۶۷۵۹۰۶
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

۲۴ قدم برای ۲۴ ساعت سازندگی در روز

“گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی” ضرب المثل معروفی است که می گوید برای رسیدن به بهترین چیزها به زمان نیاز داریم. به دست آوردن یک مهارت یا یک عادت مدت زمان زیادی طول می کشد. اگر می خواهید به موفقیت شغلی برسید یا یک پست مدیریتی در محل کارتان به دست بیاورید و یا این که مخترع یک شبکه اجتماعی بزرگ باشید، برای رسیدن به اهدافتان به یک مسیر گام به گام از لحظه ای که بیدار می شوید تا زمانی که می خوابید نیاز دارید.

وبسایت بدونیم: "گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی" ضرب المثل معروفی است که می گوید برای رسیدن به بهترین چیزها به زمان نیاز داریم. به دست آوردن یک مهارت یا یک عادت مدت زمان زیادی طول می کشد. اگر می خواهید به موفقیت شغلی برسید یا یک پست مدیریتی در محل کارتان به دست بیاورید و یا این که مخترع یک شبکه اجتماعی بزرگ باشید، برای رسیدن به اهدافتان به یک مسیر گام به گام از لحظه ای که بیدار می شوید تا زمانی که می خوابید نیاز دارید.

یکی از کارهایی که باید انجام دهید مجسم کردن روزی است که در پیش رو دارید. ضرب العجل هایی که باید انجام دهید، جلسه کاری که باید به آن رسیدگی کنید و… نگاه مثبت به روز پیش رو در مدیریت کارها و رسیدن به اهداف بسیار مهم است. زمانی که تمام ۲۴ ساعت روزتان سازنده باشد می توانید به اهداف و موفقیت ها برسید.
۲۴ قدم برای ۲۴ ساعت سازندگی در روز

زود از خواب بیدار شوید

شاید زود بیدار شدن برای خیلی از شما سخت باشد اما با این کار وقت بیشتری برای انجام دادن کارهای روزانه تان دارید. هر چه حواس پرتی صبحگاهی کمتر باشد این زمان سازنده ترین ساعت روز است.

اهدافتان را ببینید

اهدافتان را در مقابل چشمانتان قرار دهید. آن ها را بنویسید و روی آینه بچسبانید. وقتی هر روز اهدافتان را ببینید آن ها را فراموش نمی کنید و ۲۴ ساعت سازندگی در طول روز خواهید داشت.

فیلم های انگیزشی ببینید

پروژه های کاری قرار نیست همیشه ۱۰۰ درصد عالی پیش بروند. وقتی چیزی آن طور که انتظارش را داشتید پیش نرفت انگیزه خود را از دست می دهید. هر روز صبح قبل از این که اولین ایمیل را باز کنید یک فیلم کوتاه انگیزشی ببینید تا با دید مثبت و خوش بینی بیشتری روزتان را شروع کنید.

درگیری های احساسی را رها کنید

اگر می خواهید روی کار خوب تمرکز کنید نباید هیچ استرس یا درگیری احساسی ذهنتان را به خودش مشغول کند. اگر روز قبل در خانه درگیری داشته اید قبل از شروع کار آن را برطرف کنید. هوش عاطفی با کاهش استرس بوجود می آید. توانایی حل درگیری ها به طور مثبت و با اعتماد به نفس سطح استرس را کاهش می دهد و این باعث می شود روز سازنده تری داشته باشید.

صبحانه سالم بخورید

برای اجرای بهتر و مفیدتر هر روز صبحانه کامل مغذی و سالم بخورید. با شارژ ذهن و بدن هر روز کارایی بهتری خواهید داشت.

اهداف روزانه تان را بنویسید

هر روز اهداف بلند مدت خود را بنویسید. وقتی به یکی از اهداف می رسید و آن را از لیست اهداف تان خط می زنید حس خوبی خواهید داش. با نوشتن اهداف روزانه منظم تر پیش می روید و بیشتر به اهداف تان می رسید.
۲۴ قدم برای ۲۴ ساعت سازندگی در روز

آبرسانی کنید

در طول ساعات کاری بدن را آبرسانی کنید تا ذهن و جسمتان عملکرد بهتری داشته باشند.

ایمیل های کمتری را چک کنید

در عصر دیجیتالی که زندگی می کنیم کنار گذاشتن موبایل و لپ تاپ کمی سخت است و خیلی ها وسواس چک کردن ایمیل می گیرند. وقتی دائم ایمیل ها را چک می کنید و پاسخ می دهید میزان سازندگی خود در کارهای دیگر را از دست می دهید. سعی کنید ایمیل ها را کمتر چک کنید و به کارهای مهم تر رسیدگی کنید.

کاری که خوشحالتان می کند انجام دهید

اگر به مطالعه روزنامه در اخر هفته ها علاقه دارید آن را به یک برنامه روزانه تغییر دهید. صبح ها که زود از خواب بیدار می شوید بیشتر به کارهایی که علاقه دارید رسیدگی خواهید کرد. زندگی کوتاه تر از آن است که از لحظات آن لذت نبریم. انجام دادن کاری که خوشحالتان می کند باید قسمتی از برنامه ۲۴ ساعته شما باشد.

ورزش کنید

حتی اگر وقت رفتن به باشگاه ندارید هر روز صبح یا شب ها قل از رفتن به رختخواب کمی دراز ونشست یا شنا بروید تا انرژی بیشتری داشته باشید. با ورزش سلامت ذهن و جسمتان را تقویت می کنید.

کمتر جلسه بگذارید

کسانی که علاقه زیادی به تشکیل جلسات دارند سازندگی و خلاقیت کمتری دارند. هر چه زمان کمتری برای جلسات در نظر گرفته شود دستور جلسات سریع تر و موثرتر پیش می رود.

زمان رفت و آمد را کم کنید

اگر بتوانید زمان رفت و آمد را کمتر کنید هم کارایی بیشتری در محیط کار خواهید داشت و هم سبک زندگی بهتری در بیرون از محل کار. با این زمان اضافی می توانید کارهای مفیدتری انجام دهید مثلا به باشگاه بروید یا مطالعه کنید.
۲۴ قدم برای ۲۴ ساعت سازندگی در روز

آرامش را از خودتان بگیرید

علم ثابت کرده است با انجام دادن کاری که شما را می ترساند سازندگی بیشتری خواهید داشت. به عنوان مثال با یک غریبه در آسانسور حرف بزنید یا از رئیس خود بخواهید با شما جلسه تشکیل دهد. انجام دادن کاری که آرامش را از شما می گیرد این امکان را می دهد که راحت تر در رقابت ها شرکت کنید و به اهدافی که غیرممکن می دانستید برسید.

کینه ها را دور بریزید

فراموش کردن کینه ها شادی، سلامتی و آرامش را به زندگی شما می آورد. کینه ها به گذشته مربوط می شوند. سعی کنید به زمان حال تمرکز کنید و وقت خود را با فکر کردن به چیزهایی که دیگر نمی توانید تغییرشان بدهید هدر ندهید.

از انسان های تاثیرگذار الهام بگیرید

به عنوان مثال به یک بلاگ ورزشی علاقه دارید و سالهاست آن را دنبال کنید. اطلاعات تماس بلاگر را پیدا کنید و به او بگویید که چقدر مقالاتش برای شما الهام بخش است. دریافت پاسخ از این شخص باعث تقویت انگیزه و اشتیاق در شما می شود.
۲۴ قدم برای ۲۴ ساعت سازندگی در روز

یادداشت روزانه بنویسید

وقتی بر می گردید و به یادداشت های گذشته نگاهی می اندازید متوجه پیشرفت هایی که در این مدت کرده اید می شوید و لحظات خوب و بد زندگی کاری و شخصی تان را به خاطر می آورید. وقتی با نوشتن یادداشت های روزانه خودتان را تخلیه می کنید سطح استرس در شما کاهش پیدا می کند.

دیدارهای رو در رو

با پیشرفت شبکه های اجتماعی مردم کمتر رو در رو همدیگر را می بینند. ملاقات حضوری یک دوست یا همکار و صحبت کردن در مورد اتفاقات زندگی همیشه حس خوبی به شما می دهد. هر چه دیدارهای رو در روی بیشتری داشته باشید اتفاقات مهم تری در زندگی رخ خواهد داد.

چند وظیفه را با هم انجام ندهید

فقط روی یک تسک تمرکز کنید و با تمرکز کامل آن را انجام دهید. با این کار استرس کمتری خواهید داشت و به نتایج بهتری هم خواهید رسید.

قهوه بنوشید

بانوشیدن یک یا دو فنجان قهوه قبل از نهار انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت.

از قبل برنامه ریزی کنید

در پایان هر روز لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. با تکمیل و چک کردن این لیست انگیزه بیشتری برای رسیدن به اهدافتان پیدا می کنید و مهم تر از همه این که با برنامه ریزی قبلی استرس تان کمتر می شود.
۲۴ قدم برای ۲۴ ساعت سازندگی در روز

مطالعه کنید

با مطالعه اطلاعات مرتبط با کارتان به ایده های تازه می رسید. اگر هم برای سرگرمی مطالعه می کنید این کار ذهنتان را در طول روز تحریک می کند و کمک می کند به ایده های بیشتری برسد.

تقویم سازماندهی شده

از ضروری ترین کارها ایجاد یک تقویم سازماندهی شده برای جلسات و ضرب الاجل هاست. با اتفاقات زیادی که در طول روز می افتد ممکن است خیلی چیزها را فراموش کنید بنابراین یک تقویم سازماندهی شده به سازندگی شما در اتفاقات آینده کمک می کند.

زود بخوابید

اگر تا نیمه شب تلویزیون تماشا می کردید دیگر این عادت را کنار بگذارید. یک انسان سالم به روزانه ۸ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارد. اگر می خواهید بیشترین بهره وری را از ۲۴ ساعت ببرید باید به اندازه کافی استراحت کنید تا انرژی کافی برای رسیدگی به کارهایتان داشته باشید.

لبخند بزنید

لبخند زدن تاثیر مثبت روی سلامت جسم و شادمانی دارد و به قلب کمک می کند بعد از یک لحظه پر استرس خودش را سریع تر ریکاوری کند. مردم دوست دارند با کسی در ارتباط باشند که لبخند می زند. اگر شاد باشید با نگرش مثبت به کارها رسیدگی می کنید و از همه چیز در زندگی لذت می برید. و این به بسیاری از جنبه های زندگی شما کمک می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالییییی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج