۶۶۶۶۵۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح شد

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرهای تجسمی عرصه رنگارنگ و نقشانقشی است که تنوع و تکثر زیادی دارد. اما در این دوره نیازمند وحدت و یکپارچگی بیشتری است. اهالی هنرهای تجسمی باید برای ارائه تصویری تمام‌قد و شفاف از این حوزه بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

ایسنا: مراسم افتتاحیه دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، عصر امروز(سه‌شنبه) سوم بهمن‌ در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد.

در بخشی از این مراسم سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت ارشاد، با بیان این‌که جشنواره هنرهای تجسمی فجر به میمنت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر نام گرفته و هر سال یادآور یک رخداد بزرگ ما است، گفت: در سال‌های اخیر حوزه‌های سینما، موسیقی و تئاتر از نظر ارتباط با مخاطب نسبت به هنرهای تجسمی مسیر خود را بیشتر بررسی کرده‌اند و این موضوع ایجاب می‌کند هنرهای تجسمی باید در این مسیر بیشتر وارد شود و در آغاز دومین دهه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارتقاء کیفی داشته باشد و یکی از تکالیف خودمان بدانیم و جشنواره دارای شیوه‌نامه مشخص و آشکار باشد که هنرمندان از جای جای کشور بدانند که جشنواره چه سیاستی دارد و وزارت ارشاد چه هدفی را در آن دنبال می‌کند.

او ادامه داد: هنرهای تجسمی عرصه رنگارنگ و نقشانقشی است که تنوع و تکثر زیادی دارد. اما در این دوره نیازمند وحدت و یکپارچگی بیشتر است. اهالی هنرهای تجسمی باید برای ارائه تصویری تمام‌قد و شفاف از این حوزه بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

حسینی اظهار کرد: هنرهای تجسمی ما با وجود هنرمندان پیشکسوت و جوانی که دارد امتیاز بی‌نظیری را به ایران امروز هدیه داده است. این بزرگترین سرمایه ماست و ما باید اهتمام کنیم که این حوزه به جغرافیای کشور خودمان محدود نشود.

معاون هنری وزارت ارشاد همچنین گفت: هنرهای تجسمی ایران با این کیفیت و بضاعتی که دارد می‌تواند نقش‌های پرامید و روشنی را برای فردای ما رقم بزند.

در ابتدای این مراسم مجتبی آقایی، دبیرکل دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر، در سخنانی با اشاره به همکاری استان‌ها و گالری‌ها در برگزار این رویداد، برگزاری نمایشگاه مفاخر و ستارگان و ارائه آمار بخش رقابتی، اظهار کرد: نمی‌توان ادعا کرد همه آنچه به نمایش درمی‌آید تمامی توان بخش تجسمی است. اما می‌توان ادعا کرد بخشی از ظرفیت‌های آن در وجه ملی محقق شده است.

او همچنین با اشاره به حضور سیدمحمد مجتبی‌حسینی ـ معاون امور هنری وزارت ارشادـ که در حوزه خوشنویسی نیز فعالیت دارد، گفت: خوشحالیم پس از سال‌ها شخصی از حوزه هنرهای تجسمی عهده‌دار معاونت امور هنری وزارت ارشاد شده است و ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

سپس مجید ملانوروزی، مدیرکل مرکز تجسمی وزارت ارشاد و رئیس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، درباره تغییر رویکرد این رویداد بیان کرد: سال‌ها بود بی‌ینال‌های تخصصی ما به طور مرتب برگزار نمی‌شد. در نهایت تصمیم گرفتیم این کار توسط انجمن‌های تخصصی راه بیفتد.

او ادامه داد: در این میان خلأیی به‌وجود آمده بود که ایجاب می‌کرد آثار جوانانی که به هنرهای نو و بینارشته‌ای می‌پردازند، در جشنواره فجر حضور داشته باشند. ما از اساتید همه رشته‌ها دعوت کردیم تا ایده‌های خلاقانه را در این زمینه انتخاب کنند.

ملانوروزی اظهار کرد: همچنین نگارخانه‌ها به عنوان مهمترین بدنه هنرهای تجسمی در کنار این جشنواره حضور دارند.

بخشی از این مراسم به تقدیر از فعالان، تلاشگران و حامیان هنرهای تجسمی اختصاص داشت. در این قسمت از محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، نگار نادری‌پور رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز، محمدعلی کیانی رایزن فرهنگی سابق ایران در بلغارستان، الهام گوران گزارشگر شبکه خبر، ندا درزی بنیان‌گذار سالانه هنر معاصر پرسبوک، رضا یسابلی مدیر انتشارات یسابلی، سجاد باغبان‌ماهر مدیر گالری ساربان و حسن واعظی بنیان‌گذار طبقه ویژه هنرمندان تجسمی در بازار قائم با اهدای نشان طوبای زرین تقدیر شد.

همچین در پایان این مراسم نمایشگاه دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر افتتاح شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جشنواره مدیران دلسوز و مدبر و کاردان ودلسوز مردم ومملکت کی بر گزار میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج