۶۷۶۲۶۹
۱۰۹ نظر
۵۱۶۵
۱۰۹ نظر
۵۱۶۵
پ

اگر بیمار بد حال داشتید به اورژانس زنگ نزنید!

« آمبولانس مرکز اورژانس تهران بعد از رسیدن به محل فوق و معاینه بیمار توسط تکنیسین‌های مربوطه، علائم حیاتی بیمار را نرمال و وضعیت بیمار را ایستا اعلام کردند و ضمن مشاوره با پزشک، ماموریت لغو شده است....» این جملات قسمتی از یکی از بی‌شمار جوابیه‌هایی است که اورژانس تهران در پاسخ به خشم شهروندان و رسانه‌ها از خدمات ضعیف این مرکز ارائه داده است.

روزنامه آفتاب یزد: « آمبولانس مرکز اورژانس تهران بعد از رسیدن به محل فوق و معاینه بیمار توسط تکنیسین‌های مربوطه، علائم حیاتی بیمار را نرمال و وضعیت بیمار را ایستا اعلام کردند و ضمن مشاوره با پزشک، ماموریت لغو شده است....» این جملات قسمتی از یکی از بی‌شمار جوابیه‌هایی است که اورژانس تهران در پاسخ به خشم شهروندان و رسانه‌ها از خدمات ضعیف این مرکز ارائه داده است.
در مورد مذکور اکیپ اعزام شده اورژانس از انتقال پیرمرد ۸۰ ساله به بیمارستان خودداری می‌کنند و او لحظاتی پس از رفتن آمبولانس فوت می‌کند. بسیاری از شهروندانی که تجربه‌ تماس با اورژانس تهران را داشته‌اند، از تعلل و تعمد برخی اپراتورها برای نفرستاندن آمبولانس و رفتار گاهاً توهین‌آمیز آنها گله‌مند هستند. اتفاقی که در تحریریه‌ آفتاب‌یزد نیز رخ داد. همکار بسیار قدیمی ما که قریب ۵۰سال دارد، متاسفانه دچار ناراحتی قلبی حاد شد، وی که سابقه عمل جراحی قلب نیز دارد در تحریریه دچار گرفتگی و سوزش قفسه سینه و جناغ کتف شد و در نفس‌کشیدن با مشکل مواجه شد.
همکاران ضمن انجام اقدامات اولیه، بلافاصله با اورژانس تهران برای اعزام آمبولانس تماس گرفتند. مسئول اپراتور سوالات متعدد و نسبتاً طولانی از جمله سن بیمار، سابقه‌ بیماری قلبی و مانند اینها پرسید. با توجه به تجارب قبلی همکاران و اطلاع از تلاش اورژانس برای نفرستادن آمبولانس، یکی از دوستان با حالت التماس‌گونه از وی خواست که با توجه به وضعیت بحرانی همکارمان آمبولانسی به محل اعزام شود. در پی این مکالمه اپراتور اورژانس تهران اعلام کرد که آمبولانس اعزام شده است.

پیک موتوری با دو عدد قرص آسپرین!

با اطمینان به صحبت اپراتور که فرمودند آمبولانس اعزام شد، مدت مدیدی با همکاران به دور همکارمان که از درد به خود می‌پیچید حلقه زدیم تا در نهایت یک پیک موتوری با کلاهی ایمنی وارد تحریریه شد و اعلام کرد که برای بررسی وضعیت و درمان به محل اعزام شده است. او از کیف همراهش که بی‌شباهت به کیف لوازم یدکی نبود دو عدد قرص آسپرین درآورد و به بیمار داد و پس از آنکه فشارخون بیمار را گرفت از خود وی پرسید که آیا فشار دارد؟ پس از اعتراض مختصر ما به این وضعیت و همکاری پیک موتوری، در نهایت وی را واسطه کردیم تا تماس گرفته و آمبولانسی به محل اعزام شود.

بهیار آمبولانس: بالا نمی‌آییم!

تماس تلفنی پیک موتوری کارگر افتاد و آمبولانس جلو روزنامه اعزام شد که پس از قریب به یک ساعت و ربع مشکل دیگری به‌وجود آمد، دکتر یا بهیار حاضر در آمبولانس در تماس راننده آمبولانس که از وی خواست برای ویزیت بیمار بالا بیاید مردد بود و می‌پرسید که آیا لازم است؟ پس از تماس تلفنی راننده آمبولانس و پیک موتوری حاضر در صحنه بالاخره رضایت دادند و برای ویزیت بیمار تشریف آوردند. وی از ما خواست تا برای گرفتن نوار قلب وی را روی کف زمین بخوابانیم. تلاش و دوندگی بچه‌ها برای پهن‌کردن روزنامه و جانماز روی موزاییک‌های سرد کف تحریریه با تضرع و التماس ما برای انتقال بیمار به بیمارستان نیمه‌تمام ماند و بهیار با لحنی تند، همکار بینوای ما را که تقریباً کبود شده بود روی وسیله ویلچر مانند قرار داد و بالاخره پس از تلاشی دوساعته ما توانستیم وی را به بیمارستان منتقل کنیم.

نحوه خدمات‌دهی در حقوق و شرایط کاری تاثیر ندارد

یکی از مدیران بازنشسته‌ معاونت درمان وزارت بهداشت دلیل وضعیت نامطلوب خدمات‌دهی در اورژانس تهران را بیش از همه به‌دلیل رهاشدگی و ضعف مدیریت دانست و گفت: متاسفانه فرقی نمی‌کند که چه وزیری سر کار بیاید، پرسنل مدیریتی برخی بخش‌های وزارت عملاً تغییری نمی‌کند و در این قسمت‌ها دَر بر همان پاشنه می‌چرخد. در اورژانس تهران شاید یکی از ضعف‌های عمده این باشد که شما پس از ورود موقعیت تثبیت‌شده‌ای دارید و بعید است که نحوه خدمات‌رسانی و شکایت یا انتقاد و تشکر و قدردانی بیمار در حقوق پرسنل و ترقی و تضعیف جایگاه شغلی آنها تاثیری داشته باشد. امکانات کم، تعداد محدود آمبولانس و پرسنل نه‌چندان علاقه‌مند به شغل‌شان از جمله مواردی هستند که مورد توجه مدیریت قرار نگرفته است.

پدیده‌ای لاکچری به نام آمبولانس خصوصی

شاید به همین خاطر باشد که شهروندانی که تمکن مالی بیشتری دارند خیلی راحت با مراکز آمبولانس خصوصی تماس می‌گیرند. آنها در اعزام آمبولانس بسیار سریع‌تر عمل می‌کنند. اوج خدمات‌دهی رقت‌بار اورژانس تهران را در فیلم دختر در خون غلتیده خیابان فاطمی می‌توان دید، وی تصادف کرده بود و مردم خشمگین از تاخیر یک‌ساعت و نیمه اورژانس، دورش را گرفته بودند و فریاد می‌کشیدند. به‌خاطر پخش فیلم، روابط‌عمومی اورژانس تهران بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که بیمارستان سجاد در آن نزدیکی بود و می‌توانستند او را به بیمارستان منتقل کنند، اما تعلل کردند!
در کشور سوئد مانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی قانونی وجود دارد که اگر شما، شماره تماس اورژانس را بگیرید و حتی حرفی نزنید در صورتی که قطع نکنید، بلافاصله محل شما از طریق تلفن ردیابی می‌شود و اکیپ پزشکی و آمبولانس با سطح آمادگی بالا به محل اعزام می‌شود. در آن کشورها اساس بر این است که اتفاقی برای شما افتاده و نمی‌توانید صحبت کنید، نه اینکه مزاحم شده‌اید. شاید یکی از مراکزی که بالاخره روزی باید اصلاحات ساختاری در آن شروع شود، بدنه‌ بهداشت کشور است. اولین قدم در این اصلاحات می‌تواند آموزش این مورد به برخی پرسنل آن باشد که «جان انسان‌ها ارزشمند است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ما بیشعور هستند ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت ؟؟ حتماخودت و بستگانت بیشعورن ، که مردم ما بیشعور خطاب میکنی ،مواظب زبان بیشعورت باش من از مردم معذرت میخواهم که اینور جوابشو دادم

      • ححححححح

        توبیشعوری که مردم بیشعورمیدونی نفهم

      • میرزا

        نویسنده این مطلب با قصد و غرض شخصی این متن را نوشته و به گونه ای توهین آمیز پرسنل اورژانس را راننده و بهیار و ... خطاب کرده است.
        در این مورد و موارد مشابه همیشه دایه های عزیز تر از مادر وجود دارند که همیشه سعی در متشنج کردن اوضاع دارند .
        فقط به شعور و مدرک این فرد نویسنده متاسفم

      • معصومه سپهران

        سلام وخسته نباشید من به شخصه از نزدیک ناظر تلاشهای پرسنل خدوم ۱۱۵ بوده ام متاسفانه با این قضاوت مغرضانه وکینه جویانه زحمات این فرشتگان را زطر سوال برده اید همین پیک موتوری که شما عنوان میکنید و موتورلانس اورانس د عرض ۳ دقییه بر بالین پدر سالخورده ام که سکته قلبی کرده و بدحال بوده حاضر شدند و با گرفتن نوار قلب و محرز شدن سکته قلبی بلافاصله مستقیما به بخش انژیو سینا انتقال داده و جان وی را نجات دادند لطفا واقع بین باشید در هر قشرز امکان داره افراد معدودی باشند همانطور که تو قش روزنامه نگار هم هستند که ...

      • ناشناس

        هر کی این متن و نوشته زیادی شیشه زده توهم داشته

      • مهدی

        خجالت بکش واقعا،قصد و غرایض شخصیت از طریق رسانه ب خورد مردم میدی

        سواستفاده گر
        حیا کن رسانه رو رها کن

      • عطا

        باسلام
        ای کاش ملت ما بدونن ک پرسنل اورژانس با چه مشقت هایی و
        با چه سختیهایی دارن بهشون خدمت رسانیی میکنن
        همون پیک موتوری ک دوستمون نام بردن باید بدونن ک فردی که با موتور لانس کار میکنه از زبده ترین پرسنل اورژانسه چرا که تصمیم گیرنده فقط خودشه
        و اینم بدونین ک پرسنل اورژانس نه بهیارن و نه راننده کارشناس فوریتهای پزشکی ان که الحق و النصاف کمتر از پزشک ندارن مگررر در موارد بسیار محدود
        التماس تفکر

      • بدون نام

        زیادی جنسش خوب بوده اگه روزی بیست ماموریت بر ....

      • بدون نام

        مردم ایران کی هستند مگه ؟ همین پزشکها معلم ها کارمندان ادارات دولتی رانندگان وحشی توی خیابون همین ها که در جنگل و ساحل آشغال می ریزند ... فکر کردید حکومت ها از فضا می آیند؟ نخیر! نتیجه و عصاره مردم هر کشوری هستند.

      • بهروز

        فقط یه کلمه برای تو دولتی شب کردی منیزیم دستور پرستارا کشتنت

    • ترسو

      اي بابا ، يكي ميمرد از درد بي دوائي يكي ميگفت خانم زردك نميخواهي !؟
      اورژانسمون هم بايد با بقيه چيزامون ! هماهنگي داشته باشه ....
      حجابتونو رعايت كنيد ، همه چي حل ميشه !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه چیز ایران شبیه سوئده که این موردش باید شبیه باشه؟ شما چرا همیشه می گردید و دورترین کشورها رو از نظر نژاد و فرهنگ با ایران مقایسه می کنید؟ خب همین کشورهای اطراف رو مثال بزنید .بهرحال فرهنگ خاورمیانه ای همینه دیگه .

    • حسین سیاحی

      متاسفانه در کشور ما سلامت انسان برای مسولین مهم نیست،کشور اتریش کجا ما کجا،بابا کشورهای دیگه برای حیوانات ارزش قائل هستند چه برسه به انسان.

    • بدون نام

      لعنت بر مدیران پست و خائن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیرانمون .... بحثی نیست
        اما قبول کن فقط از پستی اونها نیست که شرایط اینطور شده دکتر پست و پول پرست پرستار پست و متوقع خود اون کارمند اورژانس هم که رفتارش اینه

    • بدون نام

      چرامگه دروغ‌‌میگن

    • سعید

      مردم بیشعور نیستند.متاسفانه همه زامبی شدیم

    • بدون نام

      پس اوژانس دیگه نعش کشه

    • بدون نام

      آقای باشعور بلا نسبت یادت رفته.

    • بدون نام

      اورژانس بعد از تماس ابتدا سن بیمار براش مهمه اگر سن بیمار بالا باشه یا با تاخیر و یا اصلا نمی آیند , نظارت و برخورد با متخلف وجود نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره تو خود بیمارستان دولتی در اصل بالای ۶۵باشی ایست قلبی رو شوک نمیدن برای احیا برای بیمار ما هم نیاوردن

      • امیر

        برادر من.... هر ایست قلبی نیاز به شوک نداره... وقتی قلب فعالیت الکتریکال نداره و اصطلاحا نوار خط صافه،شوک داده نمیشه... چیزی ک توی فیلمها درباره الکتروشوک دیدین توی واقعیت اصلا اونطوری نیست

    • بدون نام

      نخیر انها مسلمان نیستند در ایران خدا حکومت میکند از تلفن میفهمد که کافر است

    • بدون نام

      ای خدا فقط امام زمون میتونه اینا رو ازین برج و بارویی که برا خودشون ساختن به پایین بکشه

    • بدون نام

      خدایا سروکارمان را با بیمارستان و دکتر و پرستار و منشی نینداز

    • بدون نام

      بیشعور اول هم خودتی

    • سعید

      لعنت بر اجداد کثافتها دزد

    • بدون نام

      از روزنامه قانون خواهشمندیم چند روزی این مشکل سر تیتر روزنامه کنند

    • نادیا

      همسر من هم به. علت اهمال همینها فوت کرد .تو کشور ما چی درسته که این باشه؟

      پاسخ ها

      • فریبا

        اهمال بیمارستان را نادیده نگیرین و پیگیری کنین اگر هرکدوم از ماها ک دچار این اهمال گری بیمارستان یا اورژانس بیمارستان بشیم گزارش نکنیم جایی چ کسی ب دادمان برسه؟ لااقل بگذارید ی پرونده برا اون بیمارستان ایجاد بشه

    • سرباز وطن

      کجای کار درسته که اینجا ش در ست باشد

    • بدون نام

      دوست بیچاره من و اورژانس کشت

    • بدون نام

      لعنت به اورژانس

    • بدون نام

      کاش اول سطح شعور و فرهنگ‌ خودتو‌ با مردم‌ سوئد مقایسه میکردی

    • بدون نام

      دوست عزیز درعنوان کردن جملات و نگارش رعایت ادب کار بسیار ساده ایست که از همه انتظار نمیرود این درکو داشته باشند که به پرسنل زحمتکش اورژانس توهین نکنن و پیک موتوری با جعبه ابزار خطاب نکنند
      مملکت قانون داره هر مشکل دارید میتونید تو سامانه اورژانس پیگیری کنید
      مطمن باشید عواقب این متن گریبانگیرتون خواهد شد

    • بدون نام

      حالا اگه هم قرار باشه بیمار رو به بیمارستان منتقل بکنن مطلقا به برانکارد دست نمیزنن و میگن بردن بیمار به داهل آمبولانس جزو وظایف ما نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای گفتین تو کشور های دیگه تا لگن زیر بیمار رو هم میذارند خدا رحم کرد سوند گذاشتن رواج پیدا کرد تا چند سال قبل همراه بیمار باید لگن میذاشت زیر بیمارش با همین فرمون برن جلو چند وقت دیگه سرم بیمارمون را هم خودمون باید بزنیم

    • بدون نام

      اینجا اسکاندیناوی نیست فرهنگ ما خیلی پایین است مزاحم تلفنی بسیار زیاد و هرگز ب امبولانس راه نمیدهند ملت ما ب سیستمی احترام و ارزش قایل میشوند ک در ازای خدمات ازشون پول دریافت شود وتو سری خوردن عادت کردن و برعکس اگر سیستمی رایگان و دولتی باشد تو سرش میزنند

    • فرخی

      بله درسته ماهم به علت سهل انگاری اورژانس مادر عزیز مان را از دست دادیم هر کجا شکایت کردیم به دلیل همان مدیریت ضعیف به جایی نرسیدیم که حد اقل اتفاقی که برای ما پیش امد برای کس دیگر نیفتد

    • محمد یوسفی

      چرتو پرت تحویل مردم ندین بخاطر جذب مخاطب تنها قشری ک زحمت میکشن واقعا شبوروز ندارن اینان من خودم چندین بارتماس گرفتم و خیلیم برخوردشون مناسب بوده و بهتر از تمام ارگانهای دیگه خجالت بکشید شرم کنید

    • emt

      واقعا باید تاسف خورد به حال نویسنده این خبر که سر نداشتن اطلاع کافی سیستمی رو زیر سوال میبرن که کوچکترین سررشته ای نداره.به موتورلانس میده پیک موتوری یا از سطح علمی نیروها خبر نداره
      ذهن خراب باعث نوشته شدن همچین متنی شده و بنده که جزیی از سیستم اورژانس هستم تاسف میخورم برا جامعه ای که دست به قلمی مثل شما داره

    • رضا

      دراینکه حقوق ومزایای ناچیز وسختی کار فراوان تو عملکرد تاثیرداره شکی نیست .اماشعور مردم سوئد رابا خودتون مقایسه کنیداونا با شناختی که از مردمشون دارن میدونن حتما مورد اورژانسی وجودداشته که تمامس گرفتند نه مثل ایران برای سردرد یا اسهال . بعد مطلب قراربدین.هرچقدهم زحمت بکشن پرسنل اورژانس بازم نمک نشناسیدالبته جای تعجب نداره مشخصه سوادودرک ناچیزی درباره اورژانس داره با این نوشته های بی پایه .درضمن سوالایی که اوپراتور میپرسه قسمتی از وظایفشونه ولازمه شاید نیاز به اقداماتی باشه که همراه انجام بده.اون حرف هم که نوشته از خودبیمار پرسیده سابقه فشارخون داری یانه خب باید بپرسه کسی بجزخودش که توی محل کار خبر ازسابقه بیماری کسی نداره .یکم مطالعه وتفکر داشته باشین به این چرندیات فکری نمیرسین.درضمن خیلیا هستن که ازخدمات اورژانس رضایت کامل دارن .نوع برخورد باهرکس هم به شخصیت وبرخوردخود طرف برمیگرده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مورد سوئد درست گفتی ولی این واژه نمک نشناسی دیگه از اون حرفهاست .سوئد به این دلیل سوئد شده که هر کس کار خودش رو درست انجام میده .پرسنل اورژانس هم وظیفه شون رسیدگی به حال افراد بیماره .اگه کارشون رو درست انجام بدهند وظیفه شون بوده و اگه درست انجام ندهند باید توبیخ بشن

    • علی

      همه چیزمون بهم میاد
      مگه میشه سیستمی که همه جاش لنگ میزنه یه جاش درست کار کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا خاورمیانه ست

    • M.a

      واقعا فک کردید چون اجازه دارید یه متنی رو بنویسید اونم به دلخواه خودتون و بدون کارشناسی خیلی کارتون درسته.نه عزیزم واقعا براتون متاسفم .این همه زحماتی که اورژانس از جون و دل واسه مردم میکشه رو نبینید و یه متن بی اساس رو بنویسید.واسه یه مورد که مشخص نیست جزءیاتش چجوری بوده به این راحتی به خودتون اجازه میدید توهین کنید به یه سازمان.تعقل کنید بد نیست.

    • الیاس

      کدوم احمقی این مطلبو نوشته...

    • لیلا

      چه خوب که تبریز شهر بهترینها،برترین ها وانسانیت است ،جانیم تبریزیم

    • بدون نام

      شماهم اگر بجا نوشتن روزی تو بیست و چهار ساعت بالا سر بیست نفر میرفتی دردل بچه ها از پرداختی وکمبود نیرو میشنویدی الان اینطور توهین نمیکردی

    • تکنسین

      در مورد اینکه گفتید بهیار خدمتتون عرض کنم که ما تکنسین اورژانس هستیم و علت آن حرکت همکارم را اگر جویا شوم که چرا بالا نیامده است این بوده که تعدد ماموریت ها بسیار زیاد هست با حقوق بسیار کم و هرگونه اقدام درمانی هم که داشتند همکاران ما طبق پروتکل اورژانس بوده است شما که مارو با سوئد مقایسه میکنید چرا وضعیت نیروهای اونجا از نظر حقوقی و مزایا مقایسه نمیکنید چرا نمی گویید که آنها با ی کادر پنج نفره یا اگ لازم باشه شیش نفره به ماموریت میروند چرا نمی گویید که در سوئد هرتکنسین بعد یک ماموریت احیای قلبی ریوی به مرخصی اجباری میروند برای اینکه از نظر روانشناسی آرام شوند این همه مدیریت ایران مشکل دارد وقتی یک پزشک عمومی میشود رییس اورژانس البرز یا تهران چ انتظاری دارید پس همه کاسه های تان را بر سر تکنسین ها نشکنید زیرا آنها واقعا کار بسیار زیادی دارند و فرسوده میشوند و درقبال این همه زحمت به آنها ب اندازه یک کارگر عادی حقوق میدهند پس لطفا این موارد راهم پیگیر شوید شما که خیلی پیگیرید

    • بدون نام

      هیچکس سر جای خودش نیست .باید عاشق کارت باشی تا خوب انجام بدی اما ما ......

    • علی

      خب بروید ب مدیران نالایق بگویید این ها را الان کل اورژانس تهران با آن جمعیت زیاد کلا ۱۸۰ تا آمبولانس هست پس چ توقعی دارید که زود برسند با آن مردم پرتوقع تهران

    • ایوب

      متاسفم برای نویسنده این مطلب .. مطمئنم که غیر از غرض ورزی چیزی دیگری در مطالب سخیف و بدون محتوای شما دیده نمی شود .. شما تمام کارهای که حتی پرسنا به درستی انجام داده ان برای شتشوی ذهنی مخاطبین به نحوی دیگر بیان کرده اید .. شما حتی استفاده از اورژانس موتوری را نمی دانید .... حتی نمیدانید که امبولانس بهیار نیستند .. شما هیچ چیرگزی نمی دانید ... شما را دعوت میکنم به مطالعه و انصاف .. پرسنل اورژانس تهران حداقل ۴ برابر همان کشورسوئد کار میکنند ... بهتر است واقعیت ها را ببینید همه کارها ی اورژانس پیوسته و در ارتباط با هم تحت یک مرکز ثابت انجام میشود .. قطعا از مسئولین میخواهیم که پیگیر مطالب کذب شما باشند و شما را به سزای عمل غیر انسانیتان برسانند ...ایوب محمودی پرسنل اورژانس تهران

    • علی نوری

      بی ادبی نویسنده در متن کاملا مشهوده و براش ارزوی شفا میکنم.

    • بدون نام

      بیشعور خودتی،معلوم که از مردم نیستی و خارجی هستی،وگرنه اینطوری توهین نمیکردی به مردم،واقعا این اطهار نظر قابلیت چاپ کردن داشت؟

    • بدون نام

      خیلی مزخرف بود دیدگاهتون

    • اروین

      خوب نیست یک طرفه به قاضی رفتن
      در متن خبر بارها و بارها از لفظ پیک موتوری با کنایه استفاده شده که به خودی خودی توهین به یکی از زحمت کش ترین و ضعیف ترین اقشار جامعه است که با کمترین دستمزد و بیشترین خطر در فکر تامین معاش خود و خانواده خود میباشند.
      بیمار ۸۰ ساله مذکور با داستان سرائی به ظاهر مستندو سبک نگارش تاریخی موقعیت توسط نویسنده با پاراگراف اول خبر تناقضی غیر قابل وصفی دارد که هر خواننده ای با هر سطح فرهنگ و اطلاعات متوجه آن خواهد شد.
      پروتکل برخورد با بیماران قلبی در اورژانس پیش ییمارستانی یا همان که خواباندن بیمار کف زمین با روزنامه و سجاده و گرفتن نوار قلب ذکر شد یکی از موفق ترین و تاثیر گذارترین اقدامات فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی است که در دنیا اصطلاحا فرانکو ژرمن نامیده میشود که بیمار با تشخیص مشکل قلبی مستقیما با انجام اقدامات درمانی به بخش کت لب بیمارستان ارجاع میگردد. پیک موتوری مذکور نیز احتمالا طرح موتور آمبولانس اجرا شده در چند ماه اخیر میباشد که با این وسعت و تعداد باتوجه به وضعیت خاص شهر تهران و مخصوصا ترافیک آن ایجاد شده که مطمئنا هرکدام از شهروندان تهرانی قطعا یکی از این موتورلانس ها را یا در حال تردد و یا استقرار کنار میادین و محل های پر تردد دیده است و با کمی تحقیق اینترنتی میتوان به بی نظیر بودن آن پی برد.
      حال دلیل این قلم فرسایی چه بوده احتمالا از ضعف شخصیتی نویسنده و ناشران آن است و جای تاسف،
      گرچه ساز و کار نظارتی و کیفیتی وزارت بهداشت آماده پیگیری و رسیدگی هرگونه تخلف و یا کوتاهی احتمالی است.
      نه شرافت خبرنگاری که شرافت انسانیم آرزوست...

    • بدون نام

      فاجعه هست واقعا

    • بدون نام

      K1hajimahmoodi:
      جوابیه تحریریه آفتاب یزد
      در پی انتشار مطلبی در سایت روزنامه آفتاب یزد در مورخه ٢٣ بهمن ٩٦ با عنوان ( اگر بیمار بدحال داشتید با اورژانس تماس نگیرید) که در آن مطلب بصورت آشکار به سیستم اورژانس و پرسنل اورژانس مخصوصا همکاران موتورلانس توهین نموده، بایستی آن نگارنده ناآگاه به وضعیت اورژانس، ضمن پوزش طلبی و عذرخواهی از جامعه ی اورژانس کشور، تاوان توهین های صورت گرفته و نشر اکاذیب را در مراجع قانونی و قضایی بدهد.

      نگارنده ی آن مطلب مضحک ظاهرا هیچ اطلاعی از اورژانس نداشته و حتی تعریف کلمه اورژانس را نیز نمی داند. هر چند بنده روزنامه نگار نیستم و جسارت دست اندازی به حرفه ی آنان را نمی کنم اما از باب اطلاع آن بزرگوار و دفاع از ارزش های اورژانس کشور مطالبی را ارائه می نمایم.
      ١. آن بزرگوار کاش حیطه کاری خود را مراعات می کرد تا ما هم به ناچار مجبور نمی شدیم در مقام دفاع پا در کفش اصحاب رسانه کرده و این چنین در محضر بزرگان اهل قلم، قلم فرسایی کنیم. اما قلم نگارنده ی آن مطلب منتشر شده، قلب جامعه اورژانس و فرهنگ کلی جامعه را نشانه گرفته و جا دارد که بزرگان و آگاهان رسانه های جمعی نیز در این زمینه موضع گیری دقیق داشته باشند.
      ٢. روال ماموریت گیری در اورژانس ١١٥ به همین منوال است که ذکر فرموده اید و کارشناسان مربوطه مطابق دستورالعمل های مدون و مصوب آمبولانس اعزام می کنند. و اگر احتمالا احدی از همکاران ما همچون الان شما دچار اشتباهی هم شده باشد، ( قابل توجه شما بزرگوار که تمامی تماس ها ضبط می شود ) و چنانچه شما به نحوه ی اعزام اعتراضی داشته اید آیا بهتر نبود از طرق در نظر گرفته شده شکایت خود را مطرح و پیگیری می فرمودید ؟
      ٢. طرح موتورلانس طرحی کشوری و با اهداف مشخص و با در نظر گرفتن تمام جوانب توسط صاحب نظران این رشته و بزرگان و مسئولان وزارت بهداشت به مرحله اجرا در آمده و خطاب قرار دادن همکاران محترم موتورلانس با لحن (پیک موتوری ) در مرحله اولا نشان از شعور و شخصیت حضرتعالی و در مرحله بعد توهین آشکار به این کارشناسان و تصمیم گیران عالی وزارت بهداشت و اورژانس است. همان کیف شبیه جعبه ابزاری که اشاره فرموده اید هیچ می دانید تا الان جان چند نفر را نجات داده است. آیا این چنین توهین کردن چاره مشکلات است؟ کجای دنیا توهین کردن هایی از این قبیل، بیماران را زودتر به بیمارستان رسانده است؟
      ٣. حضرتعالی در اظهارات خودتان کشور سوئد را مثال زده اید. بنده هم مثال شما را با سند تائید می کنم اما سوال این است آیا قیاس یک مورد درست است؟ بهتر نبود از این ابزار رسانه سایر شرایط فرهنگی و اجتماعی از جمله فرهنگ مردم در باب استفاده از امکانات اورژانس( مبحث مزاحمت تلفنی )، ترافیک شهری، شرایط کاری و ... را به امید اصلاح شرایط نیز مقایسه می کردید. آیا رسانه های سوئد هم همچون شما مسائل این چنینی را با این الفاظ و ادبیات و لحن توهین آمیز مطرح می نمایند؟
      ٤. عموم مردم انتظاری که از رسانه ها دارند این است که مسائل را همان گونه که اتفاق می افتد انعکاس دهد. در قسمتی از مطلبتان اشاره فرموده اید دنبال روزنامه و سجاده گشته اید. آیا انتظار داشتید اورژانش فرش هم با خود داشته باشد. اگر در آن تحریریه زیر انداز مناسب نداشته اید بیمبالاتی خود را رسانه کرده اید وگرنه همکاران ما جهت انجام کار مریض ( گرفتن نوار قلب) از شما زیرانداز خواسته اند و از این نظر ایرادی به همکاران وارد نیست و سفسطه بافیتان کاملا مشخص است.
      ٥. جای تاسف است که با این دید، ابزار و قدرت رسانه را در خدمت توقعات بی موردتان قرار داده اید. بی شک هیچ کدام از سازمان ها و نهادهای کشور خالی از مشکل نبوده و ما نیز در اورژانس ادعای معصوم بودن نداریم و شما هم اولین نفری نبوده اید که به گمان خود از یک سیستم دولتی متضرر شده باشد. سوال این است که چرا قبل تر به این حجم انبوه مشکلات نپرداخته اید.
      سیاه نمایتان در نارضایتی مردم از اورژانس و نبود برنامه در اورژانس کذب محض است. امروز سیستم های نظارتی و کنترل کیفیت اورژانس ١١٥ یکی از موفق ترین و پویاترین سیستم های نظارتی کشور است و مدام در تلاش بهتر شدن. امید است با کسب آگاهی بیشتر از این سیستم ضمن عذرخواهی رسمی از جامعه اورژانس کشور از طریق همین رسانه خودتان، قدرت رسانه را در راستای افزایش آگاهی و فرهنگ سازی جامعه وقف نمایید.

    • محمود

      بعد توقع داریم کشوری پیشرفته باشیم واقعا سریال برره انعکاس دهنده زندگی تو ایرانه
      از خیلی جهات زیاد هم اغراق نکرده بودن

      پاسخ ها

      • اورژانس

        متاسفم برای نگارنده

    • شهروند

      شما با این مقاله نهایت بی شعوری خودتون رو نشون دادید.شما نه سر رشته ای از هرگونه اقدامات درمانی دارید و نه در حدی هستید که بتونید اظهار نظر کنید.اولا اون اقا پیک‌موتوری نیست و کارشناس اورژانسه و توی شهری که امثال شما با ماشیناشون دور دور میزنن و ترافیک درست میکنن بعد غر میزنن به عالم و دنیا باید یک نیروی اورژانس زودتر برسه تا اگر نیاز بود امبولانس بیاد .دوما اورژانس تاکسی سرویس نیست که امثال ادمایی که مثل شما ادعای فرهنگشون میشه فقط انتقال بده
      سوما اگر نمیدونید بفهمید که وقتی کسی درد قلبی داره باید در همون جا ازش نوار قلب گرفت و با دستگاه ارسال بشه به متخصص قلب تا ببینه اگر سکته قلبی بود بدون اینکه مریض تو بخش اورژانس بیمارستان بمونه مستقیم به کت لب برای انژیوگرافی منتقل میشه که این چیزها از حد شعور شما خارجه...
      شما همون ادمای مدعی فرهنگ و در عین حال بی ادبی هستید که از هر چیزی برای برطرف کردن خشم خودتون در قبال رد کردن خواسته هاتون استفاده میکنید.
      اون موقعی که هزاران بیمار و سانحه دیده رو همین نیروهای اورژانس از مرگ نجات دادن کجا هستید؟

      اون موقع که همین اورژانس صدها نفر از نیروهاش حین نجات مردم اسیب دیدن یا کشته شدن شما کجا بودید؟ یا سازمانی مثل اتش نشانی و...که کلی بودجه دارن و رسانه دستشون هست رو با یه حادثه برا نیروهاش پیش بیاد چا مراسم ها و چه تبلیغ ها میکنن

      کاملا مشخصه که یه سری عقده داشتید و میخواستید چون کاری برخلاف میلتون انجام شده یه حرف مفتی تو رسانه هاتون بزنید

    • بدون نام

      واقعا که .من نمیدانم اخر تاکی این بی توجهی به مردم ادامه دارد چرا مسئولین اینقدر بی غیرت شده اند مگر آباد کردن کشور خودمان چه اشکالی دارد که همه سعی میکنند از ایران ثروت بدست بیاورند وبرای زندگی به کشور دیگر بروندچرا همه نسبت به هم بی اعتنا شده اند.

    • بدون نام

      ایشاا...بچت یا ننه بابات مشکل براشون پیش بیاد ببینم تلفنتو برمیداری با۱۱۵تماس بگیری یانه!

    • میثم

      من واقعا برای نویسنده این متن که احتمالا خود را آدم با فرهنگ و به اصطلاح محترم میدانند متاسفم همین فرشته های سفید پوش هستند که روزانه حدود ۲۰۰۰ تا شایدم بیشتر در سطح شهر تهران ماموریت انجام میدهند که این تازه گوشه ای از زحمات این فرشته ها هست که از حدود ۱۵۰۰۰ تا تماس که ۱۳۰۰۰ از آنها تا جایی که بنده تحقیق کردم غیر اورژانسی بوده این آقای به اصطلاح محترم و با فرهنگ کاش قبل از نوشتن همچین خزعبلات یه تحقیقی میکردند به جز تاسف برای این میرزا بنویس کار دیگه ای نمیشه کرد

    • بدون نام

      خاک تو سر نویسنده این مقاله که معلومه گوسفندی بیش نیست
      واقعا متاسفم رسانه مملکت دست چه بی شعورهایی افتاده
      خاک بر سر بی شعور و بی ادب ونفهمت

    • حسین

      متاسفانه حرفه پزشکی تجاری شده شاید لازم باشد طبق معمول کلیشه ای بگوییم عده کمی وی انگشت شمار در این حوزه تاجر هستند ولی باید گفت زنجیره حرفه پزشکی بدنبال کسب در آمد هستند نه خدمت حتی داروخانه ها وآزمایشگاهها وسایر موسسات وابسته علت این است که نظارت نیست و اشرافی گری باب شده است

    • Mojaz

      کاش یه کم در مورد اورژونس اطلاعات جمع میکردین بعد این متن ر میزاشتین تو پیج
      متاسفانه مزاحم تلفنی درکشورمابیدادمیکنه ورکوردبیشترین مزاحمت تلفنی ۱۱۵ برای ایرانه.ودرکشورهای دیگه اصلا مزاحمت تلفنی اتفاق نمیفته چون جووناشون مشغله ی دیگه ای دارن به جز مزاحمت تلفنی
      وحتی اشخاصی داریم که رکورد مزاحمت تلفنی تعدادمیلیونی ثبت شده ازشون.پس اشخاصی که ۱۱۵ رو جواب میدن حداقل بایدتماس گیرنده رو بالاوپایین بکنندببینن مزاحم نباشه.حالااگرمزاحم نیست زنگ زده وانتظارآژانس داره نه اورژانس ومیگه ۱۱۵ رایگان به بیمارستان منتقل میکنه وحتی خیلیا فکر میکنند که وقتی مریض با۱۱۵ به بیمارستان منتقل بشه کل هزینه هاش رایگان میشه واگرمریضش اورژانسی هم نباشه بخاطر بحث مالی با۱۱۵ تماس میگیره.ویک جای حرفتونو قبول دارم که پرستاروکارشناس فوریتهای پزشگی ۱۱۵ شدیدا کمبود هست ونیرو وآمبولانس کم هست .پس نباید برای هر مزاحمت تلفنی یا حفظ مال مردم ونه حفظ جان مردم آمبولانس فرستاد.۱۱۵ برای حفظ جان مردم هست ونه حفظ مال مردم.
      در ضمن تو ایران هم بحث تماس بدون صحبت با ۱۱۵ نیز پاسخ داده میشه بشرطی که حداقل یک آدرس اولیه بتونن بدن.اما کارشناسای ایران بهترین مزاحم یابای جهان انتخاب شدند.جالبه نه؟
      حالا اینکه تو این ماموریت اشتباهی پیش اومده یا نه میشه علمی وقانونی پیگیری کردهمونجوری که تمام شغلها از تعمیرکارخودرو گرفته تا متخصص های پزشکی اشتباه پیش میاد وکم کاری اتفاق میفته که باید جواب پس داده بشه ولی حق نداریم بگیم تمام تعمیرکارا ومتخصصا دیگه قابل اعتماد نیستن.همون اورژانس خصوصی هم کوتاهی میکنه .
      اورژانس های ۱۱۵ نیروهاشون هستند که هنوز پیش خانواده هاشون برنگشتن از سرپل ذهاب.

    • بدون نام

      متاسفم برای این سردبیر نشریه که همچین نویسندگان بیسوادی دارد و اجازه نوشتن مطلبی توهین امیز برای پرسنل زحمتکش اورژانس را داده است،انسانم ارزوست....

    • مسعود

      شما یه آدمی هستی که اصلا از کار تو اورژانس خبر ندارید،خزعبلات برا خودت نوشتی
      اینکاری که خودتون نوشتید،دقیقا کاریه باید یه تکنسین انجام میداد،هیچ اشکالی نداره،تمام جهان از این پروتکل استفاده میکنن،حالا طبق نظر جناب،میرزابنویس خوش نیومده،اون از پرتوقعی خووته

    • مرتضی

      متاسفم واسه طرز بیان و صحبت کردن نویسندتون ...در کمال بی ادبی و توهین نوشته شده این متن

    • م

      خاکبرسرمون کنن بااین عملکردامون فقط بخور بخوره

    • امیر

      واقعا متأسفم برای دیدگاه کوتاه شما... سوئد رو با اون تعداد جمعیت با ایران و تهران پهناور یکی میکنین؟
      شما اصلا راجع به شرایط کاری اورژانس خبر داری که اینجوری یکطرفه به قاضی میری و چون جزو اصحاب رسانه هستین باید اینجوری یک سیستم و ارگان زحمتکش رو بکوبونین؟
      شرم بر شما بی مرامان باد.... شرم!

    • یک تکنسین اورژانس تهران

      با سلام سراسر این گذارش مملو بود از تهمت و بی سوادی و نداشتن دانش در مورد یک مورد اورژانسی... ابتدای عمر شخصی ک شما پیک موتوری خطاب میکنید کارشناس فوریت های پزشکی یا کارشناس پرستاری هستند ک همزمان در ارتباط با پزشک مشاور .. نگارنده این گذارش به خود زحمت ندادن یک سرچ درباره اقدامات اولیه درمواقع chest pain(درد قفسه سینه) کنند اون آسپرین و اکسیژن و TNG تنها راه نجات یک بیمار سکته قلبی بر بالین بیمار میباشد اگر شما هر شخص موتوری با کلا ه ایمنی را پیک پیتزا بر میبینید اورژانس تهران به دلیل ترافیک و تنگ بودن معابرش سیستم موتورلانس را راه اندازی کرده ک تا آمبولانس می رسد کارشناس موتور اقدامات اولیه را انجام داده و جان بیمار را نجات دهد.. شمایی ک دوباره ابتدایی ترین موضوعات نوار قلب(تله مدیسین)اورژانس اطلاعی ندارین به هیچ وجه نباید اظهار نظر کنید این ابزار روشی برای تشخیص MI (سکته قلبی) در سریع ترین زمان و خریدن زمان و مستقیم بردن به بیمارستانی ک بخش کت لب داشته باشد و بیمار نجات پیدا کند... ک در سال ۹۶ تا به امروز اورژانس تهران جان ۷۸۰ را با این وسیله نجات داده است...در آخر سیستم اورژانس تهران قطعا فراتر از باقی سیستم های این مملکت درحال خدمت رسانی ب مردم میباشد

    • داغ کرمانشاه

      ایرانی رو با سوئد مقایسه میکنه
      خخخخخ

    • بدون نام

      خاک خاک

    • محمد شریعتمداری

      آنهایی که از اورژانس با توجه به اعترافات مسئولین دفاع میکنند، بالاخره خودشان یا پدر و مادرشان و یا بچه هایشان گذارشان به اورژانس تهران خواهد افتاد و متوجه خواهند شد که چرا مردم از دستشان عصبانیند. کاش وجدان داشته باشنند و نظرشان را اصلاح گنند.

    • بدون نام

      در کشور سوئد مانند دیگر کشورهای اسکاندیناوی قانونی وجود دارد که اگر شما، شماره تماس اورژانس را بگیرید و حتی حرفی نزنید در صورتی که قطع نکنید، بلافاصله محل شما از طریق تلفن ردیابی می‌شود و اکیپ پزشکی و آمبولانس با سطح آمادگی بالا به محل اعزام می‌شود. در آن کشورها اساس بر این است که اتفاقی برای شما افتاده و نمی‌توانید صحبت کنید، نه اینکه مزاحم شده‌اید. شاید یکی از مراکزی که بالاخره روزی باید اصلاحات ساختاری در آن شروع شود، بدنه‌ بهداشت کشور است. اولین قدم در این اصلاحات می‌تواند آموزش این مورد به برخی پرسنل آن باشد که «جان انسان‌ها ارزشمند است.»
      این پاراگرافتون آتیش زدو نشون داد ایرانی جماعت انسان نیست

    • بدون نام

      واقعا اورژانس افتضاح است. اصلا کار نمی کنند

    • اورژانسی

      شما از همون قشری هستید که موقع اعلام نامزدی پژمان جمشیدی خندیدید وکاری جز خنده وایجاد تشویش بلد نییستید.برای شما وزیر راه خوبه تا بزنه زیر میکروفون مغرضتون

      پاسخ ها

      • Javid

        صد در صد

    • بدون نام

      همون کاربر 17.51 درست فرمودند.مردم بیشعور و بیسواد و نادان و بیشرف هستند.حقتونه هرچی سرتون بیاد.لیاقت دلسوزی ندارید.

    • بدون نام

      اون ی که این مطالب رو نوشته نه تنها اطلاعی از روند کار اورژانس نداشته بلکه خود نفهمش از جمله افرادی هست که اورژانس رو با آژانس اشتباه میگیره، افراد زیادی هستند که به خاطر فداکاریهای این پرسنل زحمت کش پس از ایست قلبی - تنفسی به زندگی عادی برگشتن و کنار خانواده زندگی میکنن ویا افرادی رو که احتمال آسیب و مرگشون بوده را به زندگی عادی برگردوندن و تمامی این مطالب با اسناد و ادله محکم موجود هست.
      نویسنده این متن اگر شعور داشت میتونست نقد سازنده و با ادبیات در شان یک ایرانی داشته باشه، از نفهمی که نمیدونه از خطوط اول درمان بیمار قلبی همون آسپرین و گرفتن نوار قلبه انتظاری بیش از این نیست، کاش قانون و مردان قانون ما به قدری پیگیر بودن تا افراد مثل این شخص نتونن هر مطلبی رو نشر بدن.
      در پایان از تمام پرسنل اورژانس که روزهای خوش زندگی رو به جای کنار خانواده بودن ، در خدمت مردم نازنین کشورشون هستن تا اونا با خیال راحت از زندگی لذا ببرن سپاسگزارم.

    • Javid

      واقعا برای برترین ها متاسفم که اجازه میده همچین نویسنده های بی سواد و زیر خط فقر از لحاظ شعور رسانه ی
      توضیحات کاملی دوستان دادند دیگه اضافه گویی نمیکنم فقط میگم متاسفم برات دوست عزیز

    • احسان

      خواهشا راجع چیزی ک بلد نیستی و از شرایطش چیزی نمیدونی اظهار نظر نکن و چرت وپرت ننویس

    • تکنسین

      واقعا حیف اسم نویسنده که رو خودتون میزارین.قلم شرافت داره لطفا با این قضاوتهای جاهلانه شرافت قلم رو لکه دار نکنید.درود بر فرشتگان نجات115

    • امیر

      هرچه خواستی گفتی ای نویسنده مغرض و بی خرد ولی بدان و آگاه باش که خدای ناکرده در بدترین حالت سلامتی برای خودت و نزدیکانت ( که امیدوارم هیچ وقت تن شریفت به طبیب نیازمند مباد) فقط و فقط تنها راهکار تماس با سه رقم یک.یک.پنج است پس سعی در سازندگی داشته باش که خرابکاری از دست هر بی سر و پایی ساخته است!

    • مصطفی

      باسلام وخسته نباشیدخدمت نویسنده محترم ازانجاکه شمافرداحتمالاتحصیل کرده ای هستی درنوشتارخودتون بایدبسیارتحقیق کنیدبخصوص زمانی که میخواهیددرباره نه تنهایک شخص بلکه یک قشربزرگ وزحمتکش وخط مقدم درمان داریدصحبت میکنیدشماحتی مواردساده رو که درنوشتارتون ذکرکردیددرباره اونهااگاهی واطلاع نداشتیدچه برسه مواردتخصصی که ذکرکردیدبه عنوان مثال شمادرنوشتارتون ذکرکردیدپیک موتوری جای بسی تامل است که شمافرق موتورلانس وپیک موتوری رو نمیدونیدیابه تکنبسینهایی که تواورژانس کارمیکنندبهیارخطاب کردیدازهمین اطلاعاتی که شمانوشتیدکاملاوواضح مشخص هست که شماهیچ اطلاعاتی دراین موردنداشتیدوصرفاقلم به دست گرفته وقشرزحمتکش اورژانس روتخریب کردیدقشری که بسیارشهیدداده قشری که اززن وبچه وحتی جان خودشون میگذرندتاانسانی رو نجات بدهندچه خوب بودعدالت رودرنوشتارتون رعایت میکردیدودراذهان عمومی این تفکررو ازاورژانس بوجودنمیاوردین بنده به عنوان عضوکوچکی ازاین خانواده بزرگ ازشماتقاضامیکنم درروزهای اتی ان شالله مراتب عذرخواهی خودتون روازاین قشرزحمتکش اعلام کنیدوببینیدچقدرانسانهایی که توسط دستان همین گروه نجات پیداکرده ودعاهای خانواده هاشون همیشه پشت سراین گروه هست انسان حرف یاعملی انجام نمیده مگراینکه درمورداون ازش سوال خواهدشد.امیدوارم همانطورکه قلب عده ازانسانهای زحمتکش ایران زمین رو بدرد اوردیددرروزهای اتی باعذرخواهی وتمجیدوتشکرازاین گروه ترمیمی بزنیدبراین قلبهای درددیده.
      شمارو معاف نخواهیم کردتازمانی که بابت این بی عدالتی نوشتاریتون عذرخواهی کنید
      ممنون وسپاسگذار

    • عسل

      دقیقا درسته یکی از مراجعین ما به شرکت هم حالشون بد شد وقتی تماس گرفتیم خانوم اپراتور هی سوال میپرسید ما هم شناختی از سوابق بیماری اون بنده خدا نداشتیم ولی اصرار داشت تا سوابق بیماری رو ندونه نمیتونه نیرو اعزام کنه.اخر سر بعد از کلی اصرار وتاخیر امبولانس فرستادن ک مشخص شد اون بنده خدا سکته کرده.
      چندوقت بعد هم فوت کردن روحشون شاد...

    • بدون نام

      حالا برفرض که حقوقتون کمه شما خودتون انسانیت ندارید؟! میبینید داره میمیره بیمار! وجدان ندارید؟!
      کلا اینم بگم حالا شما تهرانیا با مردم جاهای دیگه بد هستید و شهرستانی خطابشون میکنید مهم نیس ولی دیگه با خودتون که خوب باشید!!!!!

    • محمد

      اگر انسان هستید ندونسته قضاوت نکنید!بخدا انقدر ناراحتم از طرز تفکراتمون که آرزو میکنم همه ایرانی ها فقط چند ساعت بیان اون عزیزانی که به تماس های مردم جواب میدن و مدیریت میکنن آمبولانس ها رو ،وهم اون تکنسین های عزیزی که با آمبولانس عزام میشن رو ببینن !همین نفری که اسم انسان گذاشتن روش اشتباهه و این متن رو نوشته و دم از فرهنگ سوئد و اروپایی ها میزنن ،از بین همین هاست که مزاحم اورژانس میشن و به آمبولانس راه نمیدن و الکی بخاطر خیلی چیزهای جزئی که نیاز به درمان داشته باشه هم نیاز به اورژانس نداره ولی زنگ میزنن و انرژی عزیزانی که برا نجات جان مردممون در اورژانس شیفت میدن رو میگیرن و اونی هم که واقعا به اورژانس نیاز داره تکنسین ها با حال خسته میرن. ولی بنده که از نزدیک خالصانه کار کردن این عزیزان رو دیدم با جون دل به مریض میرسن!شما چه میدانید که وقتی آمبولانس دیر میکنه اکثر موارد از یه ماموریت تازه تموم شده و به محض اعلام اتمام ماموریت ،برا مریض شما اعزام میشن،به خدا قسم خیلی وقت ها برا ناهار شامشون وقت پیدا نمیکنن،افطارشون رو خیلی وقتا ساعت ۱۲ نصف شب اگه وقت باشه باز میکنن،مردم از خدا بترسید و زود قضاوت نکنید!اونا که در مورد اورژانس انتقاد میکنن نمیدونن که از بین خودشونن که با زنگ های سرکاری شون اپراتورهای اورژانس رو خسته میکنن ولی اونا با کمال حوصله بازم جواب میدن!فقط میتونم بگم خدا هدایتتون بکنه اونا که برداشت های اشتباه از اورژانس دارن!

    • Neymar

      قطعا سوئدی ها اونقدر فرهنگ دارن که مزاحم آمبولانس نشن

    • حمید

      واقعا واسه این رسانه و این منبع خبری متاسفم
      متاسفانه افرادی با حداقل اطلاعات و فهم قلم به دست می گیرند و به خودشان اجازه می دهند که هر سیستم و هر شخصی رو به نقد بکشند.
      کسی که معنی کلمه تریاژ رو نمیدونه غلط میکنه درباره تریاژ حرف میزنه.
      کسی که نمیدونه اورژانس یعنی چیه و چه بیمارانی اورژانسی گفته می شوند حتما هم این اکاذیب رو مینویسه .
      اول از همه اینکه خیلی ها نشستن و پرپر شدن عزیزانشان رو میبینند و میگویند چرا اورژانس نمیاد بیمارمان رو ببره.حال اینکه خودشان میتوانند با وسیله شخصی به مرکز درمانی مراجعه کنند.وقتی که بیمارشان فوت میکنه میگن اورژانس کاری نکرد.تو خودت چیکار کردی واسه بیمارت؟
      در کشوری مثل سوئد اینقدر فهم و شعور دارن مردم که واسه هر چرت و پرتی به اورژانس زنگ نزنن. نه مثل مردم با شعور ما که واسه سردرد و کنترل فشار خون به اورژانس زنگ میزنن و کلی شرح حال دروغ میگن که آمبولانس اعزام بشه.
      دوما وقتی مسیر آمبولانس رو باز نمی کنید پس از دیر رسیدن اورژانس شاکی نباشید.
      زبون تشکر ندارید خواهش چرت و پرت هم ننویسید

    • یه تکنسین فوریت های پزشکی

      قبل از هر چیزی باید بگم دلیل اینجور مشکلاتی که گاها پیش میاد خود مردم هستن !
      تو بدنه فوریت های پزشکی نیستین که بدونین موضوع از چه قراره خیلی ناعادلانه نوشتی آقای نویسنده ! اگه قرار بود اورژانس بابت هرتماس یه آمبولانس اعزام کنه ۱۸۰ تا پایگاه اورژانس شهر تهران باید تبدیل بشه به ۱۱۸۰ تا پایگاه چون که یه نفر زنگ میزنه میگه مشکل قلبی داره مریضم آمبولانس که اعزام میشه میبینه مریض مشکل قلبی نداره بلکه سرما خورده میخواد آمپول بزنه و در همون حین یه مورد تو همون منطقه داره جون میده. مشکل از خودمونه که بلد نیستیم از هرچیزی استفاده کنیم شما وقتی در مورد سوئد حرف میزنید که اورژانسشون اینجوریه پس خواهش میکنم یکم سطح شعور خودتو ببر بالا و به اون تکنسین که شب و روزش یکی شده و درس خونده اومده تا به تو خدمت کنه نگی پیک موتوری . به امید اونروزی که فرهنگمون مثل توقعاتمون بالا بره تمام پرسنل اورژانس کشور خادم مردم هستن اگر هم یکجایی مشکلی پیش میاد بدونین مشکل از یه جای دیگس نه از پرسنل زحمت کش اورژانس کشور

    • مهتاب

      دوستان به جای بد و بیراه بهتره که یک بار به اورژلنس زنگ بزنیم
      همین

    • سرباز وطن

      فقط میتونم بگم شعور و فرهنگ خودتو نشون دادی عقده ای ،تو فقط قلم دستت گرفتی و یه چندخط خزعبلات تایپ کردی اونم اگه پارتی نداشتی اون کار رو هم بهت نمیدادن،آخه عقده ای بیسواد اگه راست میگی در مورد مشکلات عدیده مردم تو روزنامه ات بنویس ببینم جراتشو داری!؟که دیواری کوتاه تر از اورژانس پیدا نکردی!روزنامه شما هم به درد پیچیدن سبزی خوردن میخوره وگرنه اصلا ارزش خوندن نداره چون یه عده آدم بی فکر و سراسر عقده دارن تحریریه شو اداره میکنن !آمار نشون میده که آیا مردم روزنامه شما رو میخونن و بهش اعتماد دارن یا اینکه به اورژانس اعتماد دارن؛ما برای مردم خدمت میکنیم تو شرایط سخت تو هوای بارانی و برف و کولاک و آتش سوزی ها و بلایای طبیعی ؛اما شما نشستی پشت میزت یه سیگار تو دستت گرفتی و ادای روشنفکرارو درمیاری قلم به کاغذ میزنی و فکر میکنی عقل کلی!نه جانم شما کلا از اول اشتباه شبیه آدمیزاد شدی خداوند انشاالله شفای عاجل به شما عنایت بفرماید. ودر آخراینکه از این سفسطه و مغلطه بازیا دست بردار

    • علی

      راست میگن که ماها هزینه زندگی در نیویورک میپردازیم اما امکانات دحد شعب ابیطالب دریافت میکنیم...

    • رضا

      اچتتت

    • رضا

      درود

    • علی نصیری

      مقاله که چه عرض کنم کاملا چرت و پرت و مغرضانه نوشته شده . کاملا مشهود هست که نویسنده کوچکترین اطلاعی از روند کار اورژانس ندارد

      آخه بدبخت اپراتور به محض دریافت ماموریت آمبولانس رو اعزام می‌کنه تا وقت تلف نشه و در این مدت همزمان از اطرافیان بیمار شرح حال میگیره و به صورت آنلاین به تبلت تکنسین‌های که در حال اعزام هستن فرستاده میشه . در ضمن آمبولانس موتوری یا همون موتورلانس (که این بی سواد میگه پیک موتوری ) جهت تسریع در خدمت رسانی تا زمان رسیدن آمبولانس فرستاده میشه . در مورد این بیمار هم که احتمال زیاد وست دین داشته اولین دارو دو عدد قرص آسپرین و یک قرص زیر زبانی می‌باشد . انصاف چیز خوبیه تکنسین‌های زحمتکش تهران بینهایت کارشون سخته چون کار ۴۰۰ تا پایگاه رو با ۱۰۰ پایگاه انجام میدن تقریبا میشه گفت حتی بیشتر مواقع برای غذا خوردن هم وقت کم میارن چه برسه به استراحت

    • بدون نام

      اگه حقوق و مزایایه این عزیزان بیشتر وبهتر بشه خیلی بهتره متاسفانه همون ضعف مدیریتی که گفته درسته فکر شو بکن میری بیمارستان دولتی یه پرستار باید به ده نفر رسیدکی کنه اونم نصف ونیمه با چندین ساعت کار همش تقصیر وزیر بهداشت

    • بدون نام

      و امان از این .کشور لعنتی که مثل باتلاق جسم و روح مردم رو به تاریکی و ملالت می کشونه امان از تفکرات جاهلانه و فرهنگ عقب مانده

    • بدون نام

      اون وقتای ک اورژانس داشت شهید میداد تو کدوم گوری بودی که گزارش بنویسی درثانی توی همون سوید اگ پرسنل یه ماموریت فوتی برن ۲ هفته مرخصی اجباری باید برن و بعد اگ ما همه چیمون مث سوئد بود تو الان باید زندان ابخنک میخوردی

    • بهزاد

      من خودم دیروز شدید مسموم شدم زنگ زدم اورژانس بعد یه ساعت چونه زدن اومدن وقتی اومدن منو نبردن وسط خیابون منو پیاده کردن اورژانس زنجان بود

    • شیرازی

      روزنامه افتابه یزد سردبیر اصلیش رفته خارج توی ماهواره ضد ایران فعالیت میکنه

    • ابی

      نویسنده این متن خیلی بیسواده

    • مجید

      بی فرهنگی از سر و روی نوشتت میباره ....اشتباه چه عمدی چه سهوی در همه مشاغل هست و پیگیری لازم داره دلیل نمیشه یه سازمان رو بکوبی خدمات رایگان بی شمارشو نادیده بگیری...انصاف تو خونت نیس ولی انسان که هستی .... خودتو میرزا بنویس صدا کنن خوشت میاد ....بعدشم داری به پیک موتوری ها توهین میکنی... مگه چشونه....

    • fari

      ننگ بر قسم خوردگان حرف پزشکی اعم از پرستار و اورژانس و امبولانس دولتی که بخاطر کمبود حقوقشان در مقابل بیمار بدحال کاملا بی اهمیت وبعضا آمبولانسها بی تجهیزات دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج