جاباما
۶۶۲۵۶۱
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

گزارش مشروح برنامه نود

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته گفت‌وگوی مفصلی با دروازه‌بان جوان استقلال انجام داد.

ورزش سه: برنامه نود دوشنبه شب(بیست و پنجم دی‌ماه) از ساعت ۲۳:۰۱ آغاز شد که علاوه بر بررسی بازی‌ها و کارشناسی داوری بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر، مصاحبه‌ای در این برنامه با سید حسین حسینی و سختی‌هایی که او برای رسیدن به دروازه‌بانی استقلال کشید، صورت گرفت و همچنین پیرامون محل برگزاری دیدار تیم‌های پدیده و استقلال نیز صحبت شد که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

* در ابتدای برنامه عادل فردوسی‌پور به حادثه تلخ و جانسوز سانحه نفت‌کش سانچی اشاره کرد و به جان‌باختگان این فاجعه تسلیت گفت که آیتمی هم به این واقعه اختصاص داشت.
نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین واکنش‌های «علیرضا بیرانوند(سپیدرود- پرسپولیس)»، «سعید جلالی‌راد(پدیده- فولاد)»، «حسین حسینی(استقلال تهران- سپاهان)»، «میلاد فراهانی(ذوب‌آهن- نفت)»، «محسن فروزان(ذوب‌آهن- پارس جنوبی)» و «حامد لک(تراکتورسازی- فولاد)» بهترین مهار دروازه‌بانان تا پایان هفته نوزدهم لیگ برتر را انتخاب کنند.
گزارش مشروح برنامه نود

آنچه در برنامه نود امشب (۹۶/۱۰/۲۵) می‌بینید:

- رستگاری پرسپولیس در لحظه آخر در مشهد و پایان روند گل نخوردن استقلال در تهران.
- مرور یکی از جذاب‌ترین دربی‌های اصفهان با هفت گل، دو اخراجی و سه پنالتی.
- پایان دوران پُر ماجرای طارمی در پرسپولیس؛ مهاجم ملی‌پوش هم به قطر رفت.
سیاه جامگان 0 پرسپولیس 1

نکات بازی

سومین پاس گل وحید امیری به علی علیپور.
پرسپولیس 13 بازی بدون شکست.
پرسپولیس بهترین تیم بازی‌های خانگی.
شصتمین کلین‌شیت بیرانوند در تاریخ لیگ برتر.
سیاه جامگان بدترین تیم بازی‌های خانگی
- کنفرانس مربیان

برانکو ایوانکوویچ: در تمام طول بازی و تا ثانیه‌های آخر به دنبال برد بودیم و تلاش کردیم به سه امتیاز برسیم؛ باید همه موقعیت‌هایی که از دست دادیم را جبران می‌کردیم که این فرصت در آخرین لحظات گیرمان آمد.

رضا عنایتی: طبیعت فوتبال همین است؛ وقتی اشتباه ساده انجام دادیم این اتفاق افتاد؛ ما چیزی ‌را از دست ندادیم و بازی جوانمردانه‌ای کردیم؛ تعجب من از این همه هواداران پرسپولیس بود چون میزبان ما بودیم؛ تعجبم این است که چرا پشت نیمکت ما هم به تماشاگران پرسپولیس اختصاص داده شده بود؛ ان‌شاالله از این به بعد بازی‌های پرسپولیس و استقلال که میزبان هستیم را در شهرستان یا تهران برگزار می‌کنیم تا خیال مسوولانی که می خواهند سوء استفاده کنند، راحت شود.
* آیتمی به حضور و مطرح شدن مهدی طارمی در پرسپولیس، اتفاقات و حواش زیادی که برای او در این تیم رقم خورد و جدایی‌اش از جمع سرخ پوشان و پیوستنش به الغرافه قطر اختصاص پیدا کرده بود.
سپاهان 1 ذوب‌آهن 2

نکات بازی

نخستین گلی که سپاهان در این فصل از روی نقطه پنالتی زد.
نخستین پیروزی قلعه‌نویی برابر کرانچار بعد از پنج سال.
نخستین شکست کرانچار برابر ذوب‌آهن در لیگ برتر.
- کنفرانس مربیان

زلاتکو کرانچار: ما خوب کار می‌کنیم ولی نتیجه نمی‌گیریم؛ تیم ما در حال ساخته شدن است و به سمتی می‌رود که ثبات در نتایج پیدا خواهد کرد.

امیر قلعه‌نویی: وقتی نتیجه یک بر صفر به نفع ما بود باید سه گل می‌خوردیم که نظم دفاعی و خوش‌شانسی ما و همچنین بی‌دقتی مهاجمان سپاهان موجب شد گلی دریافت نکنیم؛ البته در نیمه اول می‌توانستیم به گل دوم برسیم؛ به هر حال باید تبریک بگوییم که 6 امتیاز در اصفهان ماند.
ترین‌های هفته نوزدهم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: علی دشتی، محمدمهدی عسگری، داریوش شجاعیان، اسماعیل فرهادی، وریا غفوری، یونس دلفی، دانیال اسماعیلی‌فر، ارفنگ دافه، حسین ساکی، صادق محرمی، مهدی ترابی، جوجی ولسیانی، محمد دانشگر، کنت انگ‌ووک، علی قلی‌زاده، وحید امیری و رضا شربتی.

تیرک دروازه: ساسان انصاری(مقابل ذوب‌آهن).

کار تیمی: ذوب‌آهن(برابر سپاهان).

موقعیت از دست رفته: علی قربانی(مقابل سایپا).

پاس گل: وحید امیری(برابر سیاه‌جامگان).

مهار: محسن فروزان(مقابل صنعت نفت).

گل: پیمان بابایی(برابر فولاد).
نوستالژی

دربی پنجاه و یکم اصفهان در روز بیست و چهارم دی‌ماه 91 که در دیداری جذاب با پیروزی 4 بر 3 سپاهان همراه شد، سوژه این هفته بخش نوستالژی نود بود که در جریان آن گفت‌وگوهایی با مهدی رجب‌زاده، علی احمدی، احمد جشمیدیان، سینا عشوری و پیام صادقیان انجام گرفته بود؛ مسابقه‌ای که با اخراج حسن جعفری از سپاهان و کاسپاروف از ذوب‌آهن و داشتن سه پنالتی با قضاوت محسن قهرمانی به یادماندنی شد.

* بخش آنالیز نود به عملکرد دو تیم اصفهانی در شهرآورد اخیرشان و نمایشی که سپاهان و ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم و فاز هجومی داشتند، اختصاص یافته بود.
* گزارشی به درگذشت مصطفی حکمت‌شعار، پیشکسوت داوری فوتبال ایران اختصاص داشت.
کارشناسی داوری با پیروز سیف‌الله‌پور

- سیاه جامگان و پرسپولیس

حسین ماهینی پیراهن مهاجم سیاه جامگان را نگرفت و تصمیم داور در ادامه بازی درست بود.
عین‌افشار خروج درستی داشت و با دست توپ را نزد که فرار علیپور را متوقف کند.
یک پنالتی به سود پرسپولیس گرفته نشد چراکه شوت امیری به دست مدافع سیاه جامگان برخورد کرد.

- سپاهان و ذوب‌آهن

پیش از گل اول ذوب‌آهن، مرتضی تبریزی در آفساید نبود و داور تصمیم درستی گرفت.
دادن کارت زرد به مهدی شریفی کافی بود.

ارسال زمینی تبریزی به پای آقایی برخورد کرد و داور تصمیم درستی در عدم اعلام پنالتی داشت.

تبریزی قبل از زدن گل دوم ذوب خطایی روی پورقاز مرتکب نشد اما به دلیل شادی گل او باید یک اخطار به این مهاجم نشان داده می‌شد.

خطای پنالتی برای سپاهان به درستی اعلام شد.
حسین حسینی: پرسپولیس 2 برابر استقلال پول و خانه می‌داد

سید حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال تهران در گفت‌وگوی حضوری برنامه نود پیرامون عدم حضورش در برنامه هفته گذشته اظهار کرد: هواداران از من خواستند که شرکت نکنم؛ بعد از آن هم باشگاه زنگ زد و گفت فشار تماشاگران زیاد است و نباید در این برنامه شرکت کنید؛ این مسائل که می‌گویند اگر می‌آمدم مقابل سایپا گل می‌خوردم یا نه، خرافات است و قبول ندارم.

او با اشاره به آغاز دوران حضورش در فوتبال گفت: از تیم برق شیراز و در هشت سالگی کارم را شروع کردم؛ تا 12 سالگی هافبک راست بودم، یک بار دروازه‌بان تیم ما نیامد و من گلر شدم که چند توپ با دست مخالف درآوردم؛ آن موقع آقای سیروس راستی گفت من دروازه‌بان شوم بهتر است که این اتفاق افتاد.

دروازه‌بان استقلال اضافه کرد: وقتی در جوانان برق شیراز بودم، یکی از دوستانم زنگ زد و گفت تست تیم ملی در شیراز است که من نرفتم و گفتم پارتی‌بازی است، اما رفتم و هر توپی بود، گرفتم؛ آقای دوستی‌مهر گفت متولد چند هستید که بعد از گفتنم، عنوان کرد به اردوی تیم ملی نوجوانان بروم و پس از آن، به جام جهانی نیجریه هم رفتم.

حسینی با بیان اینکه تنها سالی که در تیم ملی نوجوانان بودم یک مقدار شیطنت کردم، گفت: با یکی از دوستان در استخر به هم آب پاشیدیم که به دلیل این اتفاق آقای دوستی‌مهر دیگر من را به تیم ملی نوجوانان دعوت نکرد.

او یادآور شد: سال آخر حضورم در برق شیراز که سه، چهار بازی در این تیم انجام دادم که پس از آن، از طریق آقای منصوریان به تیم ملی امید دعوت شدم و بعد از مدتی هم به استقلال پیوستم.

دروازه‌بان استقلال در خصوص پیشنهادی که از پرسپولیس داشت، ابراز کرد: زمان آقای رویانیان یک پیشنهاد خیلی خوب از پرسپولیس داشتم و حتی دو برابر استقلال پول و حتی خانه می‌دادند ولی چون استقلالی بودم، دوست داشتم به استقلال بروم؛ دوسال اول در استقلال سختی کشیدم ولی خدا را شکر الان در این جایگاه هستم؛ پدرم خیلی دوست داشت به پرسپولیس بروم ولی یک سری موضوعاتی پیش آمد که دوست ندارم آن را باز کنم.
حسینی تصریح کرد: در آن سه، چهار روز با آقای رویانیان صمیمی شدم ولی به باشگاه استقلال رفتم تا قرارداد ببندم؛ به دلیل اینکه پدرم می‌خواست بداند دروازه‌بان چندم تیم استقلال هستم، به این باشگاه رفت و این سوال را پرسید که بخاطر پرسیدن این سوال، یکی از مسؤولان استقلال قراردادم را پاره کرد و گفت بفرمایید.

او عنوان کرد: بعد از این اتفاق، پدرم گفت صد در صد باید به پرسپولیس بروی؛ من به پدرم گفتم هر کاری کنید به استقلال خواهم رفت؛ به باشگاه پرسپولیس رفتیم که آقای رویانیان گفت همه جوره پشت تو هستم، بیا اینجا قرارداد ببند و تمام خواسته‌هایت را انجام می‌دهیم؛ قرار شد تا فردا به پرسپولیس خبر بدهیم که آن مقطع پدرم گفت قرارداد ببند و تمام شود و برود ولی من این کار را نکردم؛ پدرم گفت برو با استقلال قرارداد ببند و من به شیراز برمی‌گردم؛ من با استقلال قرارداد بستم و به همین علت دو، سه ماه پدرم با من قهر بود؛ آن زمان با پدرم در باشگاه استقلال بی‌احترامی شد ولی دوست داشتم همه جوره استقلالی شوم.

دروازه‌بان استقلال اظهار کرد: سال اولی که به استقلال رفتم، باشگاه پرسپولیس گفته بود خانه می‌دهیم ولی استقلال گفت چند روز دیگر این کار را انجام خواهیم داد ولی چنین کاری نکردند و من را به اتاق کمپ باشگاه فرستادند؛ یک اتاق بود که تلویزیون، اجاق گاز، کولر و بخاری نداشت و فقط یک تخت برای خوابیدن بود؛ هیچ امکاناتی به ما ندادند و فقط یک هفته اول غذا آوردند و پس از آن این کار صورت نگرفت.
حسینی تاکید کرد: واقعا الان جوانی که به استقلال بیاید و شرایط ما را ببیند نمی‌تواند تحمل کند؛ اتاقی که ما بودیم در تابستان‌ها آنقدر گرم بود، آتش می‌گرفتیم؛ تابستان که تمام شد، در زمستان آنقدر هوا سرد بود که با تی‌شرت نمی‌شد در آنجا زندگی کرد؛ پس از یک بازی که ساعت یک- دو شب به کمپ برگشتیم، با کاپشن، دو جوراب و دستکش خوابیدیم؛ واقعا سختی‌های زیادی کشیدم؛ یک روز آنقدر هوا سرد بود که نمی‌شد هیچ کاری انجام داد و کسی به دادمان نمی‌رسید.

او عنوان کرد: به دلیل این شرایط، آقای جباری بخاری برقی کوچکی برای ما خرید که فقط باید کنار آن می‌خوابیدیم چون تمام اتاق را گرم نمی‌کرد؛ این موضوع را به آقای جباری گفتیم که ایشان با دو، سه نفر بزرگ تیم صحبت کردند که هتل المپیک را بگیرند که این اتفاق افتاد و سه، چهار ماه در آنجا بودیم.

دروازه‌بان استقلال ادامه داد: سال اولم در استقلال بود که آن مصاحبه را کردم و گفتم شرایط خوب است چون دوست نداشتم استقلال را به حاشیه بروم؛ به پدرم گفتم شرایط چطور است و او هم گفت باید به پرسپولیس می‌رفتی اما به پدرم گفتم آنقدر سعی و تلاش می‌کنم تا ثمره‌اش را ببینم.
حسینی یادآور شد: در سال دوم که آقای قلعه‌نویی بود، در بازی دوستانه در اردوی اوکراین به میدان رفتم و پس از آن در بازی دوستانه و دیدار با الریان به میدان رفتم؛ از آقای قلعه‌نویی تشکر می‌کنم چون آن مقطع هر جا می‌رفتند، می‌گفتند من دروازه‌بان بزرگی می‌شوم.

او یادآور شد: سال دوم که به استقلال رفتم شرایط برای بنده تغییر نکرد که گفتند دیگر نمی‌توانم این شرایط را تحمل کنم؛ خدا بیامرز آقای پورحیدری ۳۵ میلیون تومان چک شخصی خودش را به من داد که خانه‌ای اجاره کنم که دو ماه اول را هم ایشان اجاره منزل را دادند؛ در کمپ استقلال خودمان در سرما و گرما خودمان لباس می‌شستیم و دوران دشواری بود.

دروازه‌بان استقلال درباره انتخاب تیم ملوان برای سربازی گفت: به تراکتورسازی هم می‌توانستم بروم ولی به ملوان رفتم؛ باشگاه تراکتور دنبال من بود و زیاد زنگ می‌زدند که دو، سه برابر ملوان پول می‌دادند؛ بنده به خواسته مدیر عامل تراکتور به تبریز رفتم و قرارداد را بستم، اما بعد از یک هفته گفتند تو را نمی‌خواهیم؛ گفتم قراردادم را بدهید که جدا شوم و پس از این اتفاق به ملوان رفتم دو سال در خدمت مردم انزلی بودم.

حسینی اضافه کرد: خوشحالم این سختی‌ها را در استقلال تحمل کردم تا در دروازه تیمی بایستم که برای آن روزهای دشواری پشت سر گذاشتم.

او با بیان اینکه در ملوان از خودم راضی نبودم، ابراز کرد: ملوان شرایط خاص خودش را داشت؛ دنبال گل نخوردن بودیم، تا گل زدن؛ تمام تلاشم را کردم که در دوران سربازی برای ملوان انزلی مثمر ثمر باشم.

دروازه‌بان استقلال عنوان کرد: وقتی به استقلال برگشتم، همان اول گفتم من حسینی دو سال قبل نیستم و آمده‌ام که رقابت کنم ولی کسی باورم نداشت، اما سعی و تلاشم را بیشتر کردم و خدا را شکر شانس به من رو کرد و در دیدار با سپاهان به میدان رفتم؛ دو سال در لیگ برتر در ملوان بازی کرده بودم و انتظار نداشتم در جام حذفی هم برای استقلال به میدان نروم؛ حتی در دیدارهای دوستانه نیز به من بازی ندادند؛ پارسال در رختکن یکی از بازیکنان گفت چرا در استقلال ماندی، اما ماندم تا امروز را رقم بزنم.
حسینی با بیان اینکه تیم بزرگ استقلال باید دو گلر خوب داشته باشد، گفت: قبل از بازی جام حذفی با گل‌گهر، با علی آقا(منصوریان) صحبت کردم و گفتم من چیزی از جوانان لیگ کم ندارم؛ علی آقا گفتند شرایط به این شکل است و از تیم بیرون باش تا برگردیم؛ وقتی برگشتم دو روز دور زمین دویدم؛ پس از آن برای علی آقا گل بردم و این مسائل حل شد که گفتند یک هفته وقت داری خودت را در تمرینات نشان بدهی.
او اظهار کرد: سال گذشته به من فرصت داده شد ولی پس از یک گل، دوباره بیرون نشستم، اما امسال با خودم عهد بستم روزی سه جلسه هم شده تمرین کنم تا جایگاهم را از دست ندهم؛ از زمان بازی کردنم دشمنانی داشتم که می‌گفتند این هفته گل می‌خورد؛ گل نخوردم و هر مسابقه دو، سه واکنش داشتم و به لطف خدا کاری کردم که در تاریخ باشگاه استقلال و لیگ ماند.

دروازه‌بان استقلال درخصوص رقابت با مهدی رحمتی گفت: آقا مهدی بزرگ من هستند و دروازه‌بان بزرگی است و احترام خاصی برای او قائل هستم؛ همیشه سعی کردم احترامشان را حفظ کنم؛ همانطور که با هم دوست هستیم، رقابت شدیدی با یکدیگر داریم.

حسینی درباره درست تشخیص ندادن پنالتی علیپور در دربی ابراز کرد: فرشید اسماعیلی و یک بازیکن دیگر گفتند علیپور سمت چپ پنالتی را می‌زند چون مقابل نفت این کار را کرده بود؛ در صحبتی هم که با آقای علیپور داشتم گفت هدفم زدن به سمت چپ بود که در آخرین لحظه تصمیمم را عوض کردم.
او عنوان کرد: امسال سعی و تلاشم را کردم به تیم ملی دعوت شوم؛ خدا را شکر در دو ریکاوری تیم ملی می‌روم و امیدوارم در جام جهانی حضور داشته باشم؛ رقابت سختی در دروازه تیم ملی هست.
دروازه‌بان استقلال گفت: از شما(فردوسی‌پور) ناراحت هستم که آن گزارش را در بازی ما و سایپا داشتید که آن هجمه‌ها علیه من آمد؛ ضربه شدیدی به بینی و چشم چپم خورد؛ خدا شاهد است چشم چپم نیمه باز بود؛ دقیقه ۷۵ بود که خون روی لباسم ریخته بود که آقای داور گفت باید لباسم را عوض کنم؛ خدا شاهد است دوست داشتم همیشه مردانه بجنگم.

حسینی در واکنش به اینکه با شیرازی‌های استقلال باند تشکیل داده‌اند، ابراز کرد: ما چسب زخم هم نیستیم؛ من، داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی شیرازی‌های استقلال هستیم.

او خطاب به فردوسی‌پور اظهار کرد: در اینکه شما در این مدت برای فوتبال ایران زحمت کشیدید شکی نیست و اینکه نگذاشتید تیم های لیگ یکی به ناحق لیگ برتری شوند یا اتفاقات دیگری بیافتد اما یکی، دو سالی است که هواداران استقلال از دست شما دلخور هستند؛ دوست داشتم به نمایندگی از هواداران استقلال این حرف را بزنم؛ ذهنیتی است که تفاوتی می‌گذارید؛ شما یک جوری کدورت‌ها را کنار بگذارید تا این مشکلات رفع شود.
* فردوسی‌پور نیز در جواب حسینی عنوان کرد: هر اتفاقی حق باشد را می‌گوییم؛ برای هر کس و اتفاقی بود این کار را می‌کردم؛ در بحث طارمی، آقای طاهری، سربازها، تخلف در عقد قرارداد کی‌روش استنلی و ... مسائل را گفتم و هیچ فرقی بین استقلال و سایر تیم‌ها قائل نیستم.
* فرمانداری و شورای تامین مشهد در پیامی اعلام کردند مشکلی با برگزاری مسابقات تیم‌های این استان در ورزشگاه امام رضا ندارند و هیأت فوتبال استان و باشگاه‌ها باید با تربیت بدنی آستان قدس به توافق برسند؛ تا این لحظه هیچ درخواستی به فرمانداری مشهد ارسال نشده که بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا برگزار شود.
استقلال ۱ سایپا ۱

نکات بازی

دو گل و سه پاس گل، آمار شجاعیان که موفق‌ترین بازیکن نیم‌فصل دوم بوده است.
تیرک دروازه استقلال در دو بازی سه بار به لرزه درآمده است.
حسین حسینی، بی‌کلین‌شیت برابر سایپا.
نخستین گل غیر پنالتی که استقلالِ شفر دریافت کرد.
توقت روند چهار پیروزی پیاپی خانگی استقلال.
سایپا یک برد در هفت بازی اخیر خارج از خانه اخیر.

- کنفرانس مربیان

وینفرد شفر: نمایش خوبی در غیاب سه بازیکن داشتیم؛ طبیعی بود نمی‌شد تا پایان فصل بدون دریافت گل مسابقاتمان را ادامه بدهیم.

علی دایی: متاسفانه در ضربات آخر موفق نبودیم وگرنه یکی از بهترین بازی‌های تیمم بود؛ باید استقلال را با دو، سه گل اختلاف می‌بردیم.

گسترش فولاد ۱ فولاد خوزستان ۱

نکات بازی

گسترش فولاد با ۶ گل خورده از روی ضربه سر، ضعیف‌ترین عملکرد را از این نظر داشته است.
فیروز کریمی ۱۱ سال بدون برد مقابل فولاد در لیگ.
۴ بازی از ۵ بازی اخیر فولاد یک- یک شده است.
فولاد ۱۴ بازی بدون شکست.
- کنفرانس مربیان

سید سیروس پورموسوی: ما در نیمه دوم و در 20 دقیقه آخر تلاش کردیم ولی در دقیقه 2+90 پنالتی ما گرفته نشد؛ با احترام به گسترش فولاد، گل این تیم صد در صد خطا بود.

فرشاد فلاحت‌زاده: بازی خوب و سنگینی مقابل تیم خوب فولاد بود.
صنعت نفت آبادان ۱ پارس جنوبی جم ۱

نکات بازی

صنعت نفت پنج بازی و یک برد.
پارس جنوبی ۸ بازی و تنها یک برد.

- کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: گرفتن یک امتیاز در این ورزشگاه بد نبود؛ بچه‌های ما زحمت کشیدند و می‌توانستیم برنده هم باشیم.

فراز کمالوند: سه، چهار موقعیت صدر در صد گل داشتیم که استفاده نکردیم؛ از بخشی از عملکرد بچه‌ها راضی نیستم و باید بهتر کار می‌کردیم.
کارشناسی داوری

- استقلال تهران و سایپا

قلی‌زاده نباید گردنبند می‌انداخت و داور باید به او کارت زرد می‌داد.
خالدی خطای پنالتی روی فرشید اسماعیلی انجام نداد و داور تصمیم درستی گرفت.
توپ به دست منتظری برخورد کرد ولی دست او جمع شده بود و پنالتی رخ نداد.

- گسترش فولاد و فولاد

پیش از گل تساوی گسترش فولاد، بازیکن این تیم روی هافبک فولاد خوزستان مرتکب خطا شد.

بازیکن فولاد تمارض کرد و پنالتی اتفاق نیافتاد.

توپ به هر دو دست حسینی، مدافع گسترش فولاد برخورد کرد و پنالتی برای فولاد گرفته نشد.

- صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم

بازیکن پارس جنوبی روی سعید لطفی خطا کرد و داور به اشتباه به لطفی کارت قرمز مستقیم نشان داد.
نفت تهران 2 تراکتورسازی 0

نکات بازی

تراکتورسازی 12 گل خورده در 15 دقیقه پایانی، ضعیف‌ترین تیم از این نظر بوده است.

پیروزی نفت پس از هشت هفته.

پیروزی نفت بر تراکتورسازی بعد از 6 بازی در لیگ.

- کنفرانس سرمربی نفت تهران

هومن افاضلی: نشان دادیم سرعت اتوبوس ما زیاد است و می‌تواند رانندگی هم کند؛ هنوز اول راه هستیم و به مرور سبک بازی ما هم عوض می‌شود.
استقلال خوزستان 1 پدیده 0

نکات بازی

پدیده بدون برد مقابل استقلال خوزستان.
توقفت روند 4 باخت پیاپی استقلال خوزستان.

- کنفرانس مربیان

عبدالله ویسی: بحران، بدشانسی و بد بودن هم حدی دارد؛ نوبتی هم باشد برای ما است؛ با یک باخت به جهنم نرفتیم و با یک برد هم به بهشت نمی‌رویم؛ باید مردم خوزستان را خوشحال کنیم.

بادامکی: بر بازی مسلط بودیم ولی توپ‌های ما به گل نرفت؛ نباید بازنده می‌شدیم.
پیکان ۰ سپیدرود ۰

نکات بازی

توقت روند چهار شکست پیاپی خارج از خانه سپیدرود.
چهارمین تساوی خانگی پیکان.
پیکان بدون شکست در خانه.

- کنفرانس مربیان

مجید جلالی: همه کار برای پیروزی کردیم ولی شاید نیاز به یک مقدار خلاقیت بیشتر در لحظات فشرده بودیم.

علی کریمی: اینکه با امتیاز از بازی خارج از خانه می‌رویم خوب است ولی از بازی زیادی راضی نیستیم و باید بیشتر تلاش کنیم که بازی به بازی بهتر شویم.
کارشناسی داوری

- نفت تهران و تراکتورسازی

داور تصمیم درستی در عدم اعلامی خطای پنالتی مدافع نفت روی مهاجم تراکتور داشت.

کیانی خطایی روی فشنگچی مرتکب نشد ولی بازیکن نفت هم قصد تمارض نداشت و نباید کارت زرد می‌گرفت.

قبل از گل اول نفت تهران، توپ در محوطه جریمه این تیم به دست نصرتی برخورد کرد و باید پنالتی برای تراکتور اعلام می‌شد.

مدافع تراکتور با دست توپ را حمل کرد و یک پنالتی به سود نفت گرفته نشد.

- استقلال خوزستان و پدیده

مکوندی، مربی استقلال خوزستان به درستی از کنار زمین اخراج شد.
کلاه‌کج با پایین تنه روی فاضلی خطا کرد و یک پنالتی به سود پدیده اعلام نشد.
مهاجم پدیده در آفساید نبود و کمک داور تصمیم درستی داشت.

- پیکان و سپیدرود

در تصویر مشخص نیست که روی ثاقبی خطای پنالتی شده یا خیر.
محمد حسینی، دروازه‌بان سپیدرود به دلیل خروج خطرناک از محوطه جریمه باید اخراج می‌شد که داور کارت زرد نشان داد.
* گزارشی از قهرمانی تیم مس سونگون ورزقان در لیگ برتر فوتسال پخش شد.

حیدر خوش‌نیت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری مشهد در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: در جدول مسابقات که به ما داده‌اند، مکان تمام بازی‌ها ورزشگاه ثامن پیش‌بینی شده و هیچ درخواستی برای برگزاری دیدارها در ورزشگاه امام رضا نبوده است؛ باید درخواست از طرف باشگاه‌ها و هیأت فوتبال استان بیاید و ما هم وظیفه داریم برگزاری بازی در استادیوم ثامن را بررسی کنیم.

محمدمهدی برادران، رییس هیأت فوتبال استان خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با این برنامه عنوان کرد: رییس شورای تامین فرماندار مشهد است که هفته قبل تصویب شد و به ما ابلاغ کردند که امکان برگزاری بازی‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا نیست؛ امروز سه‌شنبه به فرمانداری نامه می‌زنیم تا بازی پدیده و استقلال در ورزشگاه امام رضا برگزار شود و علاقه‌مند به انجام این کار هستیم؛ آستان قدس نیز گفته در ۱۰ بازی لیگ ورزشگاه را در اختیار هیأت فوتبال می‌گذارد.

* گزارشی از مسابقات هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال ایران پخش شد.
نتیجه نظرسنجی

بیش از دو میلیون و ۱۷۳ هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود این هفته شرکت کردند که حدود ۵۲ درصد به واکنش علیرضا بیرانوند در بازی سپیدرود و پرسپولیس برای برترین مهار لیگ هفدهم تا پایان هفته نوزدهم رای داده بودند.

برنامه نود این هفته ساعت 02:22 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و ششم دی‌ماه خاتمه یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه منقار واکنش داشته.یه چیزی در آورده لنگی پور که فقط بگه ما لنگی ها هم هستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توچرامیسوزی کیسه وقتی نظر ملت شرطه چی میگی جنابعالی

    • بدون نام

      بابا این فردوسیپور لنگی همیشه ازلنگ طرفداری میکنه بدم این منقاروند تا دیروز چوبان بود گوسفند میچروند عادل لنگی اونو اورده با حسینی مقایسش میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج