۶۷۰۴۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قلعه‌نویی: مسئولان نگاه خوبی به ورزش ندارند

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان معتقد است که مسئولان نگاه خوبی به ورزش ندارند.

خبرگزاری تسنیم: امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان ابتدا با دعا برای شفای مهدی قائدی بازیکن استقلال و نیز همه بیماران، در مورد اینکه فوتبال هند ممکن است در چند سال آینده از ما جلو بزند اظهار داشت: این سوال شما یک کتاب است. ما قبل از اینکه وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم سازمان ورزش داشتیم و شورای عالی ورزش معادل ۷ وزیر بود. ما این سازمان را به یک وزارتخانه تبدیل کردیم که این اشکالی ندارد. آیا اینقدر برای ورزش ارزش قائل هستیم؟ هند چند سال است که در فوتبال سرمایه‌گذاری می‌کند؟ الهلال یک بازیکن ۳۰ میلیارد تومانی جذب کرد. ورزش و فوتبال ما دغدغه بودجه، ساختار و برنامه دارد و مسئولان نگاه خوبی به ورزش ندارند.

وی ادامه داد: متأسفانه مدیران مترصد این هستند که بودجه ورزش را کم کنند. ورزش به اندازه ۷ وزارتخانه اهمیت دارد. تیم ما اینقدر مشکل دارد که ما به احترام آقای آذری و مدیران باشگاه صحبتی در این خصوص نمی‌کنیم، اما کدام تیم در ایران مانند ما تنها ۳۰ درصد از قراردادهای اعضای تیم را پرداخت کرده است؟ باید نگاه‌مان را نسبت به ورزش و فوتبال تغییر دهیم. چون ورزش و فوتبال می‌توانند به جامعه شادی بدهند و از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند. متأسفانه هنوز به این مهم نرسیده‌اند. پیش‌تر معاونت رئیس جمهور برای سازمان ورزش حیاط خلوت خیلی‌ها بود. ما باید نگاه خود را تغییر دهیم.

سرمربی ذوب‌آهن با تمجید از مدیرعامل و اعضای این باشگاه تصریح کرد: از آذری و کارگرانی که باعث شدند زمین ورزشگاه فولادشهر به این مسابقه برسد تشکر می‌کنم همچنین دست کارگران کارخانه ذوب‌آهن که کنار کوره‌ها در گرما عرق می‌ریزند و باعث ادامه حیات ذوب‌آهن می‌شوند می‌بوسم. در نیمه اول زود به گل رسیدیم اما بازی را رها کردیم و روی اشتباه خودمان گل خوردیم. متاسفانه بدشانسی هم گریبانگیر ما شد و موقعیت‌های بالای ۸۰ درصدمان وارد دروازه حریف نشد. من هم اذیت شدم و ترسیدم که اتفاقات جام حذفی برای ذوب‌آهن تکرار شود. خدا را شکر که سهمیه چهارم ایران در لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کردیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه نگرش‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باید تغییر کند، گفت: متأسفانه در ایران تنها نیروی انسانی داریم که هرز می‌رود، هزینه پرورش و شناسایی آنها را نیز نداریم و ارزشی برای آنها قائل نیستیم. باید به شما بگویم که ما چگونه به تایلند رفتیم (در زمان حضور در استقلال)، ابتدا به بانکوک و سپس به بوریرام رفتیم، دوباره به بانکوک برگشتیم، به سئول سفر کردیم، دوباره به بانکوک رفتیم و سپس به تهران آمدیم و در ۱۰ روز ۳ بازی برگزار کردیم. همچنین چند سفر نیم ساعته و با اتوبوس داشتیم.

وی در مورد شرایط خوب ذوب‌آهن در لیگ برتر و صعود این تیم به لیگ قهرمانان آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا این تیم می‌تواند دوباره به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند یا خیر، خاطرنشان کرد: من برای شما منچسترسیتی را مثال می‌زنم. شما می‌توانید من‌سیتی امسال و فصل گذشته را با هم مقایسه کنید. این باشگاه که دیگر دغدغه زمین و پول ندارد و گواردیولا هم همان گواردیولای سابق است، اما این مربی نسبت به باشگاه خود تجربه و شناخت پیدا کرده؛ ما هم باید واقع‌بین باشیم یک مربی در یک تیم به سه سال زمان نیاز دارد و مدیران باید برنامه مربی را ببینند نه نتایج او را.

سرمربی ذوب‌آهن با مثال از حضور فابیو کاپلو در تیم ملی انگلیس اظهار داشت: انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۰، چهار بر یک مقابل آرژانتین شکست خورد اما مدیران فوتبال انگلیس کاپلو را به خاطر برنامه‌اش حفظ کردند. ما در نیم فصل اول مشکلات درون تیمی داشتیم که باعث شد از هدفی که برای خود ترسیم کردیم عقب بمانیم. در نیم فصل دوم شناخت بازیکنان مدیریت و کادر فنی نسبت به هم افزایش یافت و همین عامل باعث رقم خوردن نتایج بهتر برای ذوب‌آهن بود اما باز هم با ذوب‌آهن مدنظر من فاصله داریم. فکر می‌کنم علت این مورد کمبود بودجه است ما قبل از این مسابقه هم یکسری مشکلات داشتیم.

قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد او با ذوب‌آهن یک‌ساله است یا خیر، گفت: بله، من در ابتدای فصل قراردادی یک‌ساله با ذوب‌آهن منعقد کردم و خوشحالم از اینکه در اصفهان و باشگاه ذوب‌آهن حضور دارم، اما بودجه این باشگاه از ۲۵ میلیارد به ۱۲ میلیارد تومان رسید. اگر نسبت به تورم امسال حساب کنیم این بودجه باید ۳۰ میلیارد تومان می‌شد. با این حال از مدیران کارخانه ذوب‌آهن و لطفی مدیرعامل شستا تشکر می‌کنم. نگاه ما باید واقع‌بینانه باشد. با این بودجه و با این رفتارها نمی‌توانیم در آسیا زیاد جلو برویم که اگر هم این اتفاق بیفتد به خاطر نیروی انسانی ما است. از لحاظ ساختار و بودجه نسبت به سایر تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا خیلی عقب هستیم.

وی در مورد حضور منصور ابراهیم‌زاده در تیم سپاهان گفت: من برای ابراهیم‌زاده و سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم. من به سپاهان قلبا علاقه دارم و امیدوارم راه خود را پیدا کنند. شما سپاهان ۵ سال پیش را با تیم فعلی مقایسه کنید و ببینید چرا مدیران موفقی چون پورسینا و ساکت از این باشگاه کنار گذاشته شدند. این تیم دو سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و به فینال آسیا رسید کدام عقل سلیمی حکم می‌کند که مدیران این باشگاه تغییر کنند. از شما خواهش می‌کنم برنامه‌ای در خصوص سپاهان بگذارید و آسیب‌شناسی کنید. در بازی‌های آسیایی گوانگژو ۴۰ درصد از مدال‌های کاروان ایران برای این دو باشگاه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج