۶۷۹۱۵۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

طنز؛ پیک شادی یا پیام‌رسان غم

علیرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اعلام شده که پیک نوروزی حذف خواهد شد و جای آن را قصه‌نویسی می‌گیرد. ما که در دوران مدرسه آن‌قدر بچه مثبت و عاشق مجله بودیم که روزها انتظار می‌کشیدیم که آخر سال شود و به ما پیک نوروزی بدهند و بعد فراموشش می‌کردیم و درگیر بازی می‌شدیم تا روز سیزده به در.

علیرضا لبش در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: اعلام شده که پیک نوروزی حذف خواهد شد و جای آن را قصه‌نویسی می‌گیرد. ما که در دوران مدرسه آن‌قدر بچه مثبت و عاشق مجله بودیم که روزها انتظار می‌کشیدیم که آخر سال شود و به ما پیک نوروزی بدهند و بعد فراموشش می‌کردیم و درگیر بازی می‌شدیم تا روز سیزده به در. شب که از سیزده به در برمی‌گشتیم، با کمک خانواده و حتی گاهی خاندان و قبیله پیک‌مان را سیاه می‌کردیم و به معلم تحویل می‌دادیم. معلم هم همیشه می‌گفت: پیک‌های‌تان را بررسی می‌کنم و هر کس نمره بالایی آورد، جایزه می‌گیرد و سر آخر هم جایزه و بررسی توسط معلم و دانش‌آموزان فراموش می‌شد و همه چیز به حالت عادی برمی‌گشت و همه خودشان را به آن راه می‌زدند و کسی هم شک نمی‌کرد.

حالا که می‌خواهند پیک نوروزی را از سر راه دانش‌آموزان بردارند، قطعا خانواده‌ها و حتی خاندان و قبیله دل‌نگرانی دارند که پس چگونه شب سیزده به در خوش بگذرانند.

البته پیشنهاد قصه‌نویسی به جای پیک نوروزی هم بد نیست ولی ما پیشنهادات دیگری هم مطرح می‌کنیم، تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

پیشنهاد اول: دانش‌آموزان سراسر کشور راهکارهایی را بنویسند که بتواند ابراهیم حاتمی‌کیا را راضی و خوشنود کند. البته مسئولان به همه راهکارها نه تنها فکر کرده‌اند بلکه عملا آن‌ها را انجام داده‌اند اما ایشان هنوز راضی نشده است. شاید یک فراخوان ملی بتواند راهی پیدا کند که وي خوشحال و راضی شود و نیمی از مشکلات مملکت حل و فصل شود.

پیشنهاد دوم: روش‌هایی را بنویسند که بتوان قیمت‌ها را کنترل کرد. از آنجایی که همه مسئولان از بالا رفتن قیمت‌ها ناراحت و عصبانی هستند و مردم هم پاسخگو نیستند که چرا قیمت‌ها همین‌طور بالا می‌رود، دانش‌آموزان می‌توانند روش‌هایی را بنویسند که باعث خجالت کشیدن مردم شود و این‌قدر مردم مسئولان را سر بالا رفتن قیمت‌ها عذاب ندهند.

پیشنهاد سوم: ترفندهایی برای اختلاسگران محترم بنویسند که اختلاس‌شان لو نرود. از آنجایی که اختلاس امری لازم و واجب برای اقتصاد محسوب می‌شود و مختلسان مشغول اختلاس هستند، دانش‌آموزان راهکارهایی برای این اقتصاد‌دانان واقعي بنویسند که چگونه این‌ها دم به تله ندهند و بتوانند به اقتصاد خدمت کنند.

پیشنهاد چهارم: راهکارهایی برای استحکام بنیاد خانواده بنویسند و از چیزهایی که به جز شیر می‌توان داخل تشت ریخت، تا بنیاد خانواده مستحکم‌تر شود، نام ببرند.

پیشنهاد پنجم: ترفندهای زنده ماندن در هوای آلوده و گرد و غبار را بنویسند و به مردم توضیح بدهند که مسئولان هم مانند آن‌ها نگران هستند و باید کمتر غر بزنند. همچنين مزایای تحمل کردن و دوست داشتن هوای آلوده و غبارآلوده را برای مردم تشریح کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ۱۲۳

      یک کار دیگری هم هست که میشه انجام داد.
      یک راهکاری پیشنهاد بدهند که فیلم عصبانی نیستم را از توقیف بیرون بیاورند که کارگردانش واقعا عصبانی نباشه
      گناه داره بنده خدا

    • بدون نام

      بگزارید بچه ها خوش باشند در ایام تعطیل جنگولک بازی سرشون در نیاورید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج