جاباما
۶۶۸۳۷۰
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

یک تریلیون دلار، هزینه سرطان در کشور

وزیر بهداشت با اشاره به هزینه بالای سرطان گفت: اگرچه مرگ و میر سرطان نسبت به مرگ و میر بیماری های قلبی کمتر است اما هزینه آن بسیار بالا است که علت آن عدم توجه به پیشگیری است.

خبرگزاری مهر: دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در همایش روز ملی مبارزه با سرطان گفت: نباید مایوس شویم و از مبارزه با سرطان پرهیز کنیم. زیرا همه زندگی مبارزه برای رسیدن به کمال است.

وی افزود: شاید یکی از دلایلی که رئیس سازمان محیط زیست از خانم به آقا تعویض شد این بود که بتواند به مافیاها غلبه کند و از آنها فارغ شود.

هاشمی ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری هستند. اگر امروزه سرطان افزایش یافته به این دلیل است که طول عمر افراد نیز زیاد شده است. در گذشته افراد در سراسر دنیا ۳۰ تا ۴۰ سال عمر می کردند ولی امروز طول عمر آنها به بالای ۷۰ سال رسیده است و بسیاری از سرطان ها به دلیل افزایش سن است.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر در دنیا حدود ۱۰ میلیون نفر به سرطان مبتلا می شدند، امروزه بیش از ۲۰ میلیون نفر مبتلا خواهند شد و این میزان ممکن است تا ۱۵ سال آینده به ۲۵ میلیون نفر نیز افزایش یابد. بنابراین نمی توانیم بگوییم با یک سونامی در شیوع سرطان مواجه هستیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروزه کمتر تریبون دولتی و غیردولتی را می بینیم که مردم را به جا امیدوار کند. همه تریبون ها به دنبال مایوس کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن اجزای خدمتگزار هستند. نباید مردم را ترساند و مایوس کرد. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید راهکار پیدا کرده و با این عوامل مقابله کنند.

وی گفت: هزینه سرطان حدود یک تریلیون دلار است و اگر به پیشگیری از آن دقت شود، می توان ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد از این هزینه را کاهش داد. درست است که مرگ و میر سرطان از مرگ و میر بیماری های قلبی عروقی کمتر است اما هزینه آن بسیار بالا است و علت آن هم این است که کمتر به پیشگیری توجه می کنیم. وقتی می خواهیم وارد پیشگیری شویم یقه ما را می گیرند و این کار درست نیست. آلودگی هوا باعث سرطان و بخشی از بیماری ها می شود و به نظر می رسد در این بخش به خوبی عمل نکرده ایم.

وی افزود: برای پیشگیری و جلب حمایت در حوزه سرطان از همه تریبون ها و خیرین کمک گرفته ایم و حتی تا حدودی هم موفق بوده ایم. مردم نیز این مسئله را رعایت می کنند اما نمی توان به یکباره گفت که سرطان کاهش داشته یا نه. شاید در یک دهه بتوانیم گزارشی از عملکرد خود ارائه دهیم.

هاشمی ادامه داد: شیوع این بیماری توهم نیست و بسیاری از زندگی ها را دگرگون کرده است. نوع خورد و خوراک و سبک زندگی می تواند در بروز سرطان تاثیر بگذارد. امیدواریم مراکز تحقیقاتی بتوانند نتیجه تحقیقات بومی را به اطلاع مردم برسانند و مردم نیز توجه کند.

وزیر بهداشت گفت: بهداشت یک وظیفه ای نیست که منحصر به وزارت بهداشت و درمان باشد. بارها گفته ایم که حدود ۸۰ درصد بهداشت و درمان مردم مربوط به دیگر ارگان ها و نهادها است و فقط ۲۰ درصد آن به وزارت بهداشت مربوط می شود. اگر نهادهای دیگر به وظایف خود عمل نکنند کاری از دست ما بر نمی آید.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجای این همه هزینه بهتر است به مردم اطلاع رسانی شود





























      بجای این همه هزینه های اضافی بهتر است به مردم اطلاع رسانی شود،و جلوی تولید مواد غذایی را که یکی از عوامل گسترش سرطان در کشور هستند را گرفت.

    • بدون نام

      حالاکودبی کیفیت پارازیت وتراریخته استفادکنین

    • بدون نام

      با مدیریت فاسد وبی خاصیت درادارات وارگانها چکار باید کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج