۶۷۸۹۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تذکر در خصوص مجموعه گورستان امامزاده عبدالله

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مجموعه گورستان امامزاده عبدالله شهرری به سازمان اوقاف تذکر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مجموعه گورستان امامزاده عبدالله شهرری به سازمان اوقاف تذکر داد.

حسن خلیل‌آبادی در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران در تذکری گفت: مجموعه آرامستان امامزاده عبدالله شهرری یکی از مهمترین اماکن تاریخی دارای ارزش میراثی کشور است که معماری به کار گرفته شده در آن به دوره صفویه و قاجاریه برمی‌گردد.

وی ادامه داد: این آرامستان که خانه ابدی بزرگان عرصه علم و ادب، رجال سیاسی و سه تن از شهدای ۱۶ آذر است، چهاردهم اردیبهشت ۱۳۷۸ به شماره ۲۳۱۳ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، دکتر شهیدی، دکتر سحابی، قبر اولیه نیمایوشیج، وحید دستگردی و عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات از جمله آرام‌گرفتگان این گورستان تاریخی هستند.

خلیل آبادی افزود: طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم که اداره اوقاف شهرستان ری بدون هماهنگی با اداره میراث فرهنگی شهرری، بدون انجام بررسی تخصصی کارشناسان این اداره و به بهانه بازپیرایی اقدام به تخریب سطح قابل توجهی از گورستان کرده‌اند که منجر به از بین رفتن تعداد زیادی از قبور که برخی واجد ارزش میراثی بود، شده است.

وی با اشاره به بازدید کارشناسان کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: قرار بر این شد که با شکایت صورت گرفته از سوی اداره میراث شهرستان ری و حکم صادر شده معاون دادستان این شهرستان مبنی بر توقف هرگونه عملیات عمرانی این موضوع زمان بیشتری برای بررسی داشته باشد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در روزهای گذشته اداره اوقاف شهرستان ری مجددا بدون توجه به حکم قضایی، در بخش قابل توجهی از محوطه‌ای که ثبت ملی شده است برخلاف مُرِّ قانون مجازات اسلامی در مواد ۵۵۸ و ۵۶۰، اقدام به عملیات عمرانی کرده است.

خلیل آبادی با بیان اینکه به عنوان عضوی از شورای شهر و مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری که متاسفانه طی چند روز گذشته در همین رابطه مورد بی مهری و گزارش خلاف واقع برخی افرادِ مدعی این امور شدم که در جای خودش قابل پیگیری خواهد بود، گفت: اکنون از این تریبون پارلمان محلی، به مسئولان سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران تذکر می‌دهم، چرا که باید نسبت به عملکرد اشتباه اداره‌ کل تابع خود در مورد زیر پا گذاشتن متن صریح قانون پاسخگو باشند و هرچه سریعتر درصدد جبران برآیند.

وی اظهار کرد: بنا به حکم قانون انجام هرگونه عملیات عمرانی در آرامستان مذکور بدون نظارت اداره میراث فرهنگی جرم محسوب می‌شود.

خلیل‌آبادی در پایان از سازمان میراث فرهنگی خواستار انجام وظایف و ماموریت های خود در پیشگیری از آسیب رسیدن به اماکن تاریخی و میراثی در خصوص مراقبت از اماکن ثبت شده‌ی ملی شد که این موضوع را جدی‌تر بگیرد تا شاهد تکرار این حوادث تلخ فرهنگی نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج