جاباما
۶۷۶۲۲۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

وضعیت اپراتورهای ماهواره‌ای منطقه

مرتضی براری در گفتگوی شبکه خبر تلویزیون با اشاره به برنامه های سازمان فضایی ایران در راه اندازی اپراتورهای ماهواره‌ای خصوصی گفت: این باور وجود دارد که برای ورود بخش خصوصی به این حوزه، باید به دو مقوله تحریک تقاضا و تضمین خدمات توجه شود.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه از ۴۶ اپراتور ماهواره‌ای مخابراتی دنیا، ۱۱ اپراتور در خاورمیانه فعالیت دارند، بر لزوم سرعت بخشیدن کشور به ایجاد اپراتور ماهواره‌ای تاکید کرد.

مرتضی براری در گفتگوی شبکه خبر تلویزیون با اشاره به برنامه های سازمان فضایی ایران در راه اندازی اپراتورهای ماهواره‌ای خصوصی گفت: این باور وجود دارد که برای ورود بخش خصوصی به این حوزه، باید به دو مقوله تحریک تقاضا و تضمین خدمات توجه شود.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با توجه به سند چشم انداز و اسناد بالادستی، تلاش خواهد شد با فراهم کردن بستری مناسب و ارائه تسهیلات لازم، بخش خصوصی هم در حوزه ارائه خدمات و هم در حوزه ساخت ماهواره های عملیاتی یاری شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجوز اپراتورهای ماهواره ای مخابراتی در سازمان فضایی ایران و با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده است، گفت: این سند در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراحل پایانی تصویب را می گذراند.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: همزمان نیز تدوین مجوز اپراتورهای سنجشی نیز در حال انجام است که به زودی این سند هم به کمیسیون مربوطه ارجاع داده می شود.

براری با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهای منطقه با سرعت بالایی در حال سرمایه گذاری در این حوزه هستند و در تلاشند تا این بازار سودآور را به دست گیرند، اظهار داشت: از ۴۶ اپراتور ماهواره‌ای مخابراتی دنیا، ۱۱ اپراتور در خاورمیانه فعالیت می‌کنند. هم اکنون کشورهای همسایه مانند قطر، آذربایجان و ترکیه هر کدام با یک اپراتور و امارات با ۲ اپراتور در این حوزه فعال هستند.

به گفته وی، یکی از اپراتورهای منطقه، پنجمین اپراتور دنیاست که هم اکنون صاحب ۵ ماهواره عملیاتی است. اپراتور دیگری در منطقه نیز هفتمین اپراتور دنیا و صاحب ۳ ماهواره در فضا است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این اپراتورها به ترتیب درآمدی بالغ بر ۳۵۰ و ۲۷۰ میلیون دلار داشته اند، افزود: این آمار نشان می دهد هرچه سریعتر باید زمینه و بستر لازم برای فعالیت بخش خصوصی در این حوزه فراهم و خدمات مورد نیاز کشور توسط این بخش تامین و ارائه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد شریعتمداری

      خب که چی؟ سرمایه گذاری در اینزمینه نیاز به اقتصاد با ثبات داره نه اینکه قیمت دلار ساعتی باشه.کی میاد در ایران اونم با پارازیت در زمینه اپراتوری ماهواره سرمایه گذاری کنه؟ آدم که نباید هرچی دم دهنش میرسه بگه. ما کجا و امارات کجا...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج