۶۷۷۷۵۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

۲۰۱۷؛ خونبارترین سال برای افغانستان

سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی، از سال ۲۰۱۷ به عنوان خونبارترین سال در افغانستان از زمان ورود گروه های شبه نظامی به این کشور یاد کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، هیئت امدادی افغانستان وابسته به سازمان ملل متحد (مانوا)، با انتشار گزارشی، سال ۲۰۱۷ را خونین ترین سال این کشور از آغاز فعالیت شبه نظامیان در این کشور معرفی کرد.

بر اساس گزارش آماری ارائه شده از سوی این گروه، در سال ۲۰۱۷ میلادی، دستکم ۷ هزار و ۳۰۰ تن از شهروندان افغانستان در جریان انجام عملیات تروریستی کشته یا مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، بر اثر۵۷ حمله انتحاری و غیر انتحاری انجام شده در افغانستان، دستکم ۶۰۵ نفر کشته و هزار و ۶۹۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

به گفته مانوا این آمار نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی تلفات جانی نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی است.

گفته می شود حملات تروریستی به علاوه انفجار مین و تهاجمات نظامی زمینی و نیز حملات هوایی آمریکا علیه شبه نظامیان، بزرگ‌ترین عامل مرگ و میر و جراحات جدی در افغانستان بوده‌اند.

بنا بر اطلاعات ارائه شده در این گزارش، بسیاری از قربانیان این حملات، شهروندان عادی هستند که به طور تصادفی، در اتوبوس یا هنگام عبور از کنار ساختمان مورد هدف، کشته یا زخمی می‌شوند. سازمان ملل در گزارش خود همچنین تصریح کرده است که شمار زنان کشته شده در این حملات در سال ۲۰۱۷ به میزان ۲۲ درصد و کودکان ۳۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدعلی عباسی ازکوهدشت

      جونهاشون غیرت وناموس وخاک وطن رو ول میکنن میرن کشورهای همسایه بمونن مبارزه کنن مرگ یه بارشیون یه بار مگه ما ایرانیها اول انقلاب دست خالی نجنگیدیم باسلاحهای خودعراق که میگرفتیم نجنگیدیم از سنگرهای خود بعثیهااستفاده کردیم باید هم خونبارباشه یه مشت پیر وکودک هستن جوانها که ایرانن مرگ برجوان بی غیرت مثل افغانی بیشعور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج