۶۷۷۸۱۶
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آمریکا به عراق: دستان ایران را قطع کن

یک نماینده پارلمان عراق فاش کرد که وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به کویت، به نخست‌وزیر عراق گفته که باید «دستان ایران» در کشورش را قطع کند.

خبرگزاری فارس: «اسلام حسین» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی دموکراتی کوردستان PDK) روز پنجشنبه گفت که نمایندگان کُرد در پارلمان، تا قبل از برآورده شدن خواسته‌هایشان با تصویب بودجه موافقت نخواهند کرد.

اسلام حسین گفت، «فقط کُردها از بودجه ناراضی نیستند. اهل سنت و استان‌های تولیدکننده نفت نیز ناراضی‌اند... کُردها به هیچ وجه با تصویب بودجه موافقت نخواهند کرد تا اینکه بودجه لازم برای اقلیم تصویب شود. ما با همه ابزارهای قانونی از موضع خود دفاع می‌کنیم».

به گزارش وبگاه خبری «بغداد نیوز»، این نماینده کُرد مدعی شد که «وزیر خارجه آمریکا در کویت، رسما و عیناً به (حیدر) العبادی (نخست‌وزیر عراق) گفت که باید موارد توافق شده را اجرا و دست‌های ایران در عراق را قطع کند. سلاح باید در دست دولت باشد و (بغداد) به شکل دوستان با اقلیم کردستان مذاکره کند».

طبق اظهارنظرهای قبلی آمریکایی‌ها، مقصود وزیر امور خارجه آمریکا از دستان ایران در عراق، گروه الحشد الشعبی است که طبق فتوای مرجعیت عراق برای مبارزه با داعش و گروههای تروریستی و دفاع از مردم و خاک عراق تشکیل شد. الحشد الشعبی طبق قانون عراق بخشی از نیروهای مسلح عراق است که زیر نظر فرماندهی کل (نخست‌وزیر) قرار دارد.

نگرانی آمریکا و متحدان منطقه‌ای آنان از محبوبیت بالای الحشد الشعبی در عراق و موفقیت برخی احزاب در انتخابات پارلمانی اردیبهشت آتی است که به نوعی مرتبط با الحشد الشعبی و پیروزیهای نظامی در مقابل داعش هستند.

در حالی که دولت مرکزی در بغداد از دولت کردستان خواسته تا در خصوص فروش چند ساله نفت و درآمد آن شفاف‌سازی کند، اربیل در خصوص بودجه و پرداخت حقوق کارمندان و مسائل اقتصادی و سیاسی دیگر با بغداد اختلاف نظر دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مختارزاده خانواده شهدا

      بله موقعیکه داعش کمک می کردی با میلیاردها دلار هزینه کردی موفق نشدی ایران انان را بیرون کرد الا متوسل به دولت عراق شدی که ایران از خاکت بیرون کن فکر کردی۰ ما انجا شهید دادیم ابلع صدام را اعدام کردی که نتوانست پیروز جنگ ۸ساله بشود الا رسید و به العبادی

      پاسخ ها

      • شما

        فکر کنم غیر از ایران و روسیه و عراق و کردها و.....تاالان ۵ـ۶ کشور دیگه م ادعا کردن داعشو اونجا نابود کردن!!!

    • بدون نام

      چه طوری میخوای قطع کنی چه ربطی به بودجه داره

    • بدون نام

      چرت نوشتی
      چون سیستانی گفته حشدالشعبی باید اسلحه ها رو تحویل بده

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        حشدالشعبی طبق تصویب مجلس عراق جزء نیروهای مسلح وارتش عراق زیر نظر فرمانده کل قوا نخست‌وزیر انجام وظیفه میکنند و دولت و ملت عراق به هیچ وجه چنین نیروی قدرتمند و با اقتداری را از دست نمی‌دهند قبل از راه اندازی حشدالشعبی توسط سپاه قدس بیش از دو سوم خاک عراق به اشغال داعش و مزدوران اجاره‌ای وهابی با ملیتهای مختلف افتاده و بغداد هم در محاصره وهابی ها بود و ارتش عراق توان هیچ دفاعی نداشت و اکثرا فرار میکردند و امریکا آنموقع فقط متلک بار مسئولین عراقی میکرد که ما باید سرباز امریکایی بیاوریم که جان ارتش ترسو و بزدل عراق را نجات دهیم و تلفات سنگین متحمل شویم برای مشتی عرب بزدل که بجای جنگیدن با داعش به پشت جبهه فرار میکنند و یا با داعش بیعت میکنند تا اینکه عراق از ایران کمک خواست و در کمتر از چند ماه تمام پادگانهای آموزشی ایران مملو از نیروهای مردمی شد که پس از آموزش در حشدالشعبی سازمان داده شدند و در خیلی زود سرنوشت جنگ در عراق عوض شد و ۰امریکا آچمز و دماغ سوخته که برای خروج داعش از عراق زمان ۱۰الی۱۵سال تعین کرده بودند که نیروهای تحت امر ایران ۷ماهه عراق را پاکسازی کردند البته با آن همه کارشکنی های امریکا در حمایت از داعش و مزدوران اجاره‌ای حالا آن نیروهای افسانه ای مثل حزب‌اله لبنان در دل تک تک ملت و دولت عراق جای گرفته اند و طبق مصوبه مجلس عراق حشدالشعبی نیروی رسمی نظامی و زیر نظر فرمانده کل قوای عراق انجام وظفه میکنند و پدر امریکا هم نمی‌تواند این نیروهای فداکار بسیجی بی‌ادعا را از ملت و دولت عراق حذف کند چه بسا به درگیری با امریکاییها بینجامد.و بعید هم به نظر نمیرسد که دولت عراق درخواست خروج امریکا را از عراق طرح و ابلاغ کند .چون دولت پی برده که چه کسانی به درد مردم و کشور میخورند.و قطعا درخواست مردم عراق هم همین باشد.

    • بدون نام

      امریکامیداندکه دراینده همین حشدالشعبی-همانندبسیج ایران-خودسرمیشودورودروی ملت ایستادگی وا دولت اختلاسگردفاع میگن ابراز همین اسراربرحدف حشدالسعبی رادارد

    • بدون نام

      آالهی دست آمریکا ار کل دنیا قطع بشه آمین

    • سعید

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • محمدعلی عباسی ازکوهدشت

      دست ایران ازعراق قطع کنن دست که هیچی گردنتون قطع شه شهید دادیم هزینه کردیم بیرون بریم ترامپ دیوانه واقعا احمقی مغز ترامپ درسن کودکستان دیگه رشد نکرده هرچند اعراب وفا ندارن انها به امام حسین رحم نکردن امکان داره بخاطر یه مشت دلار بگن برید بیرون اگه این کاررو بکنن بدبخت شدن

    • بدون نام

      قربون بسیج ایران بری

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        کور بشود چشمی که نمی‌تواند بسیج و سپاهایران را ببیند سپاه و بسیج بی‌ادعا که با نثار جان خود شرف و عزت و دین و خاک و ناموس مردم شریف ایران را حفظ کرد و چنان پوزه دشمنان یران رد به خدک مالید که دیگر هیچ قدرتی شهامت و جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را به خود ندادند .درود بر بسیج و سپاه و ارتش با اقتدار و شجاع و غیرتمند ایران خداوند حق این عزیزان را به ما ملت ایران حلال کند و الان هم هیچ هزینه و پستی توسط آنها اشغال نشده و ریالی از این کشور و ملت اختلاص وارتشاء نکرده اند.وبا گذشت ۴۰سال از انقلاب همانطور مظلوم و ساده زیست و در حاشیه هستند اگر کشور توسط آنها اداره میشد مطمعنا الان کشور آباد و همه در رفاه نسبی و کسی بیکار نبود همانطور که جنگ را مدیریت و با جان خود جلو ورود بعثی‌های وهابی را به داخل خاک مقدس ایران گرفتند.کشور الان نیاز به مدیران پویا و با نشاط و روحیه جهادی دارد تا با پشتکار و اقتدار کمر همت را ببندند و مردم را به تولید و تلاش مضاعف در حمایت از اقتصاد مقاومتی و رشد و ارتقاع تولیدات داخلی بپردازند و قید واردات بنجلهای خارجی را بزنند و داخل را تقویت و هدایت و بروز کنند تا چشم دشمنان خارجی و مزدوران و خودفروش های داخلی کور شود به لطف خدا و دعای مردم عزیز و بافرهنک و فداکار و نوعدوست ایران عزیز..

    • بدون نام

      واقع گرایی میخواهدکسانی که قربان وصدقه حزب خاص میروندیا برای حلبی روغن است یا برای سه ماه بخشش خدمت سربازی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج