب کنید و دیوارهای دیگر را خالي نگه داريد؛ زیرا این کار باعث به هم خوردن توازن می‌شود و هم‌چنین تعادل را از بین می‌برد.

بهترین مکان نصب قاب‌ها

بسته به ابعاد منزلمان جای نصب قاب عکس‌ها و یا تابلوها را مشخص می‌کنیم. در خانه‌هایی که فضاهایی مانند راه‌پله‌ها و راهروها وجود دارد فرصت مناسبي براي نصب قاب مهيا می‌شود. معمولا در راه‌پله‌ها به دلیل شیبی که وجود دارد، نصب تابلوها به‌صورت مورب و نامنظم و در راهروها نيز به‌صورت منظم و خطی انجام می‌شوند. نصب تابلوها در بيشتر موارد باید به صورتی باشد که هم‌طراز با دید شخص قرار بگيرد. نکته‌ای که حائز اهمیت است خط نگاه ماست که بعضی آن را در وضعیت ایستاده در نظر می‌گیرند و عده‌ای دیگر در حالت نشسته، اما تابلوها اغلب در فضاهایی مانند راهرو و راه‌پله، بیشتر در حالت ایستاده دیده می‌شوند. اين در حالی است كه در اتاق نشیمن بیشتر سطح دید برای افراد نشسته خواهد بود.
چیدمان اصولی قاب عکس‌های دیواری
برای نصب تابلوها در اتاق پذیرایی بهتر است بالای مبل اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار را مدنظر قرار دهيد، اما در مقابل، قاب عکس‌هایی که ابعاد آنها کوچک است را نبايد در بالاي مبل‌ها نصب نمود. ازنظر بصری نکاتی که زیبایی محیطمان را چند برابر می‌کنند هم‌خوانی رنگ دیوارها، قاب عکس‌ها و هم‌چنین نوری که در حوالی تابلوهایمان وجود دارد است. معمولا نورپردازی در تابلوهای تکی تأثیر بسیار زیادی در جلب کردن توجه دیگران دارد، اما مراقب باشيد كه اين مسئله نباید به‌صورت خیره‌کننده باشد. تمامی این نکات می‌توانند برایمان آرامش بصری بیشتری را فراهم کنند تا محیطی دل‌چسب‌تر را در منزلمان فراهم آوريم.

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

چیدمان اصولی قاب عکس‌های دیواری
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج