۶۷۱۳۳۷
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

قطر: به شدت به امارات و عربستان متکی بودیم

وزیر دفاع قطر ضمن واکاوی مشکل میان دوحه و چهار کشور عربی به موضوع خرید اس ۴۰۰ از روسیه نیز پرداخت.

خبرگزاری مهر: به نقل از العرب، خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر گفت: محاصره قطر به مثابه کابوس ژئوپلتیک برای آمریکا با توجه به التهاب و تنش منطقه، است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید دخالت کند. کشورهایی مانند امارات و عربستان این محاسبه را نکرده بودند که موسساتی مانند کاخ سفید، وزات خارجه و دفاع در آمریکا هستند و هم اینها با یکدیگر مشورت می کنند. آنها فکر می کردند که همه چیز در توییت های ترامپ و روابط دو کشور با جرد کوشنر داماد ترامپ تمام می شود و هنگامی که برای آنها مشخص شد که قصه به توییت های ترامپ خلاصه نمی شود شوکه شدند زیرا مشاهده کردند که آمریکا در مسیری که آنها فکر می کردند حرکت نمی کند. واشنگتن به خوبی می داند که محاصره و تبعات آن بر روند مبارزه با تروریسم اثر سوئی دارد به ویژه که منطقه با دشمنی روبرو است که نیاز به همدلی همگانی را طلب می کند. روابط میان واشنگتن و دوحه راهبردی است که زمینه های دفاعی، سرمایه گذاری، اقتصادی و مبارزه با تروریسم را شامل می شود.

العطیه گفت: مبارزه با تروریسم تبادل اطلاعات را طلب می کند.

وی افزود: کشورهای تحریم کننده در آستانه اقدام نظامی ضد قطر بودند اما به دلایلی منصرف شدند که از جمله آن ملت قطر و همبستگی میان مردم و دولت بود.

وزیر دفاع قطر بیان کرد: قطر به شکل گسترده ای به واردات دارو، غذا و دیگر مایحتاج از عربستان و امارات متکی بود اما هم اکنون با گذشته ۸ ماه مستقل از کشورهایی که تصمیم به جنگ با آن گرفته بودند، عمل می کند.

وی گفت: قطر از گفتگو به عنوان تنها راه بحران حمایت می کند اما تنها آنچه قابل قبول نیست تحمیل پیش شرط است. دوحه از تلاش های شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت و نیز تلاشهای آمریکا تمجید می کند. ترامپ در راستای حل بحران و نشاندن همه طرفها دور میز گفتگو به موازات میانجی گری کویت حرکت می کند.

العطیه در ادامه درباره وحدت کشورهای خلیج فارس، آینده شورای همکاری خلیج فارس را در صورت ادامه محاصره قطر از سوی کشورهای تحریم کننده مبهم توصیف کرد اما در عین حال گفت که دوحه به دنبال وحدت شورای همکاری خلیج فارس است.

وزیر دفاع قطر گفت: تنها محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مسئول محاصره قطر نیست بلکه سه کشوری که شبانه تصمیم به خدعه و برنامه ریزی برای محاصره ما گرفتند مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پنجم ژوئن گذشته منطقه خلیج فارس بیشترین ثبات و شکوفایی را داشت، بیان کرد: برای قطر آسان نبود که همپیمانان خود را تغییر دهد. نزدیک شدن به ایران اجباری بود زیرا کشورهای محاصره کننده همه گذرگاههای زمینی و دریایی با قطر را در ماه رمضان بسته بودند. ایران تنها راه و کانال ورود نیازهای دارویی و غذایی بود. قطر و ایران از نظر جغرافیایی به هم مرتبط هستند.

العطیه درباره خرید اس ۴۰۰ از روسیه گفت: همه سلاح های قطری آمریکایی است اما قطر حق دارد که متناسب با امنیت خود عمل کند و این به مفهوم فاصله گرفتن از آمریکا به عنوان شریک راهبردی و همپیمان نیست. قطر به دنبال برقراری روابط عادی و متوازن با همسایگان و همه کشورهای دنیاست و قطر همواره بر حل اختلافات با ایران از طریق گفتگو تاکید دارد زیرا به کار گیری زور روشی قدیمی است که اگر به کار گرفته شود، منطقه را وارد هرج و مرج می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ......بهترین حالت دوستی ما بااعراب اینست که کاری بکار هم نداشته باشیم. آنان هرگز بامادوست نخواهندشد.قلبهای سیاه آنان بامادشمن است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عربستان همیشه باایران دشمنی کردی وجایی برای دوستی خالی نگذاشته

    • بدون نام

      کجای مطلبم ایراد داشت سانسورش کردید.قلمت بشکند ازادی بیانم را گرفتی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج