جاباما
۶۶۹۶۷۱
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

بارش‌های اخیر تهران تاثیری در ذخایر آبی داشت؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هم‌اکنون متوسط پوشش برفی استان تهران با بارش‌های دو روز اخیر ۲۲ سانتیمتر بوده و این بارش تاثیر آنی در سدهای تهران نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه میزان بارش‌های استان تهران با احتساب برف از ابتدای مهرماه تا امروز (۹ بهمن) ۵۲.۱ میلیمتر بوده است، افزود: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در چنین زمانی شاهد ۱۲۹ میلیمتری بارندگی در سطح استان تهران بوده‌ایم، گفت: بارش‌های اول مهر تا ۹ بهمن سال جاری در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد و در مقایسه با متوسط بارش‌های بلندمدت (۱۱۵ میلیمتر) ۵۵ درصد کاهش داشته است.

بختیاری، متوسط بارش برفی دو روز اخیر در استان تهران را ۲۲ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: بارش‌های برفی تأثیر آنی در ذخایر آبی ندارند و ذهنیت مردم مبنی بر اینکه، وضعیت بارش‌ها خوب بوده و نیاز به صرفه جویی زیاد قبل استناد نیست و لازم است مردم تهران همچون گذشته در صرفه جویی آب مصرفی خود کوشا باشند.

وی ادامه داد: ذخایر برفی در استان تهران تا قبل از بارش‌های اخیر صفر بوده است، ولی با بارش‌های اخیر ذخیره برفی استان بهبود پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به بارش‌های اخیر که سبب ذخیره برفی در استان تهران شده است، ادامه داد: در پاییز امسال میزان بارش‌های استان به شدت کاهش داشت ولی بارش‌های اخیر باعث شد تا میزان بارش‌ها کمی بهبود یابد ولی کماکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ درصد کاهش بارش داریم.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی‌های استان تهران از ابتدای بهمن ماه جاری تا امروز (۹ بهمن) حدود ۱۶ میلیمتر بوده است افزود: میزان ذخیره آب پشت سدهای (امیرکبیر، لار، طالقان، ماملو و لتیان) را که تأمین کننده آب تهران هستند تا تاریخ امروز (۹ بهمن ماه) ۵۶۸ میلیون متر مکعب است.بارش‌های اخیر به شکل برف بوده و با توجه به پایین بودن دما هنوز ذوب نشده است، لذا هیچ تأثیر مثبتی تا کنون بر روی ذخایر منابع آبی تهران نداشته است.

بختیاری با اشاره به اینکه سال گذشته در چنین زمانی آب پشت سدهای تهران ۵۹۰ میلیون متر مکعب بوده است، افزود: در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال آبی گذشته، ذخایر سدهای تهران ۲۲ درصد و نسبت به متوسط دراز مدت ۴۳ درصد کاهش داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دست بردار این بجای سپاسگزاری از خداوند رحمان است : (قرآن کریم ) اگر سپاسگزاری کنید بر شما بیفزایم - اگر ناسپاسی کنید عذاب من دردناک است : خدایا سپاسگزارم از این همه نعمت :

    • محمدرضا بختیار

      جناب بختیاری زشت نیست تو یک حوزه خبری چند مدل آماری دادن تو خبری نسبت بارش ها به سال گذشته 37%اعلام می شود و الان شما58%اعلام می کنید حداقل بین خودتون به یک اجماع برسید چناب بختیاری قرص اکس هم که می ترکونند یک نیم ساعتی طول می کشه که عوارضش را نشان دهد انوقت دیروز برف اومده شما امروز انتظار آبگیری سدهای کشور هستید برادر من این صحبتها نشان دهنده دو مقوله کلی در کشور هستش اولی بی سوادی مدیربتی و دومی غیر تخصصی بودن حیطه مدیریت مدیران و عامی برخورد کردن با مسائل ملی هستش

    • بی سواد

      بنده بی سوادم . آقا فرموده ذخایر پشت سدهای تهران ۵۶۸ و سال گذشته ۵۹۰ بوده و ۲۲ درصد کاهش داشته !!
      والله ۲۲ تفاوت ۵۶۸ و ۵۹۰ هست و درصد کاهش حدود ۴ خواهد بود .
      اگر آمار و ارقام درست باشه البته !!!

    • بی نام

      انشاالله خوب میشه اونکه مردم اصراف نکنند میدانند ولی شکر گزارباشیم تا ببارد.

    • خدا

      مسئولین ما که کلا سق اشون را با نه برداشتن/نداریم/نداریم/نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج