۶۷۷۵۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عجایب پسا«مشحون»!

انتخاب سرمربی تیم‌ملی بسکتبال در فاصله کمتر از ١٠روز تا برگزاری دیدار حساس مقابل قزاقستان آن‌هم در خانه حریف با حرف و حدیث‌هایی همراه بود.

شهروند: انتخاب سرمربی تیم‌ملی بسکتبال در فاصله کمتر از ١٠روز تا برگزاری دیدار حساس مقابل قزاقستان آن‌هم در خانه حریف با حرف و حدیث‌هایی همراه بود. شاید تصور می‌شد به دلیل محدودیت زمانی مدیریت جدید فدراسیون به همان کادرفنی قبلی اعتماد کنند اما این اتفاق رخ نداد و مهران شاهین‌طبع به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی انتخاب شد. جالب این‌که رئیس فدراسیون بسکتبال اعلام کرده، انتخاب سرمربی برعهده کمیته فنی بوده اما اعضای این کمیته بعد از انتخاب سرمربی معرفی شدند!

چرا نام سرمربی دیر اعلام شد؟

انتخابات فدراسیون بسکتبال ٢٣ دی‌ماه ‌سال‌جاری برگزار شد و رامین طباطبایی توانست با کسب اکثریت آرا به‌عنوان جانشین محمود مشحون انتخاب شود. از همان ابتدا هم مشخص بود که نخستین و مهمترین ماموریت رئیس جدید سروسامان‌دادن به وضع تیم‌ملی است که در ٢ بازی اول خود در انتخاب جام‌جهانی نتایج نگران‌کننده‌ای کسب کرده و باید برای اوایل اسفندماه آماده شود. با این حال فدراسیون درحالی‌ که از چند هفته قبل برای انتخاب مهران شاهین‌طبع به جمع‌بندی رسیده بود، به دلیل درگیربودن او و سایر مربیان در لیگ برتر ترجیح داد نام سرمربی جدید را بعد از پایان لیگ برتر اعلام کند.

حاتمی و اعتمادی که نشد

مهران حاتمی از‌ سال گذشته و در چنین برهه‌ای هدایت تیم‌ملی بسکتبال را برعهده گرفت، در شرایطی که گزینه اول فدراسیون در آن دوره نیز مهران شاهین‌طبع بود اما این مربی از قبول این سمت انصراف داد. در طول این یک‌سال اتفاق عجیب جایی بود که رئیس قبلی فدراسیون حتی با سرمربی تیم‌ملی قرارداد امضا نکرد و توافق آنها فقط به صورت شفاهی بود. کسب عنوان نایب‌قهرمانی در کاپ آسیا نتیجه نسبتا رضایت‌بخشی بود که باعث ماندگاری حاتمی شد. اتفاق عجیب دیگر در این مسیر دوشغله‌شدن سرمربی تیم‌ملی بود که هدایت شهرداری تبریز را در لیگ برتر برعهده گرفت. شاید همین اتفاقات دست به دست هم داد که ایران در گام نخست انتخابی جام‌جهانی مقابل عراق شکست عجیبی را پذیرا شد؛ اگرچه در تهران به راحتی از پس قطر برآمد. طباطبایی از بدو ورود به فدراسیون نقشه تغییرات در کادرفنی تیم‌ملی را در ذهن داشت. به همین دلیل درنهایت به مهران حاتمی اعتماد نکرد.

گلایه سرمربی برکنارشده از مشکلات

مهران حاتمی که توانست شهرداری تبریز را برای نخستین‌بار در لیگ برتر بسکتبال به قهرمانی برساند، به خبر برکناری‌اش از سرمربیگری تیم‌ملی اینگونه واکنش نشان داد: «تیم‌ملی برای همه مردم ایران است و من از همین‌جا برای کادر فنی تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. تنها دلخوری من این است که چرا کسی درخصوص مشکلات تیم‌ملی حرف نزد و همه خواستند تقصیرها را به گردن من به‌عنوان سرمربی بیندازند. چرا کسی نگفت ارسلان کاظمی دوبار در فرودگاه ایران و اردن گیر کرد و نتوانست همراه تیم باشد؛ چرا کسی نگفت ما در این شرایط نتوانستیم بازیکن به تیم اضافه کنیم؛ چرا هیچ‌کسی از تغییرات فدراسیون همزمان با بازی‌های ما حرفی نزد و همه خواستند مرا مقصر جلوه دهند؟»

وی همچنین می‌افزاید: «تنها گلایه من همین مسأله است، در غیراین صورت تغییرات حق فدراسیون بسکتبال است و به ‌هرحال من انتخاب فدراسیون قبل بودم و فدراسیون جدید می‌تواند گزینه خود را انتخاب کند. از نظر من اتفاقی رخ نداده و امیدوارم کادرفنی جدید موفق باشد. در ورزش ٩٥‌درصد باید مردانگی باشد و ٥‌درصد شیطنت و من هنوز خلاف وضع این روزهای ورزش سعی می‌کنم اخلاق‌مدار بمانم. اگر تا امروز موفق بودم، مدیون همین اخلاق‌مداری هستم و توکلم به خداست و مطمئن باشید در این اتفاق خیری وجود داشته است.»

قاسمی: شاهین‌طبع به خاطر مدیریتش انتخاب شد

مسعود قاسمی که با انتخاب طباطبایی به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی بسکتبال کارش را آغاز کرده، درباره این‌که چرا نام اعضای کمیته فنی بعد از انتخاب سرمربی اعلام شد، به «شهروند» می‌گوید: «طبق اساسنامه اعضای کمیته فنی از رئیس، دبیر، مدیر تیم‌های ملی و ٢ مربی شاخص تشکیل می‌شوند. حالا شاید این خبر دیر اعلام شده اما انتخاب سرمربی تیم‌ملی توسط کمیته فنی صورت گرفت. برخی که این انتخاب باب میلشان نبوده، این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. ما بعد از بازی چهارم فینال لیگ در یک جلسه ٣ساعته سرمربی تیم‌ملی را انتخاب کردیم. تمامی اعضای کمیته فنی هم روی انتخاب شاهین‌طبع توافق داشتند و حتی یک نظر مخالف هم نداشتیم.»

وی همچنین درباره این‌که چرا فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با مهران حاتمی گرفته، می‌افزاید: «مهران حاتمی هم جزو گزینه‌های فدراسیون بود. با توجه به این‌که بازیکنان بزرگی مثل صمد نیکخواه و حامد حدادی در تیم داریم، به نظرم در کنار مسائل فنی سرمربی تیم‌ملی باید بیشتر از نظر مدیریتی قوی باشد تا تیم به حاشیه نرود. حاتمی هم جزو بهترین مربیان ایران است و اگر حق و حقوق عقب‌افتاده‌ای هم داشته باشد، می‌تواند از فدراسیون بگیرد.»

قاسمی در پاسخ به این سوال مبنی بر دلیل دیر اعلام‌شدن نام سرمربی تیم‌ملی خاطرنشان می‌کند: «اگر زودتر نام سرمربی اعلام می‌شد، ممکن بود روی روحیه مربیان لیگ برتری تأثیرگذار باشد. شاهین‌طبع قبلا با تیم‌ملی کار کرده و آشنایی به فضای این تیم دارد. تمامی ملی‌پوشان هم با نظر کادرفنی جدید دعوت شدند. حتی صمد نیکخواه‌بهرامی که از همان ابتدای دوره ریاست طباطبایی بحث دعوتش بود، فقط در لیست اولیه حضور داشت و درنهایت این خود شاهین‌طبع بود که تشخیص داد این بازیکن در این برهه می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. امیدوارم با تمامی مشکلات و محدودیت‌ها مقابل قزاقستان و عراق به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج