۶۷۲۸۹۲
۳ نظر
۵۰۱۸
۳ نظر
۵۰۱۸
پ

جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

جاذبه های گردشگری زیبای فراوانی در چین وجود دارد، از مکان های باستانی گرفته تا جنگل ها و معبدها و شالیزارهای برنجی که به نظر می رسد توسط هنرمندان طراحی شده اند، و کوه های مقدس و آبشارهای شگفت انگیز.

برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: زمانی که اغلب مردم به چین سفر می کنند، فقط می خواهند دیوار بزرگ چین و شهر ممنوعه در پکن را ببینند، در تفرجگاه باند در شانگهای قدم بزنند یا از لشکر سفالین در شی‌آن دیدن کنند. شاید بازدیدی هم از گوانگژو داشته باشند یا سوار کشتی های تفریحی رود یانگ تسه شوند. ولی نقاط دیدنی بسیار بیشتری در چین علاوه بر این مکان های معروف وجود دارد.
جاذبه های گردشگری زیبای فراوانی در چین وجود دارد، از مکان های باستانی گرفته تا جنگل ها و معبدها و شالیزارهای برنجی که به نظر می رسد توسط هنرمندان طراحی شده اند، و کوه های مقدس و آبشارهای شگفت انگیز.
اشتیاق برای اکتشاف مکان های کمتر شناخته شده که در آن تعداد گردشگران چینی بیشتر از توریست های خارجی است، فقط محدود به کوله پشت گردها نیست. هر مسافری با دیکشنری مسافرتی و مقداری شکیبایی نیز می تواند از تمام این مکان ها دیدن کند.

در ادامه، 30 تا از برترین جاذبه های گردشگری چین را معرفی می کنیم.
15. غار رید فلوت (Reed Flute Cave)

جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

غار رید فلوت که به عنوان «قصر هنرهای طبیعی» شناخته می شود در شمال غربی شهر گویلین در جنوب چین قرار دارد. بر اساس افسانه ای، غار رید فلوت (به معنای فلوت نی) اسم خود را از آنجا گرفت که مردم باور داشتند که از نی های در دهانه غار می توان ساز فلوت ساخت. این غار آهکی استالاکتیت ها، استالاگمیت ها، ستون های سنگی، پرندگان، گیاهان و حیواناتی در شکل ها و رنگ های شگفت انگیز ارائه می دهد.

14. غارهای یونگانگ (Yungang Grottoes)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

غارهای یونگانگ در داتونگ یکی از نمونه های عالی هنر غاری بودایی اولیه است. در اینجا، راهبان بیش از 51 هزار مجسمه را حجاری کردند که اندازه های کوچک و بزرگ مختلفی دارند. کنده کاری روی 252 غار در قرن های پنجم و ششم انجام گرفت. توصیه می شود که بازدیدکنندگان در فصل های نه چندان پرطرفدار به اینجا بیایند تا محیط خلوت تری را تجربه کنند.

۱۳. دریاچه وست (West Lake)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

یکی از اصلی ترین دلایل برای بازدید از هانگژو، مرکز استان چجیانگ، دیدن دریاچه وست است؛ دریاچه آب شیرین بزرگی که نماد این شهر در شرق چین است. جزایر مصنوعی جنگلی با معبدها و پاگوداها دریاچه را پر کرده اند. عمق این دریاچه کمی بیشتر از ۱.۵ متر است. دریاچه وست یکی از زیباترین دریاچه ها در کشور چین به شمار می رود که به چندین دریاچه کوچکتر تقسیم شده است. این منطقه زمانی استراحتگاهی شاهنشاهی بود.

12. جیوژایگو (Jiuzhaigou)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

جیوژایگو در جنوب غربی چین، حفاظتگاهی طبیعی است که به طور رسمی به عنوان دره جیوژایگو شناخته می شود. این پارک ملی به خاطر آبشارها، کوه های کارست پوشیده از برف، و 108 دریاچه رنگی آبی، فیروزه ای و سبز که به قدری زلال هستند که می توان اعماق آن ها را نیز مشاهده کرد، به نوعی به عنوان سرزمین پریان شناخته می شود. این منطقه همچنین زیستگاه پانداها است، هر چند به خاطر اندازه بزرگ پارک و تعداد زیاد گردشگران، احتمال دیدن آن ها بسیار کم است.

۱۱. غارهای لانگمن (Longmen Grottoes)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

غارهای لانگمن در کناره های کوه های شیانگشان و لانگمنشان در قسمت مرکزی شرقی چین قرار دارند. ساخت این غارها در سال ۴۹۳ میلادی آغاز شد. بیش از ۲۱۰۰ تورفتگی، بیش از ۱۰۰ هزار مجسمه بودایی، حدود ۴۰ پاگودا و ۳۶۰۰ کتیبه و سنگ یادبود در این غارها وجود دارد. مجسمه بلند ۱۷ متری وایروکانا در معبد فنگشیان بیش از همه در این منطقه مورد توجه قرار دارد.

10. دورنمای شهری پودانگ (Pudong Skyline)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

پودانگ محله ای در شانگهای در قسمت شرقی رود هوانگپو است که تبدیل به مرکز مالی و تجاری چین شده است. دورنمای شهری آسمانخراش های پر زرق و برق در جایی دیده می شود که تنها 20 سال قبل، زمین هایی کشاورزی بود. این آسمان خراش ها شامل برج نمادین مروارید خاور، مرکز مالی جهانی شانگهای، ساختمان جین مائو و برج شانگهای است که در سال 2014 تکمیل شد.

۹. شالیزارهای هانی (Hani Terraces)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

زمین های برنج هانی در دامنه های جنوبی در کوه های آیلائو در یوان‌یانگ قرار دارند، و برای بیش از هزار سال است که در آنجا زراعت انجام می شود. این شالیزارهای برنج را قوم هانی با دست ایجاد کرده اند، که تبدیل به تپه هایی در این بهشت باشکوه زیر استوایی شده اند. آب در جنگل های تپه ای ذخیره می شود، و برای آبیاری به سمت شالیزارها هدایت می شود. شالیزارهای برنج از ماه دسامبر تا مارچ دچار سیل می شوند، که چشم اندازهایی تماشایی را برای مسافران فراهم می کند.

8. بودای بزرگ لشان (Leshan Giant Buddha)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

کوهستان امی محل قرارگیری اولین معبد بودایی در چین است که در قرن نخست میلادی ساخته شد. ولی جالب توجه ترین مجسمه در بین بوداهای کوه امیشان، بودای بزرگ لشان است که در قرن هشتم درون تپه ای حکاکی شد. این مجسمه 71 متر ارتفاع و انگشتانی 3 متری در هر یک از دستان بزرگش دارد. مجسمه بودای بزرگ باعث شد که رودهای خروشان در پایین آن قابل کشتیرانی تر شود چرا که سنگ های باقیمانده از مجسمه به درون آب افتادند.

۷. کوه هوانگ (Mount Huang)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

کوه هوانگ رشته کوهی در شرق چین است که به نام هوانگشان (کوه زرد) نیز شناخته می شود و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری چین است. این منطقه به خاطر منظره ها، غروب ها، قله های گرانیت با شکل های خاص و چشم اندازهای ابرها از بالا معروف است. بسیاری از قله های این منطقه اغلب اوقات در مه پوشیده هستند و این طور به نظر می رسد که روی ابرها شناور هستند.
این قله ها اسم های جالبی همچون ۱۸ آرهات در حال عبادت دریای جنوب، قله گل لوتوس، پایتخت آسمانی و قلم موی نقاشی دارند. در دوران باستان حدود ۶۰ هزار پله سنگی در کناره رشته کوه ایجاد شد. امروزه همچنین ماشین هایی کابلی وجود دارد که گردشگران می توانند استفاده کنند تا مستقیماً به پایین یکی از قله ها برسند.

6. کشتی های تفریحی رود لی (Li River Cruise)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

کشتی های تفریحی رود لی از گویلین به یانگشاو، نقطه عطف هر سفری به استان گوانگشی در شمال شرقی چین است. با منظره تماشایی و حسی از زندگی به دور از کلانشهرهای بُتُنی، منظره های در امتداد رود لی یکی از جاذبه های گردشگری برتر چین است.
کوه های کارست پوشیده در مه در اطراف رودخانه، به شکوه آن اضافه می کند. قاق های ماهیگیری سنتی از رودخانه عبور می کنند و از پرندگان باکلان برای گرفتن ماهی استفاده می کنند. بهترین راه برای لذت از مناظر رودخانه، قایق سواری بین گویلین و یانگشاو است. از آنجایی که زمین های آن ناحیه مسطح است، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در هنگام بازگشت دوچرخه سواری کنند.

۵. لشکر سفالین (Terracotta Army)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

لشکر بزرگ مبارزان و اسب های سفالین که در سه اتاق خزانه کشف شدند، یکی از معروف ترین آثار باستانی کشف شده در جهان است. این محبوب ترین جاذبه توریستی در شهر شی‌آن و یکی از محبوب ترین ها در کل چین است. هشت هزار جنگجوی سفالین و حدود ۱۳۰ ارابه به مدت بیش از دو هزار سال پیش، در حالت نگهبانی گارد گرفته اند. با اینکه سلاح ها به سرقت رفتند و رنگ و روی آن ها تا حد زیادی محو شده، وجود این مجسمه ها و این حقیقت که صورت هیچ دو سربازی مثل هم نیست گواهی بر میزان کار و مهارت به کار رفته در ساخت آن ها است.

4. بندر ویکتوریا (Victoria Harbour)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

بندر ویکتوریا یکی از عمیق ترین بندرگاه های کانتینر در جهان است. این خلیج کوچک چشم اندازهایی تماشایی از آسمان خراش های جزیره هنگ کنگ در یک سمت و خط ساحلی تسیم شا تسوی در سمت دیگر ارائه می دهد. این منطقه همچنین یکی از شلوغ ترین بنادر در جهان با وجود صدها کشتی فرابر، کشتی جانک و قایق موتوری است. هر شب، بسیاری از آسان خراش ها در هر دو طرف بندر ویکتوریا نمایشی هماهنگ از نور برپا می کنند که به عنوان یکی از بزرگترین فستیوال های دائمی نور و صدا در جهان شناخته می شود.

۳. شهر ممنوعه (Forbidden City)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

شهر ممنوعه که در اوایل قرن پانزدهم ساخته شد، خانه امپراتوران در دودمان های مینگ و چینگ بود تا اینکه پویی، آخرین امپراتور چین، در سال ۱۹۱۲ قدرت را واگذار کرد. این مجموعه ای احاطه شده به وسیله دیوار است که در اطراف آن خندق حفر شده و بزرگترین مجموعه کاخی در جهان است. افسانه ها می گوید که این مجموعه از ۱۸۰ ساختمان شامل ۹۹۹۹ اتاق تشکیل شده، هر چند که عدد واقعی حدود هزار تا کمتر است. این بدون شک محبوب ترین جاذبه گردشگری در پکن است که انبوه گردشگران گواهی بر این ادعاست.

2. قصر پوتالا (Potala Palace)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

قصر پوتالا در شهر لهاسا به عنوان قصر زمستانی دالایی لاما از قرن هفتم نمادی از بودای تبتی و نقش مرکزی آن در حکومت سنتی تبت است. پوتالا با بیش از هزار اتاق، محل زندگی دالایی لاماها و مقبره های طلایی مجللشان در هنگام مرگ بود.
این قصر محل اقامت دالایی لاما بود تا اینکه دالایی لامای چهاردهم بعد از حمله چین در سال 1959، به هند فرار کرد. همچنین در این قصر یادگارهای فرهنگی نادری همچون کتب مذهبی دستنوشته طلایی بودایی و هدایایی از امپراتورهای چینی نیز قرار دارد. قصر پوتالا 14 طبقه است و هر بازدیدی از آن شامل بالا و پایین رفتن های بسیاری از پله ها می شود به همین خاطر بهتر است که قبل از بازدید حتماً خود را آماده کنید.

۱. دیوار بزرگ چین (Great Wall of China)
جاذبه‌های گردشگری چین برای سفر در نوروز (۲)

دیوار بزرگ چین یکی از بزرگترین دستاوردهای مهندسی بشر و طولانی ترین موزه فضای باز است، که از استان گانسو در غرب تا شانهایگوان روی دریای بوهای ادامه دارد. این دیوار بین قرن های پنجم تا شانزدهم ساخته، نوسازی و نگهداری شد تا از مرزهای شمالی امپراتوری چین در برابر حملات عشایر شمال محافظت کند. بیشتر مردم در جایی در منطقه پکن از دیوار بازدید می کنند، چرا که دسترسی در آنجا آسان تر است و در قله های کوهستانی زیبا امتداد پیدا می کند. دیوار بزرگ مهم ترین جاذبه گردشگری چین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم همش با خاک یکسان بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی فرهنگ

    • بدون نام

      خاك توو سر حمالتون كنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج