۶۷۹۲۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سوگواره بانوی دو عالم در شبکه‌های سیما

شبکه‌های سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم ـ حضرت فاطمه زهرا (س) و هم‌گام با برگزاری مجالس عزاداری در سراسر کشور ـ ویژه‌برنامه‌های متعددی را برای بینندگان تدارک دیده و پخش می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: شبکه‌های سیما در سوگ شهادت بانوی دو عالم ـ حضرت فاطمه زهرا (س) و هم‌گام با برگزاری مجالس عزاداری در سراسر کشور ـ ویژه‌برنامه‌های متعددی را برای بینندگان تدارک دیده و پخش می‌کنند.

به نقل از روابط عمومی سیما، پخش مراسم عزاداری از عتبات عالیات، مستندها، برنامه‌های ترکیبی و ... از جمله این برنامه‌ها برای پخش در شب و روز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) است.

***

شبکه یک سیما با پخش مراسم روضه حضرت زهرا (س) در بیت مقام معظم رهبری که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و قشرهای مختلف مردم است، همراه بینندگان خواهد بود. این مراسم از ۲۹ بهمن تا شب شهادت ام ابیها هر روز در دو بخش، پخش خواهد شد.

بخش اول این مراسم ساعت ۱۳:۵۰ با پخش مداحی ذاکر اهل بیت(ع) حاج منصور ارضی و بخش دوم نیز ساعت ۲۲ و پیش از پخش سریال «رنج پنهان» پخش می شود.

همچنین روز دوشنبه ۳۰ بهمن حدود ساعت ۹:۳۰ برنامه سخنرانی مذهبی پخش می شود.

دوشنبه ۳۰ بهمن و سه شنبه ۱ اسفند ساعت ۱۹:۳۰هم برنامه «روز خدا» با موضوع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها و کارشناسی خانم فریبا علاسوند کارشناس مذهبی پخش می شود.

پخش فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» ساعت ۱۰ صبح و «زخم شانه حوا» ساعت ۱۶ روز سه شنبه از دیگر تدارکات شبکه یک سیماست.

***

شبکه دو سیما با برنامه «کوی محبت» به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) از نجف اشرف و صحن حضرت زهرا (س) با حضور حجت الاسلام حسینی قمی، مداحی ذاکران اهل بیت (ع) پخش می شود. بخش های گزارشی این برنامه در روزهای دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۹:۱۵ و ۲۳:۴۵ و سه شنبه، اول اسفند ماه ساعت ۱۳:۱۵ و ۱۹:۱۵ برای مخاطبان پخش می‌شود.

«ذکر عاشورائیان» عنوان ویژه برنامه دیگری است که به پوشش مرثیه خوانی حاج محمود کریمی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) می‌پردازد. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سعید پورفرج که دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۲۰:۱۵ و ۲۳:۳۰، سه شنبه یک اسفند ساعت ۷، ۸:۱۰، ۱۱:۳۰، ۱۵ ، ۲۰:۱۵ و ۲۲:۵۰ و چهارشنبه، دوم اسفند ساعت ۷ و ۱۰:۱۵ و ۲۰:۱۵ روانه آنتن می شود.

همچنین برنامه «از لاک جیغ تا خدا» کاری از گروه خانواده به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با رویکرد ویژه ای تقدیم علاقمندان به فرهنگ عفاف و حجاب خواهد شد. این برنامه که با هدف انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان تهیه شده و الگوسازی برای جامعه جوان کشور را به صورت ویژه ای در نظر دارد از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ پخش می شود.

مستند «مادرانه» شامل گفت و گویی اختصاصی با مادران شهداست. این برنامه به سراغ یکی از مهمترین منابع تورق زندگی و رزمندگی شهدا یعنی مادران شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس رفته که نامشان به عنوان اسطوره های صبر و عاشقی در تاریخ این سرزمین حک شده است.

مستند «مادرانه» کاری است از تامین برنامه شبکه دو سیما، به کارگردانی سید احمد معصومی نژاد که در گروه تلویزیونی شاهد تهیه شده است و مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) دوشنبه ۳۰ بهمن و سه شنبه ۱ اسفند ساعت ۲۱ روانه آنتن می شود. بازپخش این برنامه سه شنبه اول اسفند و چهارشنبه دوم اسفند ساعت ۶:۳۰ خواهد بود.

گروه کودک و نوجوان نیز برنامه مناسبتی «تن های تنها» را به تهیه کنندگی اصغر مهدی ابهری با حضور کارشناسان مختلف و در بخش های متعددی چون مداحی ویژه نوجوانان، قصه خوانی و روایت هایی پیرامون زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) تهیه کرده که اطلاعات ارزنده ای را به قشر مخاطب این برنامه یعنی گروه سنی نوجوان تقدیم می کند. این برنامه سه شنبه ۱ اسفند حوالی ساعت ۱۴ و چهارشنبه ۲ اسفند حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن می شود.

همچنین برنامه های «عصر خانواده» و «تصویر زندگی» کاری از گروه خانواده و «زنده باد زندگی» و «نمادو» کاری از گروه دانش و اقتصاد نیز با رویکرد ویژه این ایام تقدیم مخاطبان می شود.

***

شبکه سه سیما با پخش کلیپ های «اشک دریا» (در آستان اشک ) در ۴ قسمت ۵ دقیقه‌ای در ایام فاطمیه همراه با بینندگان به سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) می نشیند. این برنامه هر روز ساعت ۱۲:۳۰ پخش می شود.

مجموعه مستند «ادب حضور» به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای به معرفی هیئات حدیث کسا کرمانشاه، زیارت حضرت عباس کرمانشاه، کریم اهل بیت اهواز و روضه الزهرا اهواز و یا مهدی واوان می پردازد. این مستند به سراغ اعضای این هیئات از سخنران، مداح و خدمه گرفته تا مدیر هیئات رفته و با آنها گفتگو می کند.

مجموعه مستند «ادب حضور» تا چهارشنبه، ۲ اسفند ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

مجموعه مداحی «موکب ثارالله» از هیأت ثارالله زنجان نیز دوشنبه، ۳۰ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ با مداحی حاج مهدی رسولی و مستند «برکت مادری» در یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای با موضوع پخت آش نذری بزرگ در یزد از ویژه های شهادت حضرت فاطمه (س) است.

ویژه برنامه «مصباح» به تهیه‌کنندگی هادی آشتیانی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در ۹۰ دقیقه به زندگی نامه و سجایای اخلاقی حضرت فاطمه الزهرا (س)می پردازد. این برنامه دوشنبه ۳۰ بهمن ماه بعد از اخبار شبانگاهی روانه آنتن شبکه خواهد شد.

مستند «با نام و بی‌نشان» نیز در ۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای سه شنبه اول و چهارشنبه دوم اسفند از ساعت ۲۲:۲۰ و بعد از اخبار شبانگاهی روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

همچنین تامین برنامه شبکه سه، فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار برای ساعت ۱۵ سه شنبه اول اسفند ماه و فیلم تلویزیونی «سبز به رنگ زمرد» را برای ساعت ۹ بامداد اول اسفند برای روز شهادت تدارک دیده است .

***

شبکه چهار سیما با برنامه «سیم و زر» به تهیه‌کنندگی سید محسن مناجاتی اول اسفند ساعت ۱۶ به سوگواری شهادت بانوی دو عالم؛ حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازد. در این برنامه تلویزیونی که در قالب ترکیبی تهیه شده است، آیت الله فاطمی نیا، مهمان برنامه، به بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) و زندگی آن حضرت می پردازد.

«نشان از بی‌نشان» برنامه ترکیبی دیگری است که در دو قسمت ویژه شهادت حضرت زهرا (س) در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است. این برنامه ۳۰ بهمن و اول اسفند ساعت ۲۲:۳۰ ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

برنامه «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیرقمیشی در شب شهادت بانوی دو عالم بخش‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است. در این برنامه زنده تلویزیونی که از ساعت ۲۳ با اجرای محمد صالح علا روی آنتن می‌رود. مرتضی امیری اسفندقه میزبان محمود حبیبی کسبی شاعر معاصر می‌شود و با وی درباره سروده‌های مادرانه گفتگو می‌کند.

در بخش دیگری از این برنامه رضا مهدوی میزبان پروین بهمنی بانوی لالایی خوان قشقایی می‌شود و با او درباره لالایی مادرانه گفتگو می‌کند.

***

«سلام آسمان» عنوان مستندی است که در شب شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه الزهرا (س) از شبکه پنج پخش می شود. این مستند گفتگو با مسلمان خارج از کشور درباره شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا ( س) است.

پخش برنامه «سخنرانی مذهبی جحت الاسلام پناهیان» دیگر برنامه گروه معارف است که شب و روز شهادت حضرت فاطمه ( س) از شبکه پنج سیما بر روی آنتن می رود.

«بهشت بی نشان» عنوان میان برنامه ترکیبی ـ تولیدی که در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) پخش می شود. این میان برنامه دارای آیتم هایی مانند کلام بزرگان (سخنان امام راحل و رهبری) مداحی، نریشن و... است.

برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» نیز روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه معطوف به این مناسبت بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

«حدیث یاس»، «مداحی»، «بانوی بهشتی: و.... میان برنامه های گروه معارف است که در شب و روز شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم ( س) بر روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

***

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، طرح تلویزیونی «عطر یاس» از شنبه الی سه شنبه صبح ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۹ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰ با حضور کارشناس مذهبی، هنرمندان، مادحین، شعرا، گروه های همخوانی و ... به صورت زنده به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

ویژه برنامه زنده «طلیعه» که نگاهی به سیره تربیتی، شرح خطبه فدکیه و تبیین زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) دارد نیز از شنبه الی سه شنبه در ساعت ۱۰:۳۰ با حضور کارشناس مذهبی از جمله حجج اسلام والمسلمین علم الهدی، رجالی تهرانی و حائری زاده به سوگواری ایام شهادت صدیقه کبری(س) می پردازد.

«اشراق» عنوان دیگر برنامه زنده این شبکه است که در شب و روز شهادت بی بی دوعالم به صورت ویژه از ساعت ۲۱ به مدت ۹۰ دقیقه با حضور کارشناسان مطرح مذهبی به بیان فضیلت های آن حضرت خواهد پرداخت.
ویژه برنامه ترکیبی «ام ابیها» با آیتم های مختلف از جمله تفسیر آیات با کارشناسی سرکار خانم انسیه خزعلی، بیان فضایل حضرت فاطمه زهرا (س) از دیدگاه اهل سنت از زبان سرکار خانم طوبی کرمانی، شرح خطبه فدک با کارشناسی سرکار خانم حاج عبد الباقی و همچنین بخش های شعرخوانی شعرای بانو، مداحی و کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون حضرت زهرا (س) از ساعت ۱۴:۱۵ الی ۱۵ پخش خواهد شد.

«گوهر جان» عنوان مجموعه نمایشی با محوریت حجاب و حضرت زهرا (س) در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای از ساعت ۱۵ الی ۱۶ در این ایام پخش می شود.

سخنرانی حجج اسلام والمسلمین فاطمی نیا، پورموسوی و محمدی با محوریت این ایام در ۳ نوبت و در ساعت های ۶ صبح ، ۱۳:۳۰ و ۱۶ به روی آنتن این شبکه می رود.

همچنین قرار است سخنرانی های مراسم عزاداری ایام فاطمیه در بیت رهبری در ساعت ۲۳ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

***

شبکه مستند نیز ویژه‌برنامه‌های گروه مستند سیما را به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شب شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) روی آنتن می فرستد.

«نامه‌ای به مادرم» به کارگردانی مرتضی‌ عباس‌علی میرزایی مستندی درباره شهیده ناهید فاتحی کرجو معروف به سمیه کردستان است.

در این مستند عطیه ترابی راوی «نامه‌ای به مادرم» به سنندج سفر می‌کند و در گفت‌وگو با خانواده ناهید فاتحی فصل‌هایی از زندگی این شهیده سرافراز را مرور کرده است.

این فیلم لحنی شاعرانه دارد و با اشاره‌هایی به ستاره «ناهید» و نیز بهره‌گیری از سمیه اولین شهید زن صدر اسلام، تلاش می‌کند تا زندگی و شهادت ناهید فاتحی را به صورتی نمادین بازسازی کند.

در این فیلم روایتی دقیق از نحوه ربودن، تأثیر این مسئله در زندگی خانواده و درنهایت سرنوشت مادر وی پس از شهادت به تصویر کشیده می‌شود.

این مستند دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش و سه‌شنبه ۱ اسفند ساعت ۸ بازپخش می‌شود.

«کفش‌های جامانده بر ساحل» به کارگردانی امین کفاش زاده و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر روایت عاشقانه‌ای از شهادت طیبه واعظی است.

این مستند که دوشنبه ۳۰ بهمن در شب شهادت حضرت زهرا (س) از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه مستند می‌رود، روایتی از زندگی و مبارزات سیاسی طیبه واعظی دهنوی از جمله زنان مبارزی است که سراسر زندگی‌اش را وقف مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کرد و پس از تحمل مصائب بسیار به دست ساواک به شهادت رسید.

«کفش‌های جامانده بر ساحل» کوشیده روایت صحیحی از ایثارگری زنان انقلاب اسلامی را به تصویر بکشند. این مستند سه‌شنبه ساعت ۸:۳۰ هم بازپخش می‌شود.

«رزم آهنگ» که با هدف بازنمایی سرودهای ماندگار دهه شصت تولد شده در قسمت جدیدش سراغ سرود معروف «قصه بابا» می‌رود، اسم آشنایی که دهه شصتی‌ها را به دوران جنگ می‌برد.

رزم آهنگ «قصه بابا» ۳۰ بهمن ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش و ۱ اسفند ساعت ۱۰:۳۰ بازپخش می‌شود.

***

به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برنامه زنده تلویزیونی «آب و آئینه» در سه نوبت از شبکه افق پخش می شود.

این برنامه به صورت زنده و از استودیوی نجف اشرف در شب و روز شهادت بزرگ بانوی اسلام روی آنتن می رود و شامل بخش های مختلف همچون گفت وگو با کارشناسان مذهبی و آیتم های گوناگون با حضور فضه سادات حسینی مجری تلویزیون و گوینده، نفیسه سادات موسوی شاعره آیینی و شعرخوانی خواهد بود.

هادی جان فدا مجری و سجاد بهمن آبادی تهیه کننده ویژه برنامه «آب و آئینه» خواهند بود.

سوگواره تقدیم بهترین جمله کوتاه و یا یک بیت شعر به ساحت مقدس حضرت زهرا (سلام الله علیها)، از دیگر بخش های این برنامه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج