۶۶۶۹۷۳
۵۰۸۸
۵۰۸۸
پ

با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

عدم توانایی کافی والدین در نظارت بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی یکی از اصلی ترین معضلات خانواده های امروزی است؛ در ادامه به معرفی نرم افزار هایی می پردازیم که والدین را در این امر یاری خواهند کرد.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: عدم توانایی کافی والدین در نظارت بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی یکی از اصلی ترین معضلات خانواده های امروزی است؛ در ادامه به معرفی نرم افزار هایی می پردازیم که والدین را در این امر یاری خواهند کرد.
والدین در عصر دیجیتال

کودکان عصر جدید هیچ تصوری از دوران کودکی والدین خود نخواهند داشت؛ پیشرفت و توسعه فضای مجازی در عصر دیجیتال سبک زندگی بشر را به کلی تغییر داده و دوران کودکی افراد هم از این قاعده مستثنی نیست؛ کودکان امروز علاقه زیادی به انجام بازی های واقعی نشان نمی دهند و ترجیح می دهند تا با گوشی هوشمند و یا تبلت خود وقت بگذرانند.

کودکان امروز در مقایسه با والدین خود زمان بیشتری را برای استفاده از اینترنت صرف می کنند و این مسئله یکی از اصلی ترین نگرانی های والدین است؛ وجود محتوای گسترده غیر اخلاقی، خشونت آمیز و غیر قانونی در فضای مجازی و وبسایت های متعدد می تواند آسیب های روحی و روانی بزرگی را به کودکان وارد کند.

امروز راه های زیادی برای اتصال به دنیای مجازی وجود دارد؛ گوشی های هوشمند، تبلت ها؛ لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی و ... همگی می توانند دریچه ای به دنیای مجازی باشند و با وجود این گستردگی، والدین نمی توانند به طور همیشگی بر فعالیت فرزند خود در فضای مجازی نظارت مستقیم داشته باشند.

بدین منظور نرم افزار هایی طراحی شده اند که می توانند شما را در امر نظارت بر فعالیت های مجازی کودکان یاری کنند؛ شما با استفاده از این نرم افزار ها قادر خواهید بود تا دسترسی فرزند خود به برخی از صفحات مجازی و وبسایت ها را قطع کرده، مدت زمان استفاده وی از اینترنت را محدود کرده و مانع استفاده او از برخی از اپلیکیشن ها شوید.

البته این نظارت نباید به از بین بردن حریم خصوصی کودک تبدیل شود؛ کودک باید از امنیت حریم خصوصی خود مطمئن باشد و در عین حال باید بداند که فعالیت های او در فضای مجازی از نگاه پدر و مادر دور نخواهد ماند.
بر گجت های مورد استفاده فرزندان خود نظارت داشته باشید.

تا چند سال پیش نصب یک نرم افزار Parental Control بر روی کامپیوتر خانگی، می توانست خیال والدین از نحوه استفاده فرزندان از اینترنت را آسوده کند؛ اما همانطور که گفتیم امروز راه های زیادی برای اتصال به شبکه اینترنت وجود دارد و این امر باعث پیچیدگی بیشتری در نظارت بر فعالیت کودکان در فضای مجازی شده است.

پیش از انتخاب یک نرم افزار Parental Control باید به نوع گجت های تحت پشتیبانی آن توجه داشته باشید و حتی المقدور از نرم افزار هایی استفاده کنید که علاوه بر پشتیبانی از سیستم عامل های متعدد، در بحث تعداد گجت های تحت نظر هم محدودیتی نداشته باشد؛ اگر نصب یک نرم افزار Parental Control بر روی تک تک گجت های موجود در خانه کار دشواری به نظر می رسد می توانید از نرم افزار های دیگری مانند Circle With Disney و Open DNS استفاده کنید؛ این نرم افزار ها می توانند تمامی کاربرانی که به مودم ADSL خانه شما متصل هستند را از بازدید وبسایت هایی که شما تعیین می کنید منع کنند.

البته استفاده از این نوع از نرم افزار های Parental Control جزئیات زیادی را در مورد فعالیت کودکان در فضای مجازی ثبت نخواهد کرد و با استفاده از آن فقط می توان دسترسی وی به وبسایت هایی مشخص را مسدود کرد.
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

فیلتر گذاری، محدود کردن مدت زمان استفاده و محدود کردن استفاده از نرم افزار ها

فیلتر کردن محتوا یکی از پایه ای ترین ویژگی های موجود در یک نرم افزار Parental Control است که با استفاده از آن می توانید دسترسی فرزندانتان به وبسایت هایی مشخص را مسدود کنید؛ البته باید به این مسئله توجه کنید که نرم افزاری که از آن استفاده می کنید وابسته به نوع خاصی از مرورگر نبوده و از وبسایت های HTTPS نیز پشتیبانی کند، در غیر این صورت یک کودک باهوش می تواند با استفاده از یک مرورگر دیگر و یا با اتصال به یک وبسایت پروکسی این محدودیت اعمال شده توسط والدین را دور بزند.

برخی از نرم افزار های تولید شده در دسته بندی Parental Control علاوه بر محدود کردن دسترسی کودکان به وبسایت هایی خاص می توانند گزارشی از کلیه فعالیت های وی در فضای مجازی و وبسایت هایی که توسط او دیده می شوند تهیه کرده و در اختیار شما بگذارند.

تعریف یک برنامه منظم برای دسترسی کودک به اینترنت نیز یکی دیگر از ویژگی های موجود در این نوع از نرم افزار هاست؛ با استفاده از این ویژگی، می توانید زمان های مشخصی را برای دسترسی وی به اینترنت تعیین کرده و حتی حجم اینترنت در دسترس او را محدود کنید.

شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان

با افزایش سن فرزندان، کنترل و نظارت والدین بر فعالیت های آنها کاهش خواهد یافت و دیگر نخواهید توانست تا برخی از محدودیت های نظارتی را بر استفاده آنها از اینترنت اعمال کنید.

شما می توانید از او بخواهید که برخی از دوستانش را به خانه آورده و با شما آشنا کند؛ اما مطمئن باشید او همیشه دوستان و آشنایانی دارد که شما از وجودشان بی خبر هستید؛ شما نمی توانید دوستان او در شبکه های اجتماعی را بشناسید و همینطور نمی توانید از محتوای پیام های او در نرم افزار های پیام رسان آگاه شوید.

حتی اگر بتوانید از همه این مسائل آگاه شوید هنوز هم باید به حریم خصوصی فرزند خود احترام بگذارید و نباید بگذارید او فکر کند که در حال جاسوسی از او هستید.

برخی از نرم افزار های موجود در دسته بندی Parental Control به شما اجازه می دهند تا به اطلاعات مخاطبان تعریف شده در گوشی هوشمند فرزند خود دسترسی پیدا کنید؛ برخی از این نرم افزار ها ویژگی ای دارند که با استفاده از آن می توانید محتوا و پیام های رد و بدل شده در پیامک های فرزند خود را نیز مشاهده کنید؛ اما این ویژگی ها به هیمن جا ختم می شوند.

هیچ نرم افزار نظارتی نمی تواند به پیام های رد بدل شده فرزند شما در نرم افزار پیام رسانی مانند Whatsapp و یا تلگرام دسترسی داشته باشد و فیسبوک تنها شبکه اجتماعی پشتیبانی شده توسط نرم افزار های دسته بندی Parental Control است؛ آن هم در صورتی که به اطلاعات حساب کاربری فرزند خود در این شبکه اجتماعی دسترسی داشته باشید و یا بتوانید وی را متقاعد کنید که در درون این شبکه اجتماعی از نرم افزار خاصی استفاده کند و باید بدانید که فرزند شما در هر زمانی که بخواهد و در در کسری از ثانیه می تواند به نظارت شما بر فعالیت هایش در این شبکه اجتماعی پایان دهد؛ پس بهترین راه برای مطمئن شدن از صحت و سلامت روابط مجازی فرزندتان، صحبت کردن و دوستی با او خواهد بود.

در ادامه به معرفی 10 مورد از بهترین نرم افزار های موجود در دسته بندی Parental Control می پردازیم.

۱- Qustodio
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

Qustodio یکی از حرفه ای ترین نرم افزار های موجود در دسته بندی Parental Control است؛ وجود ویژگی های متعدد از یک طرف و سهولت استفاده از این نرم افزار از طرف دیگر باعث شهرت آن در بین کاربران شده است؛ این نرم افزار از سیستم عامل های ویندوز، مک، اندروید و iOS و نیز ازگجت های خانواده Kindle پشتیبانی می کند.

2- ContentWatch Net Nanny 7
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

این نرم افزار یکی از بهترین گزینه های در دسترس به منظور فیلتر کردن وبسایت هاست و از گجت ها و سیستم عامل های متعددی پشتیبانی می کند.

۳- Kaspersky Safe Kids
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

Kaspersky Safe Kids یکی از قوی ترین نرم افزار های تولید شده در این حوزه است و از جمله ویژگی های جذاب آن می توان به عدم وجود محدودیت در تعداد گجت های تحت پشتیبانی اش اشاره کرد.

4- Symantec Norton Family Premier
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

رابط کاربری بی نقص و وجود ویژگی هایی کاربردی و متعدد این نرم افزار را به یکی از بهترین انتخاب های موجود بدل کرده است.

۵- Circle With Disney
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

تنها با استفاده از گوشی هوشمند خود می توانید از تمامی ویژگی های این گجت حرفه ای بهره مند باشید؛ امکان فیلتر کردن محتوا و نیز ایجاد محدودیت های زمانی در دسترسی به اینترنت از جمله ویژگی های شاخص این گجت جانبی هستند.

6- Clean Router
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

می خواهید از دسترسی فرزندانتان به محتوای غیر اخلاقی و خشونت آمیز موجود در برخی سایت های اینترنتی جلوگیری کنید؟ Clean Router یک مودم خانگی است که در طراحی آن توجه ویژه ای به ویژگی های نظارتی شده است و با جایگزین کردن آن به جای مودم معمولی خانه خود می توانید کنترل و نظارت بیشتری بر عملکرد فرزندانتان در فضای مجازی داشته باشید.

۷- Mobicip
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

با استفاده از این نرم افزار می توانید به صورت آنلاین و در شرایطی که در خانه حضور ندارید؛ بر عملکرد سایبری فرزندان نظارت داشته و قوانینی را برای استفاده آنان از اینترنت خانگی تعریف و اجرا کنید.

8- OpenDNS Home VIP
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

OpenDNS Home VIP یکی از نرم افزار هایی است که تنظیمات نظارتی آن در سطح شبکه اعمال می شوند؛ یعنی برای ایجاد محدودیت در دسترسی فرزندان به شبکه اینترنت، نیازی به نصب این نرم افزار بر روی گجت های آنان نیست و تنظیمات والدین برای همه گجت های متصل به شبکه محلی منزل اعمال خواهند شد.

۹- uKnowKids Premier
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

نرم افزاری نظارتی با تمرکز بر شبکه های اجتماعی که می تواند شما را از فعالیت های فرزندانتان در این شبکه های محبوب آگاه کند.

10- SafeDNS
با این نرم افزارها، فرزندتان را در فضای مجازی کنترل کنید

پس از تنظیم مودم خانه و همگام سازی آن با نرم افزار SafeDNS می توانید دسترسی کاربران متصل به شبکه خانگی را به وبسایت های خاص و از پیش تعیین شده قطع و یا محدود کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج