جاباما
۶۷۸۰۳۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

دلار، عامل افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر

در هفته ای که گذشت نوسانات دلار ادامه پیدا کرد و قیمت سکه تمام نیز با جهش کم سابقه تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم پیش رفت تا رکوردش شکسته شود.

خبرگزاری ایسنا: در هفته ای که گذشت نوسانات دلار ادامه پیدا کرد و قیمت سکه تمام نیز با جهش کم سابقه تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم پیش رفت تا رکوردش شکسته شود.

دلار آمریکا در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد؛ به طوری که تا میانه های هفته روند افزایشی داشت و در آخر هفته تا حدودی نزولی شد. از سوی دیگر بازار سکه به شکل کم سابقه ای دستخوش افزایش قیمت شد و رکوردشکنی کرد.

دلار در شروع هفته با نرخ حدود ۴۷۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد. در ادامه از مرز ۴۸۰۰ تومان عبور کرد و در میانه هفته به بالاترین قیمت خود رسید و به ۵۰۰۰ تومان نزدیک شد. اما در ادامه نرخ دلار در مسیر کاهشی البته با شیب آرام قرار گرفت؛ به طوری‌که در روز چهارشنبه به حدود ۴۸۲۰ تومان رسید و در آخرین روز هفته ۴۷۹۰ تومان در بازار معامله شد تا در مجموع هفته نسبتا پر نوسانی برای این ارز رقم بخورد.

اما هفته ای که گذشت هفته خاصی برای سکه بود. نرخ سکه تمام به شکل کم سابقه ای افزایش پیدا کرد. سکه تمام در شروع هفته یک میلیون و 542 هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد. سکه در ادامه جهش خود را آغاز کرد و به یک میلیون و 575 هزار تومان رسید و در روز چهارشنبه به نقطه اوج خود رسید و تا یک میلیون و 600 هزار تومان هم پیش رفت که بالاترین نرخ در تاریخ قیمت سکه محسوب می‌شود.

در مجموع بررسی نرخ سکه تمام نشان می دهد که این نوع سکه در هفته جاری حدود ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

محمد کشتی آرای - عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران - معتقد است که مهمترین عامل رشد قیمت سکه افزایش قیمت دلار در روزها و هفته های اخیر است که بر بازار سکه هم اثر گذاشته است.

به گفته وی، از طرف دیگر میزان تقاضا در بازار سکه افزایش پیدا کرده است و سرمایه های خرد و کوچک نیز به سمت بازار سکه سوق پیدا کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیل افزایش قیمت معمولا سیاست های یه دولت هستش ساز کوک نیست

    • بدون نام

      مدیران توانا= کشور در رفاه

    • بدون نام

      دلار عامل افزایش همه چی در ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج