۶۷۸۰۱۶
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دلیل اعتراض ۱۶۰ نماینده مجلس به روحانی

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: ۱۶۰ نماینده در نامه‌ای به رئیس جمهور انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آنها را ظلمی بزرگ در حق دانش‌آموزان با بهره هوشی بالا اما بدون توان مالی برای ادامه تحصیل در مدارس غیردولتی دانستند.

خبرگزاری فارس: معصومه آقاپورعلیشاهی با بیان اینکه ۱۶۰ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آنها شدند، اظهار داشت: در مدارس نمونه دولتی و سمپاد امکانات آموزشی بهتر و بیشتری نسبت به مدارس دولتی وجود دارد و از آنجایی که دانش‌آموزان تیزهوش به امکانات آموزشی مناسب‌تری نیاز دارند این مدارس می‌توانند این نیاز را تامین کنند.

نمانیده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت انحلال مدارس نمونه دولتی و سمپاد برخی از خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه‌های مدارس غیردولتی را ندارند و دانش‌آموزان ناچارند در مدارس دولتی ادامه تحصیل دهند بنابراین دانش‌آموزان نخبه از امکانات آموزشی مناسب بی‌بهره می‌مانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حذف مدارس سمپاد ظلمی بزرگ در حق دانش‌آموزانی است که بهره هوشی بالایی دارند اما توان مالی ادامه تحصیل در مدارس غیردولتی را ندارند؛ مدارس تیزهوشان زمینه‌ را برای پرورش نوابغ و نخبه‌های آینده کشور فراهم می‌کند.

آقاپورعلیشاهی تاکید کرد: برخی افراد ادعا می‌کنند آزمون مدارس سمپاد نشاط را از دانش‌آموزان گرفته و باعث استرس آنها شده است در حالی که این ادعا صحت ندارد چرا که این آزمون اختیاری است و مانند امتحانات نهایی و هماهنگ اجباری برگزار نمی‌شود؛ دانش‌آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در مدارس سمپاد هستند می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: دانش‌آموزان علاقمند به ورود به مدارس سمپاد در مقاطع خاص در آزمون ورودی مدارس شرکت می‌کنند؛ این دانش‌آموزان پس از قبولی در آزمون مدارس چند سال بدون نگرانی از امکانات آموزشی بالا استفاده می‌کند؛ وزیر آموزش و پرورش با این تصمیم فرصت تحصیل دانش‌آموزان نابغه در مدارس سمپاد را از آنها گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیلش اینه که میخواد رفراندوم بگیره

    • بدون نام

      همش کمدیه وگرنه همشون دستشون توی یه کاسه هست

    • ایران

      لطفا نمایندگی شکم سیر ترمز بکشید.اتفاقا کار خوبی انجام شده 1 باید امکانات تو تمام مدارس یکسان وتعدیل بشه 2 مدارس غیر دولتی رو تعطیل کنید ویا تبدیل به دولتی بشن3نمایندگان محترم به فکر ملت باشید نه به فکر پر کردن جیب یک سری معلم وسیستم آموزشی مافیایی که فقط بدنبال پر کردن جیب شون از خون مردم مستضعفه شمارا ناراحت خودتان باشید

    • بدون نام

      اتفاقا حذف آزمون توسط آموزش و پرورش کار بسیار خوبی می باشد زیرا این آزمون ورودی باعث می شود که دانش آموز بجای بچگی کردن مدام درحالت استرس بسر ببرد واین برای دانش آموزان در آن سن خوب نیست و عدم قبولی در آزمون تاثیر ات منفی بدنبال دارد

    • بدون نام

      نمایندگان بی خاصیت اخراج باید گردند

    • بدون نام

      ، باای وضع مدرَه دولتی یعنی فقط درحدخواندن نو‌شتن ووقتگذرانی معلمان.... اگردررژیم گذشته، تحصیل رایگان نبود، همین راهم ازمردم دریغ داشتید، مدرسه ای که فقط اسمش دولتی است هرمابه یک بهانه ای ازدانش آموزان پول می گیرند.

    • مرتضی

      پس نتیجه میگیریم که مدارس دولتی به درد نمیخوره.اگه این 160نفر وکیل مردم بودند نمیگفتن که ان مدارس را تعطیل نکن .بلکه میگفتن ان مدارس رو تعطیل والباقی مدارس رو به مانند مدارس نمونه دولتی و...ارتقا بدهید.

    • نویدی از مشهد مقوی

      بنظرم نمایندگان محترم نگران وجه بچه هایخود میباشند چند تا نابغه از این مدارس به کشور تحویل دا ند که حالا همه بچه انها شدند نابغه.

    • ۱۲۳

      این نماینده ها چون از قشر مرفه جامعه هستند برای همین است که مدافع این بی عدالتی هستند.
      آقای رئیس جمهور کوتاه نیایید به همین فرمون برو جلو

    • بدون نام

      160نماینده ....... نباید هیچ فرقی وتفاوتی بین مدارس باشد.
      کجا اسلام گفته فقیر قنی ازهم جدا باشند
      شرندارید اگرانتشار ندهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط باید از داشتن چنین نمایندگانی بخدا پناه برد وبه ملت تسلیت گفت,بنده سیزده سال دبیر تیز هوشان بودم با اطمینان می گویم که هیچ استعداد برتری ندارن,مگر با امکانات بیشتر,

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج