جاباما
۶۷۵۹۷۳
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

رپورتاژ آگهی

جوی دو سر، علف هرزی که حکم طلا را پیدا کرد

جوی دو سر گیاهی از خانواده گندمیان است. تا سال‌ها پیش از این، کشاورزان این گیاه را به عنوان علف هرز می‌شناختند و آن را از بین می‌بردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم، خواصی در جوی دو سر کشف شد که جایگاه این محصول را در تمام دنیا تغیر داد.

جوی دو سر گیاهی از خانواده گندمیان است. تا سال‌ها پیش از این، کشاورزان این گیاه را به عنوان علف هرز میشناختند و آن را از بین می‌بردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم، خواصی در جوی دو سر کشف شد که جایگاه این محصول را در تمام دنیا تغیر داد.

جوی دو سر، علف هرزی که حکم طلا را پیدا کرد
اکنون دانه‌ی جوی دو سر به عنوان یک خوراکی نسبتا کمیاب و بسیار با ارزش به حساب می‌آید و خواص درمانی آن به قدری زیاد است که شاید باور کردنش سخت باشد.
پس از بالا رفتن آگاهی و افزایش تقاضای جهانی برای این دانه شگفت انگیز، زمین‌های کشاورزی در کشورهای مختلفی مثل روسیه، کانادا، استرالیا و اوکراین زیر کشت این محصول رفته است. اما سطح کشت آن در ایران بسیار کم است و مردم ما هنوز اطلاعات کاملی درباره این غله‌ی با ارزش ندارند.
خواص درمانی جوی دو سر:

_ حفظ تعادل قند و انسولین خون
_ کاهش اضطراب
_ کاهش احتمال بیماری‌های قلبی
_ کمک به کاهش وزن
_ کاهش کلسترول
_ درمان یبوست
_ درمان اگزمای پوستی
_ ضد عفونی کننده بدن
_ درمان گلودرد
_ کاهش احتمال آسم در کودکان

ویتامین‌های موجود در جوی دو سر:

جو دو سر در مقایسه با دیگر غلات، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و منبعی غنی از پروتئین، آهن، منیزیم، فیبر، کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های گروه ب.، کربوهیدرات و ... است.

جوی دوسرغله‌ی سبوسداری است که گلوتن ندارد و حتی بیماران حساس به گلوتن (بیماران سلیاکی) به راحتی میتوانند آن را مصرف کنند.
نقش جوی دوسر در کاهش وزن:
مصرف این ماده غذایی جلوی اشت‌ها را میگیرد و باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود.
سبوس جو دوسر سرشار از فیبرهای محلول درآب و فیبر پکتین است. فیبر‌ها به لاغر شدن کمک زیادی می‌کنند. اگر در طول صرف غذا از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید و آب کافی به همراه آن بنوشید، فیبرهای موجود در جو، داخل معده‌ی شما حجیم میشوند و به سرعت احساس سیری ایجاد می‌کنند.

همچنین سبوس جوی دوسر اجازه‌ی انباشته شدن کالری‌ها را در روده نمی‌دهد. سبوس خاصیت چسبندگی بالایی دارد و به مواد مغذی و کالری‌های اطراف خود می‌چسبد. در نتیجه اجازه نمی‌دهد که کالری‌ها وارد خون بشوند و دفع می‌شود.


جوی دو سر، علف هرزی که حکم طلا را پیدا کرد
فرآورده‌های جوی دو سر:
این دانه‌ی غنی به شکلهای مختلفی وارد بازار شده است. از جمله جوی دوسر پوست کنده، جوی دوسر پرک، سبوس جوی دوسر و آرد جوی دوسر. هرکدام از این محصولات به شیوه‌های گوناگون می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
در تهیه انواع سوپ وآش، انواع شیرینی‌های خانگی و رژیمی، در تهیه نان، بیسکویت و به عنوان یک صبحانه کامل ومقوی به همراه شیر (پرک جو دوسر) کاربرد دارد.
همانطور که گفته شد تا به امروز در ایران توجه چندانی به این محصول ارزشمند نشده است.
اکنون شرکت ترخینه به عنوان پیشگام در صنعت غلات، این محصول را فرآوری و بسته بندی کرده است.
بسته بندی موجود مطابق با آخرین دستاوردهای جهانی صنعت بسته بندی صورت گرفته است تا از نظر مدت زمان ماندگاری وحفظ کیفیت وآسان بودن استفاده برای مصرف کننده کارآمد باشد.
جوی دو سر، علف هرزی که حکم طلا را پیدا کرد جوی دو سر، علف هرزی که حکم طلا را پیدا کرد جوی دو سر، علف هرزی که حکم طلا را پیدا کرد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج