۶۷۷۹۵۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

روند تحقیرآمیز انتقال مهاجران از استرالیا به آمریکا

سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مهاجران غیرقانونی استرالیا را نیز بی نصیب نگذاشته است و به رغم تعهد به پذیرش یکهزار و ۲۵۰ مهاجر غیرقانونی استرالیا اما تاکنون صرفا ۱۳۰ نفر از آنها به روشی تحقیر آمیز با جدایی اجباری از اعضای خانواده به آمریکا منتقل شده اند.

خبرگزاری ایرنا: سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مهاجران غیرقانونی استرالیا را نیز بی نصیب نگذاشته است و به رغم تعهد به پذیرش یکهزار و ۲۵۰ مهاجر غیرقانونی استرالیا اما تاکنون صرفا ۱۳۰ نفر از آنها به روشی تحقیر آمیز با جدایی اجباری از اعضای خانواده به آمریکا منتقل شده اند.

روند تحقیرآمیز انتقال مهاجران غیرقانونی از استرالیا به آمریکا؛ جدایی اجباری اعضای خانواده
به گزارش روز جمعه ایرنا، این مهاجران که در جزایر نائورو و مانوس در پاپوآ گینه نو نگهداری می شوند، سال های پیش با هدف ورود به استرالیا از راه دریا عازم این کشور شده اند، اما سیاست های سختگیرانه کانبرا آنها را در پشت خاک های این کشور راهی بازداشتگاههای دور افتاده و متروک در اقیانوس آرام کرد.

نگهداری این قبیل مهاجران با سختگیرانه ترین روش ها در اردوگاههای دور افتاده باعث انتقادات گسترده ای علیه سیاست های کانبرا در قبال مهاجران شد، اما مقامات این کشور با تاکید بر سیاست های خود هرگونه انتقادی را مورد بی توجهی قرار داده و اکنون بر اساس توافق با آمریکا قصد دارد یکهزار و 250 نفر از پناهجویانی را که در این ارودگاهها و مراکز بازداشتگاهی نگهداری می شوند به آمریکا انتقال دهد.

آمریکا نیز در قبال پذیرش این تعداد مهاجر غیرقانونی بر اساس توافقی که 'ترامپ' آن 'بدترین توافقی که تاکنون وجود داشته' مهاجران آمریکای مرکزی از کشورهای 'السالوادور'، 'گواتمالا' و 'هاندوراس' شد که در ارودگاهی در 'کاستاریکا' نگهداری می شوند، را به استرالیا اعزام می کند.

نخستین گروه از مهاجران غیرقانونی بازداشت شده در جزایر دور افتاده اطراف استرالیا که شامل 52 نفر از کشورهای بنگلادش، سریلانکا، سومالی و میانمار بودند در ماه سپتامبر عازم آمریکا شدند تا در ایالت های آریزونان، تکزاس، کالیفرنیا، اورگون و نیویورک مستقر شوند.

این توافق با خشم 'ترامپ' مواجهه شد و وی در گفتگوی تلفنی خود با 'مالکوم ترنبول' در اوایل سال گذشته میلادی با لفاظی آن را مورد انتقاد قرار داد. اما واشنگتن پس از آن در روندی بسیار آهسته پس از گذشت ۱۵ ماه از انعقاد این توافق در دوران ریاست جمهوری 'باراک اوباما' رئیس جمهور سابق آمریکا، تاکنون صرفا ۱۳۰ نفر از مجموع یکهزار و ۲۵۰ مهاجر را پذیرفته است.

اگرچه تعداد مهاجران حاضر در مانوس و نائورو بیش از 2 هزار نفر اعلام شده اند و اتباع ایرانی نیز در میان گروه مهاجران غیرقانونی نائورو حضور دارند اما همچنان مشخص نیست که پس از انتقال یکهزار و 250 مهاجر، سرنوشت بقیه مهاجران چه خواهد بود. البته آنگونه که در برخی گزارش ها آمده است، مهاجران ایرانی شامل توافق استرالیا و آمریکا نخواهند بود.

سیاست های سختگیرانه استرالیا در قبال مهاجران به گونه ایست که در آخرین گروه اعزامی به آمریکا به یکی از مهاجران میانماری که خانواده اش در استرالیا زندگی می کنند، گفته شد در صورتی که به آمریکا عزیمت نکند تا ۲۰ سال در نائورو می ماند و یا باید به کامبوج منتقل شود.

در ماه دسامبر سال گذشته نیز برخی منابع گزارش داده بودند که مقامات رسمی حفاظت از مرزهای استرالیا به مهاجران مستقر در نائورو اعلام کردند که آنها باید از همسران و فرزندان خود جدا شوند تا بتوانند برای اسکان در آمریکا تقاضا دهند و هیچ وقت دیگر نمی توانند اعضای خانواده خود را ببینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه مسولین ونمایندگان ایرانی که هم وطنانمون مجبوریم مهاجرت به خارج از بختی میشن وبه خاطروجودحدود۱۶ملیون افغانی که حدود۱۰ملیون شغل ایرانیارواشغال کردن وخرج آب نان گاز بهداشت و آموزش پرورش ...‌‌‌‌میدین بودجه۱۵۰سال ایران هزینه اینها میش ازپول نفت وگاز منابع کشوروملت میش وایران وکشورجهان سوم اصلا شرایط اینهمه مهاجر وافغانی ندارواین خودزنی وخودکشیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج