جاباما
۶۶۴۴۶۹
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید

مسکو، پایتخت کشور روسیه دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است: قلعه‌ای با دیوارهای قرمز رنگ به نام «کرملین»، کلیسای سنت باسیل که شاهکاری از معماری روسیه است و پارک گورکی که پارک مرکزی روسیه بشمار می‌رود در آن خودنمایی می‌کنند. اما برای داشتن سفری راحت و بی‌مشکل خوب است برخی از نکات را بدانید و در آنجا رعایت کنید.

وب سایت روزیاتو - فروغ بیداری: مسکو، پایتخت کشور روسیه دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است: قلعه‌ای با دیوارهای قرمز رنگ به نام «کرملین»، کلیسای سنت باسیل که شاهکاری از معماری روسیه است و پارک گورکی که پارک مرکزی روسیه بشمار می‌رود در آن خودنمایی می‌کنند و سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این کشور سردسیری می‌کشانند.

اما برای داشتن سفری راحت و بی‌مشکل خوب است برخی از نکات را بدانید و در آنجا رعایت کنید. برای آگاهی از این ترفندها، در ادامه همراهمان باشید.

برای تلفن همراه خود، سیم‌کارت کشور روسیه خریداری کنید
نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
در مسکو اینترنت پرسرعت LTE از اپراتورهای مختلفی در دسترس است که عموما قیمت‌های مناسبی دارند.

استفاده از سیم‌کارت محلی این مزیت را دارد که علاوه بر امکان برقراری تماس تلفنی، دسترسی به منابعی همچون نقشه، برنامه‌های ترجمه زبان، ویکی‌پدیا و … بهتر و سریع‌تر خواهد بود و همانند یک شهروند روسی می‌توانید از برنامه‌های مسیریابی و نقشه‌های شهری بهره‌مند شوید.

در مسکو اینترنت پرسرعت LTE از اپراتورهای مختلفی در دسترس است که عموما قیمت‌های مناسبی دارند. به‌طور مثال می‌توانید از اپراتور «مگافون» و «Beeline» سیم‌کارت‌هایی تهیه کنید که با موبایل‌های آنلاک شده سازگاری دارند. شما می‌توانید با پرداخت ۱ دلار در هر روز از اینترنت نامحدود برخوردار شوید.

برای موبایل خود یک یا دو باتری زاپاس همراه داشته باشید

نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
سرمای زیاد موجب خاموش شدن گوشی می شود

هوای سرد موجب از کار افتادن باتری در وسایل الکترونیک می‌شود. شاید در شهر خودتان با یک بار شارژ یک روز کامل بتوانید از موبایلتان استفاده کنید. اما در شهر مسکو به دلیل پایین بودن دمای هوا ممکن است موبایل به‌طور ناگهانی خاموش شود. حتی ممکن است باتری مثلا شارژ ۴۰ یا ۵۰ درصدی را نشان دهد، اما سرمای زیاد موجب خاموش شدن گوشی شود و تصور کنید که باتری آن تمام شده است.

حتی اگر باتری هنوز پر باشد هم نمی‌توانید تلفن‌همراه را دوباره روشن کنید و باید باتری آن را عوض کنید تا قابلیت استفاده از موبایل را پیدا کنید. البته این موارد فقط در هوای بسیار سرد و دمای بسیار کم هوا ممکن است پیش بیاید.

امکان دارد که GPS موبایل شما در مرکز شهر درست کار نکند

نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
در مرکز شهر نمی‌توانید از نقشه‌های آنلاین برای تعیین مسیر خود استفاده کنید.

در اطراف کاخ کرملین مسکو، برای دور نگه داشتن پهپادها و وسایل جاسوسی، سخت‌افزارهایی برای از بین بردن سیگنال‌های GPS کار گذاشته شده است. از این‌رو در این منطقه از شهر نمی‌توانید از نقشه‌های آنلاین برای تعیین مسیر خود استفاده کنید. در عوض یا باید از محلی‌ها آدرس بپرسید، یا از نقشه‌های کاغذی برای یافتن مقصد خود کمک بگیرید.

پیش از سفر جملات ساده روسی را یاد بگیرید تا راننده‌های تاکسی جیبتان را خالی نکنند
نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید

در خیلی از شهرهای توریستی جهان، شهروندان فرصت‌طلب از ناآگاهی گردشگران خارجی استفاده کرده و تا می‌توانند آن‌ها را تیغ می‌زنند. این رسم در مسکو هم رواج دارد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید با افتخار انگلیسی صحبت کنید، به این فکر کنید که ممکن است یک کرایه ۲۵ دلاری، ۱۰۰ دلار برایتان آب بخورد. مخصوصا تاکسی‌های فرودگاه بیشتر از تاکسی‌های داخل شهری مسافران را گول می‌زنند و تا جای ممکن پول اضافه از آن‌ها می‌گیرند.

برای اینکه در دام این سواستفاده‌کننده‌ها نیفتید، توصیه می‌کنیم پیش از سفر به مسکو، چند جمله ساده برای مکالمات روزمره را بیاموزید.

مترجم Yandex در مسکو بسیار بهتر از مترجم گوگل کار می‌کند
نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
یاندکس تقریبا حکم گوگل را در کشور روسیه دارد

پیش از سفر به شهر مسکو، اپلیکیشن مترجم Yandex را نصب کنید تا مفهوم همه جملات و کلمه‌های روسی که نمی‌دانید را بگوید. یاندکس تقریبا حکم گوگل را در کشور روسیه دارد و یک جست‌وجوگر محلی است. بنابراین، ترجمه کلمه‌های روسی را بسیار دقیق‌تر از گوگل انجام می‌دهد.

وقتی وارد خانه کسی می‌شوید حتما کفش‌های خود را در بیاورید

نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
با کفش وارد خانه نشوید

در روسیه و شهر مسکو رسم بر این است که هنگام ورود به خانه مردم باید حتما کفش‌های خود را دربیاورید. دقیقا مثل رسم ما ایرانی ها. برای اینکه با کفش در همه سطح شهر و همه کثیفی‌ها راه رفته‌اید و چندان جالب نیست که با روی پارکت یا فرش بیایید.

هنگام دست دادن با فردی دیگر حتما دستکش خود را از دست خارج کنید
نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
احترام بگذارید

در شهر مسکو و البته سراسر روسیه، یکی از فرهنگ‌های رایج این است که هنگام دست دادن با فرد دیگری باید حتما دستکش‌های خود را در بیاورید. این کار نشانه ادب و احترام شما به فرد مقابل است.

متروی مسکو بسیار زیباست

نکاتی که قبل از سفر به مسکو باید بدانید
بیشترین زمانی که معطل آمدن قطار خواهید شد شاید سه دقیقه باشد.

متروی شهر مسکو علاوه بر امن و مطمئن بودن، بسیار پرسرعت است و برای همه نواحی شهر هم خط و ایستگاه دارد. خطوط متروی مسکو همیشه در راه توسعه و بزرگ شدن هستند. بیشترین زمانی که معطل آمدن قطار خواهید شد شاید سه دقیقه باشد. از همه جالب‌تر اینکه ایستگاه‌های متروی مسکو دارای وای‌فای رایگان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      يه راننده تاكسي كه جيب ما رو اساسي خالي كرد حتما قبل از سوار شدن با راننده اوكي كنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج