۶۷۴۵۷۱
۷ نظر
۵۰۱۶
۷ نظر
۵۰۱۶
پ

ترس مادران از زایمان طبیعی

یک کارشناس ارشد مامایی گفت: ترس مادران از زایمان طبیعی به دلیل عدم آگاهی آنان از مزایای این نوع زایمان، تبلیغات نادرست بعضی از پزشکان و توصیه‌های اغراق آمیز آنان برای گرفتن پول بیشتر از مراجعه کنندگان است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس ارشد مامایی گفت: ترس مادران از زایمان طبیعی به دلیل عدم آگاهی آنان از مزایای این نوع زایمان، تبلیغات نادرست بعضی از پزشکان و توصیه‌های اغراق آمیز آنان برای گرفتن پول بیشتر از مراجعه کنندگان است.

غفوره غفاری لاله در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: درد زایمان به صورت سزارین بر خلاف زایمان طبیعی بعد از عمل شروع می‌شود و درد آن به مراتب بیشتر از زایمان طبیعی است و زمان زیادی طول می‌کشد تا اثرات مصرف آنتی‌بیوتیک ها و استفاده از داروی بیهوشی از بدن مادر خارج شود و شیر دهی را تحت تاثیر قرار ندهد.

وی افزود:در عمل سزارین علاوه بر هزینه‌های بالا، میزان مرگ و میر مادر سه برابر مادرانی است که به صورت طبیعی زایمان می‌کنند و احتمال عفونتی شدن بدن مادر بسیار بیشتر از زایمان طبیعی است، به طوری که شیر دهی و هم آغوشی مادر و نوزاد دچار مشکل می‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد: برای داشتن زایمان بهتر و آسان، مادران باید در کلاس‌های تغذیه سالم، فیزیولوژیک، نحوه خود مراقبتی، ورزش‌های دوران بارداری، آموزش شیر دهی، نحوه مراقبت از نوزاد و چند مورد دیگر شرکت کنند تا اطلاعات کافی درباره نحوه زایمان داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا باید تو ایران طرف جونشو به خطر بندازه زایمان طبیعی کنه
      نکنه سطح پزشکیتونو با سوئد و آلمان و آمریکا مقایسه میکنین

    • بیتا

      به جون سه تا بچه‌ها م من بچه اولم طبیعی زاییدم ودو تای دیگه رو سزارین شدم سر بچه اولم تایک ماه ارزو داشتم بشینم وبچهام رو بغل کنم ولی تو دوتای دیگه که سزارین شدم بعد سه روز کارام رو خودم انجام میدادم بچه‌ها مو خیلی راحت بغل میکردم وشیر میدادم هنوز زایمان طبیعی برام مثل کابوس میمونه

    • بدون نام

      بدنم میلرزه از زایمان طبیعی..با اینکه مرد هستم..خیلی بد

    • بدون نام

      ترس داره دیگه.

    • بدون نام

      هرکس یه چیز میگه یکی میگه اون یکی میگه این

    • بدون نام

      بابا سزارین فقط سه بار امکان بچه دار شدن می‌دهد و با امکانات حالا مادران در بهترین شرایط در زایشگاه قرار دارند زمان قدیم با غابله خانگی بدون تجهیزات بسیار سخت بوده با این حال دو سال یکبار بچه می آوردن بنظرم آینده بچه باید از خارج وارد کنیم فقط بگم زمان می گذرد بعد پشیمانی سودی ندارد البته آنهایی که بچه دار نمیشن از پرورشگاه بچه نوزاد به سرپرستی دایم قبول کنن و از لذت زندگی با خانواده غافل نشوند .

    • شهریار

      من خودم سه تا زایمان داشتم و هر سه تا طبیعی و با این نوع زایمان موافقم واقعا همین طور که گفتن هست اولش ترس داره اما بعدش از هر لحاظ راحتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج